Rebel 450 Bobber winter project

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leejoow

MF veteraan
26 dec 2009
15.392
188
Aan de Maas
Ik denk ,waarom ook niet m'n eigen topic starten in plaats van plaatjes plakken bij het verkeerde topic!

Dus bij deze, de Rebel van CBvriendin die door mij onderhande genomen gaat worden deze winter. Ik was er al aan begonnen afgelopen zomer, maar nu gaat ie serieus onder het mes,slijptol,lasapparaat,boormachine,draaibank,vijl,ijzerzaag,hamer,beitel,ringsleutel etc.

Beestje is vorig jaar Mei aangeschaft bij Anbergen in Slagharen die helaas een tijd later afbrande. Ik ben onschuldig, wij waren netjes geholpen aldaar.

Hier hebben we het project in de originele vorm (de Rebel gaat het over he...);

full
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zomer dus gestart met 'effe gauw' de voorkant aanpakken.
Dikkere band erom, buitenpoten afgedraaid;

full
 
En van origineel 100/90-18 naar een dikke 120/90-18! Dat past er zo om, en geeft een dikke vette look al zeg ik het zelf. De buitenpoten glad dus, en meteen zelf maar effe zwart gespoten. En meteen de voorpoten een 2cm door laten steken boven om de boel wat lager te krijgen.

Dat smoelde dus ineens zo;

full
 
3December;
Tasje voorop en zijtassen waren vroeger vorig jaar ook al ten tonele verschenen, want madam dacht dat wel handig zou zijn. Moet zeggen dat dat wel zo is, maar voor de rest ziet het er niet uit. Het is wel handig om effe een boodschapje mee te doen.

Ze had me trouwens een tijdje geleden gevraagd of ik er een Bobber van wilde maken? Nou dat is natuurlijk niet tegen dovemans oren gezegd! })

Kleine knippers waren er ook al inmiddels op verschenen. Die staan een stuk leuker als die originele lampenkappen;


full
 
Laatst bewerkt:
Nou, toen werd dus de achterkant onder handen genomen in de zin van slopen.

Als eerste de tassen eraf, en het wiel eruit want er lag al een tijdje een nieuwe Conti te wachten in de maat 150/90-15 in plaats van 140/90-15. Die is ook lekker wat boller en dat houd in dat het spatbord niet meer zou passen. Heb het niet eens geprobeerd want die zou toch vervangen gaan worden door een zelfbouw exemplaar.

Maar.....
Het eerste wat ik wilde doen is de achter schokkers verplaatsen. Nou denk je waarom? Nou, ik zeg, waarom niet !

Hier zitten ze op de originele breedte;

full
 
Dat scheelt dus een heleboel breedte, wat de dikke band wat meer accentueerd.

Hier een foto van de dikke KConti en de schokkers op de nieuwe plaatsen;

full
 
Je kan op bovenstaande foto de aangepaste/afgedraaide bevestigingen al zien zitten. Die zijn nu klaar en de boutjes sluiten de schokkers weer netjes op.

Hier nog een foto van iets dichterbij;

full
 
Dus neemt men een stukje strip, hanteert men de bekende kraspen en diverse ander afschrijfgereedschap en word dit te werk gesteld;

full
 
Effe snel een tweetal busjes gedraaid voor de juiste breedte later vast te houden, met een boutje moertje erbij, voila, een schokker steun;

full
 
O ja, tussendoor ook nog effe bij HEL in Engeland een vóórrem leiding laten maken na die zelf eerst opgemeten te hebben want die hadden ze nog niet in hun assortiment. Ik kreeg 'm voor niets, als dank voor het opmeten, en nu staat ie dus in de catalogus.
Daar was ik zeer content bee, dat begrijp je. Zo'n leidinkje kost zomaar €50,- of zo.

Verder is er eigenlijk weinig aan verbouwd vorig jaar, op de knippers na. Vóór en achter zitten er nu deze op;


full
 
Die alu ringetjes tussen het knipperlichtje en de klem heb ik zelf gedraaid.

Oké, weer verder met de Bobberbouw.
De steuntjes zijn inmiddels ook al vastgelast;

full
 
Het afstandbusje zit er nog tussen zoals je kan zien.
Meteen de andere kant er ook op gelast en toen effe gauw het wiel erin gezet, buiten gerolt en een plaatje geschoten. Ik ben er tot nu toe positief over ! !

Aanschouw een iets andere look;

full
 
Toen was het tijd om hat zadel te verlagen.
Alle nietje eruit gewipt met schroevendraaier en tang. Toen de vulling een eindje verlaagd met het grote keukenmes van CBvriendin, en de hoes er weer op geniet.

Hier heb ik er net alle nietjes uit;

full
 
Laatst bewerkt:
Gebruikt spatbordje gevonden via hier, en opgehaald in Putten.
Knalrood, vol gaten maar wel de juiste kwaliteit. Het dikke materiaal dus in plaats van zo'n goedkoop aanhanger spatbordje.

Hier is ie al op de juiste lengte, met het achterkantje/uiteinde al voorzien van de juiste vorm. Ik monteer 'm op z'n kop want er zit een voorgevormd uiteinde aan dat dan mooi onder de motor komt te zitten. Ik ga dat gedeelte dus niet in het zicht gebruiken.

Op de foto is dus de linkse kant de bovenkant;

full
 
Hier het uiteinde van het spatbord. Lekker simpel. Geen gekke dingen of vormen.

De tip van de fender dus;

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan