Rebel 450 Bobber winter project

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmiddag wat kleine onderdeeltjes bij de anodiseerder gebracht.
Afstandbusje van de kentekenplaathouder, het verloopje van het carterontluchtings filtertje en een propje waar het kleine tankje mee vastgezet gaat worden. En een home made plug voor de CB130 die al een half jaar klaar lag op de plank.

En twee stukken strip gehaald om de voetsteunen naar voren te zetten.

8-)
 
Die afvoerslang is ook een verhaal apart. In het tankje beslaat de (met olie) vochtige lucht die uit het carter komt. Via de slang loopt het dus weer onderuit het tankje, zo op straat/de buitenlucht in? Die slang hangt ook nog eens recht voor het achterwiel, dus mocht er ooit een zuigerveer uitblazen en dan een flinke overdruk ontstaan in het carter, dan ga je hoogst waarschijnlijk ook nog flink op je gevel door een achterband die met olie bedekt word! Maar goed, Honda zal er wel over nagedacht hebben, ik nu ook. Denk dat ik de afvoerslang nog eens een andere route ga geven, en dan zo dat ie uitkomt op de ketting. Mocht er dan een druppel uitkomen dan smeert ie de ketting maar! :+ Propje aluminium en effe een half uurtje draaien resulteerd in;
[afbeelding]
Heb je de afvoerslangen van de CB1300 wel eens bekeken? :? Komen allemaal samen achter je blok langs één van de framebuizen. Ook min of meer recht voor je achterband....... :$ Maar die waar vette bagger uit kan komen zit een schroefdopje op om af en toe "af te tappen". Niet dat iemand dat ooit doet waarschijnlijk maar toch......... :X
 
Ja klopt, zo'n doppie zit ook aan die slang van de Rebel.
Zal er een fototje van maken als ik er aan denk.


8-)
 
Hej die carterontluchting he. die ziet er goed uit, maar is zo'n filter werkelijk nodig? heb die afgeknepen slang van de originele ontluchting (schuin afgeknepen, niet die ene met die dop) gewoon op de ontluchting gedrukt nu. dacht dat dit ook geen kwaad kon, of zit ik nu fout?
 
Dat zou ik effe op moeten zoeken in het WPHB Bram.... Dat durf ik zo niet te zeggen, maar zolang je niets afdicht kan er weinig aan de hand zijn volgens mij.

Plak anders een een fototje hier?

8-)
 
Laatst bewerkt:
EN effe gauw begonnen met de zogehete forward controls. Ook dat doen ik gewoon effe zelf.

Beginnen met een paar stripjes en wat gaatjes;

full
 
En nou nog effe wat vorm eraan maken natuurlijk en dan de drukstang van de rem vernieuwen. En een super sexy schakelstangetje maken uit Alu en rvs. En dan ook meteen spelingvrij maken want die originele Honda dingen zijn echt allemaal even slecht. Die bolgewrichten zijn kwalitatief echt beroerd en rammelen de hele wereld vol. Die van de CB1300 heb ik er vorig jaar al afgegooid en vervangen door rvs exemplaren. Weg speling!
Misschien dalijk nog effe verder maar de bank ligt te lekker op dit moment....

8-)
 
Kijk lekker bezig, ik rij al een jaar of 10 op mijn trouwe Rebeltje. Na de komst van mijn Harley eigenlijk gebombardeerd tot boodschappen fiets, maar heeft me nog geen seconde laten staan. Inmiddels heeft hij al diverse uiterlijkheden gehad, de lagen verf zijn niet meer te tellen. En... hij gaat weer op de schop. Al het sleutel werk is appeltje/eitje voor me. Het spuitwerk laat ik doen, door mijn vrouw namelijk, we hebben een airbrush-bedrijfje. Kijk voor de gein eens op www.nelliesairbrush.nl daar staat ook de Rebel op.
 
Waauw wat doe je dat netjes zeg, geen prutser in ieder geval!!!
Maar waarom, als je er en bobbertje van maakt niet gewoon de banden beide even groot?
 
En ivm de wiel diamaters natuurlijk. 15" achter en 18" vóór.

Om die gelijk te laten lijken word het qua bandenmaat behoorlijk interresant.
En om nou een 15" vóórwiel in te gaan bouwen gaat me te ver.

8-)
 
De stijl in Bobber verschilt nogal.
Het gros komt uit op geen spatter vóór en een minimale achter. De boel opengewerkt hier en daar en minimalisme van de benodigde onderdelen. Dus van die simpele conische luchtfiltertjes in plaats van een gigantische luchtfilterkast.

Wie bepaald eigenlijk de look van een Bobber?
Ik denk dat ooit iemand die stijl heeft bedacht en ieder andere eigenaar van een geBobberde chopper geeft er zijn eigen draai aan. Ikke dus ook maar.

8-)
 
Ik denk, en ik bevind me op dun ijs door uberhaupt in deze discussie te mengen, dat chopper en bobber meer betrekking hebben op hoe de motor is gemaakt:

bobber: gestript tot het nodige.
chopper: er is in gehakt en gezaagd.
 
Tuurlijk, ook groot gelijk! Volgens mij is het enigste wat idd. een ongeschreven regel is is dat hij laag en minimalistisch moet zijn.. Verder doen wat je wil :Y
 
Tuurlijk, ook groot gelijk! Volgens mij is het enigste wat idd. een ongeschreven regel is is dat hij laag en minimalistisch moet zijn.. Verder doen wat je wil :Y


Njaa, dat beschrijft het Bobber idee wel zo'n beetje. En dat klopt dus wel met Sleeër's gedachte.

De remstang;

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan