Rebel 450 Bobber winter project

Status
Niet open voor verdere reacties.
En zojuist alle verf er weer af gekrabt.

Vol rimpels en troep, en het dekt voor geen ene klote. Ik haat verf!
Nu eerst effe wat primer erop gespoten. Kijken hoe dat uitpakt als ik het dan rood schilder.

8-)
 
Als het nou niet goed is dan weet ik het ook niet meer.

Alleen nog effe de overtollige verf er weer af schuren natuurlijk;

full
 
Jep, helaas.

Denk een week of 3 á 4 deze keer.
Ondertussen gaat het project wel een beetje verder. CBvriendin brengt van de week nog de nodige delen naar Tilburg om te laten coaten.

8-)
 
Nieuwe balhoofdlagers en vóórvork keerringen van Ebay.co.uk afgeplukt!

Nu nog effe olie regelen, dan is dat ook kompleet om te monteren zodra ik thuis ben. Gelukkig kan ik dit soort dingen regelen van waar ook ter wereld ik uithang.

8-)
 
Ik ben erachter.
CBvriendin heeft even ons WPHB door gesnuffeld voor me en wat blijkt, de vork is gevuld met dood ordinaire ATF, dus dat word niks speciaals. Die haal ik wel bij de automaterialenzaak om de hoek.

8-)
 
Waarom neem je dan niet gewoon wat voorvork olie? Kan je ook overal wel halen. En dan de iets dikkere, voor een iets stuggere vering. Rijdt in het algemeen toch wel net iets prettiger.

ATF lijkt me namelijk nogal dun.
 
Laatst bewerkt:
Waarom neem je dan niet gewoon wat voorvork olie? Kan je ook overal wel halen. En dan de iets dikkere, voor een iets stuggere vering. Rijdt in het algemeen toch wel net iets prettiger.

ATF lijkt me namelijk nogal dun.

Klopt, ik heb nog een vraagje uitstaan bij Hyperpro.
Ik wacht effe zijn antwoord af. Maar ennieweejs, het is geen race monster natuurlijk met giga topsnelheden. Het is een sjoppert voor recreatief gebruik. Als er gas gegeven moet worden pak ik m'n CB1300 wel.

8-)
 
mwah, je hoeft geen racer te hebben om voor een dikkere voorvork olie te kiezen. Eerder rijgemak. Het lijkt me dat ATF olie gewoon erg dun en dus je vork flink zit te veren op de al kleine hobbels. Kan je voorstellen dat bij normale hobbels het helemaal op en neer gaat =)
 
Ja hij is nogal 'flexibel' zeg maar.

Ik zal eens kijken of ik de dikte kan vinden en vergelijken via Google.

8-)
 
Betekent niet dat er iets zwaarders in mag he =)
Begrijp me niet verkeerd, je moet er in doen wat jij wil. Maar misschien praten we langs elkaar heen; ik bedoel het slechts als advies. Ik en iedereen om me heen, doet altijd zwaardere olie in de vorken dan voorgeschreven, omdat de "standaard" te veel veren.

Maar uiteindelijk, valt er overal wel mee te rijden hoor. =)
 
Of het mag? Ik mik 'm er gewoon in. Zie geen probleem.
Het is een standaard standaard vorkje met techniek uit het jaar nul. Daar kun je nog wel motorolie in mikken en dan dempt het nog! We praten over een 450cc brommert, geen SBK fiets!

8-)
 
Zojuist een mailtje van Paul Hyperpro gehad en die zegt inderdaad dat ATF vergelijkbaar is met dikte 10 ongeveer. Ik zou er rustig 15 of zelfs 20 in kunnen mikken.
20 is wel erg bot denk ik, dus het zal 15 worden.

Maar effe een flesje oppikken als ik weer in de buurt van thuis ben dus.
In m'n WPHB staat hoeveel er in moet, dus alles is getackled so far.

8-)
 
En omdat Hamkaas ook een setje Port 'O Walls wil hebben, heb ik Chico van www.mooneyes.com weer een mailtje gestuurd voor de shipping costs.

We wachten even af.

8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan