GSX600f start niet meer (+filmpje)

Igors

MF'er
9 okt 2010
152
0
Hallo, ik heb laatst een gsx600f (1993) gekocht en ben er mee bezig om een streetfighter te maken. Alleen wilde ik hem laatst starten maar dat lukte niet.
Uitleg:

De motor had twee jaar stilgestaan en van wie ik hem kocht had hem weer lopend gemaakt (ik ben ook 20km terug gaan rijden naar huis) maar nu doet hij het niet meer.
Ik heb de carbs schoongemaakt, luchtfilter. Er zat al een nieuwe accu in.

Als ik het contact aandoe, brand het olie lampje ook. als ik hem probeer te starten niet meer maar na het loslaten van de startknop gaat hij weer branden.

Hieronder zie je een youtube filmpje:
Wat kan er mis zijn?

 
Ik zou eerst bij de gemakkelijke dingen beginnen.
Staat de standaard uit, motor in vrij, dodemansknop uit
Als ik het zo hoor zit er nog wel prik in de accu, maar voor de zekerheid opladen, kan geen kwaad. (Evt andere accu proberen).

Tot slot tijdens het starten deo in de luchtinlaat spuiten. Als ze dan wel start, krijgt ze te weinig brandstof.
 
Schakelaar koppeling heb ik nog niet gechecked, standaard uit of in maakt geen verschil in geluid en hij staat al op een 12v oplader dus dat zal het niet zijn.

heel af en toe als ik hem probeer te starten hoor ik 1 plof geluidje maar daar blijft t ook bij.
 
Hallo, ik heb laatst een gsx600f (1993) gekocht en ben er mee bezig om een streetfighter te maken. Alleen wilde ik hem laatst starten maar dat lukte niet.
Uitleg:

De motor had twee jaar stilgestaan en van wie ik hem kocht had hem weer lopend gemaakt (ik ben ook 20km terug gaan rijden naar huis) maar nu doet hij het niet meer.
Ik heb de carbs schoongemaakt, luchtfilter. Er zat al een nieuwe accu in.

Als ik het contact aandoe, brand het olie lampje ook. als ik hem probeer te starten niet meer maar na het loslaten van de startknop gaat hij weer branden.

Hieronder zie je een youtube filmpje:
Wat kan er mis zijn?

Start eens door joh, die paar hikjes das niks

Oja en de choke heb je bij deze blokken goed nodig
 
Laatst bewerkt:
Thx Kanariepiet, ik heb even een laag deo gespoten en hij pruttelde inderdaad aan.
did betekent dat is de stationair schroef meer in moet draaien of kan er meer aan de hand zijn?
 
ff starten en tegelijk remmereiniger in het luchtfilter spuiten (of startpilot). daarmee kwam die van mij uit zn winterslaap. werkt dat niet dan ff tank eraf halen en kijken of bougies nat worden,


Owja, en een nieuwe krat amstel halen, je motor staat droog!
 
Laatst bewerkt:
Schakelaar van de standaard en de dodemansknop kan het haast niet zijn. Dan werkt de startmotor ook niet.
Probeer eens het benzinekraantje op PRI te zetten. Er zit geen brandstofpomp in dus misschien even op PRI proberen.
 
Ik zou het probleem in de carburateur zoeken. Je gaf aan dat de carb schoongemaakt is, hoe heb je dat gedaan?
Het beste is ultrasoon, maar zorg in ieder geval dat de kanaaltjes van de sproeiers schoon zijn.

Het kan ook zijn dat er vuil in de tank / benzinepomp zit. In dat geval komt het vuil weer in de sproeiers waardoor deze weer verstopt raken.

Hoeveel slagen heb je de stationair sproeiers gegeven? (meestal 1.5 a 2.5).

Als de motor gestart is, blijft ze dan wel lopen?
 
Laatst bewerkt:
Met de deo truck blijft hij soms heel even aan staan (max 2 sec)
Ik had de carburateur niet heel erg goed schoongemaakt maar ik heb nu 1 vlotterkamer opengemaakt en ja...... Roest....
De rest krijg ik niet open (ik draai de schroeven bijna door dus ik laat de wd40 maar even langer inwerken)

Mijn vraag is hoeveel kost het ultrasoon reinigen vd carbs of is het makkelijker om voor 50eu een andere carb setje te kopen?

En nog een vraag over de gasnaald, als ik aan de gashendel trek blijft de gasnaald op zijn plek staan. hoort dit? dit was bij mijn brommer vroeger niet het geval maar dat was ook maar 1 cil
 
Met de deo truck blijft hij soms heel even aan staan (max 2 sec)
Ik had de carburateur niet heel erg goed schoongemaakt maar ik heb nu 1 vlotterkamer opengemaakt en ja...... Roest....
De rest krijg ik niet open (ik draai de schroeven bijna door dus ik laat de wd40 maar even langer inwerken)

Mijn vraag is hoeveel kost het ultrasoon reinigen vd carbs of is het makkelijker om voor 50eu een andere carb setje te kopen?

En nog een vraag over de gasnaald, als ik aan de gashendel trek blijft de gasnaald op zijn plek staan. hoort dit? dit was bij mijn brommer vroeger niet het geval maar dat was ook maar 1 cil


er zit een membraan gasschuif in waar ook de naald in zit.
die membraan gasschuif beweegt niet als je aan het gas draait.
pas als de motor loopt gaat deze gasschuif (en de naald) omhoog.
 
Deze fietsen hebben hele kleine stationair sproeiers en zitten met minst geringste dicht.
Laten schoonmaken en daarna laten afstellen(als die weer op de motor zit)
Andere set kopen? tja je kan best iemand anders zijn probleem kopen, je weet nooit wat je koopt.

Door gedraaide koppen ---->oorzaak niet goed passend gereedschap
 
ze zijn nog niet doorgedraaid maar omdat ze zo stevig vast zitten krijg ik ze niet los.
een andere kopen is inderdaad een risico.

Op internet verschillen de prijzen voor ultrasoon reinigen nogal, de 1 is rond de 10 euro terwijl de ander rond de 60 euro zit
 
ze zijn nog niet doorgedraaid maar omdat ze zo stevig vast zitten krijg ik ze niet los.
een andere kopen is inderdaad een risico.

Op internet verschillen de prijzen voor ultrasoon reinigen nogal, de 1 is rond de 10 euro terwijl de ander rond de 60 euro zit
10 euro?

Dan ben ik opeens duur :X
Ik ken een bedrijf in brabant 270 euro vraagt voor ultrasoon reinigen....

Kun je niet beter IMAL gebruiken dan wdveertig?

En idd, met een gebruikt setje weet je ook niet wat je koopt. Kwestie van even afwegen en inschatten :Y
 
ze zijn nog niet doorgedraaid maar omdat ze zo stevig vast zitten krijg ik ze niet los.
een andere kopen is inderdaad een risico.

Op internet verschillen de prijzen voor ultrasoon reinigen nogal, de 1 is rond de 10 euro terwijl de ander rond de 60 euro zit
1x losdraien en vervangen voor imbussen, nooit gezeik meer.

Zelf goed schoonmaken kan ook prima.

Roest in je vlotterkamers betekent vaak ook roest in je tank. Los je dat niet op dan lijft het gezeik in de toekomst
 
Heb het tijd geleden ook laten doen. Rack eruitgehaalt en naar hem toegebracht. Hij heeft hem uit elkaar gehaald en in een ultrasoonbad schoongemaakt. Daarna heeft die hem ook weer in elkaar gezet met de basis instellingen. Ding zelf er zelf weer opgezet en naar hem toegereden om het fijn af te laten stellen. Wat ik me herinner was ik daar bij elkaar zo rond de 230 kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan