Help!Motor geen vermogen meer !

MaartenABAM

Die hard MF'er
29 sep 2012
677
52
Groningen
Beste mf-ers !

Dan toch mijn eerste post ! :Y

Vanmorgen wilde ik wegrijden, op mn ducati monster 600 '95.(25kw)
Reed een stukje en he dat ritje klonk niet oke!

Ik ben totaal nieuw in de motor wereld en merkte het volgende;


de motor maakt geen zwaar geluid meer, juist licht. Hij bokt ontzettend en kan in
de eerste en tweede verschilling volop gasopen doen, accelereert niet als ik al 20km/u rijdt!
Misschien doet 1 cilinder het wel niet ?
Voor vragen zet maar neer;)

(!) gisteravond begon het, nadat ik bij de ah wegreedt, de motor was nog koud, even shoke en reed 'volle' gas weg. Ben bang dat het daarvan komt. Volop gas open wel met 25kw dus gelukkig dat nog wel *:)

Ga nooit weer doen :W


alvast bedankt !
 
Je moet proberen wat meer er achter te komen wat het kan zijn.

Zo kun je bijvoorbeeld aan de temperatuur van de uitlaat bochten al 'voelen' of ze even goed meedraaien. En dat voelen doe je dan niet met je vingers, want die blijven plakken. Maar met een natte doek of zoiets.

Kan zijn dat er echt iets kapot is, kan ook zijn dat er een bougie los zit, en alles daartussen :)
 
Ben momenteel met pa ermee bezig ( beide nieuw ) .
En heb dus momenteel inderdaad een 1 cilinder( uniek?:o)

Ik zal jullie tips even bijlangslopen! Hoewel ik bij de buurtjes maar even die bougiesleutels moet halen:p

bedankt alvast!
 
Mm, heb zeer weinig verstand van maar er blijkt : De bouggie vonkt nog wel, maar is wel goed zwart. Er komt ook wen benzine bij de bouggie, want er komt me toch een benzinelucht uit je uitlaat... !
Was gelijk helemaal onder invloed.

Maar wat kan er dan niet goed zijn, die andere cilinder werkt wel verder normaal..
Oh en je ( met je hand omhoog trekken) shoke werkt nu ook niet meer :$

groetjes!
 
als je nieuw bent en een moto nooit opengedaan hebt zou ik het met iemand doen die een beetje ervaring hebt.