Tankje schuren, Oude deuk komt tevoorschijn Help wat nu???

bram1991

Die hard MF'er
19 feb 2012
260
0
Oosterwolde



~[img=http://imageshack.us/a/img94/1913/img138701.th.jpg]
~[img=http://imageshack.us/a/img849/4705/img138801.th.jpg]

Net eventjes op de telefoon foto gezet maar hier word ik dus heel verdrietig van...

Ben vanavond bezig geweest mijn tank wat op te hogen en dus mooi klaar gemaakt, alleen dat gat wat nu tussen het frame en de tank zit (waar hij eerst op hing zeg maar) zinde me niet. dus ik dacht schuur ik gewoon vast die tank lekker en kijk ik of dat is op te vullen met een mooi plaatje ijzer.. Maar toen...

Blijkt nu dus dat er een behoorlijke deuk in de tank zit die volgegooid is met plamuur en weer gespoten.. dit wist ik natuurlijk niet maar ik zit er wel mee. Wat kan ik nu het beste doen. ben gelijk gestopt met schuren en had voor mezelf de volgende opties..

-Nu stoppen met schuren misschien de rest nog heel lichtjes en dan opnieuw plamuren... waar ik echt 0 ervaring mee heb.

-Ooit heb ik eens gezien dat ze een tank insloegen, (door een rand van betongaas vast te lassen op de tank en dit in te slaan) lijkt me superleuk maar ook supermoeilijk (alleen het lassen op de tank al durf ik niet echt aan. heb enkel wat electrode ervaring)

Kennisgeving voor omleiding

Of heeft iemand hier nog een leuk creatief idee? het is voor een hardtail bobber/choppertje dat ik nu aan het bouwen ben en het mag eigenlijk niks kosten.

Cmx250 Fietsverbouwprojectje
 
Ik weet niet of het een doffe deuk (met ronde randen) of een scherpe deuk is.

Verder heb ik ze bij schadeherstelbedrijven wel eens bezig gezien met een deukentrekker. Deze hecht je in de deuk vast dmv puntlassen en dan zit er aan de stang een gewicht vast waarmee je de deuk naar je toe trekt.
 
Als de tank verder netjes dicht is, staalpamuur (polyesterplamuur) kopen en de boel dicht plamuren, zet er iets teveel plamuur op. (staal plamuur hecht gewoon weer aan staalplamuur) Schuur met schuurpapier op een schuurblok of plank de tank weer netjes in model. Begin met wat groffer schuurpapier voor de vorm en ga dan steeds fijner schuren, totdat de schuurkrassen weg zijn. Staal plamuur kost een stuk minder als een nieuwe tank.
 
@ ruffie...idd..liever meerdere dunne lagen dan in een keer alles..!

de plamuur is er nu toch al af..dus je kan toch niet meer terug..!
je wilde er toch al een plaat aan zetten?..moest je toch plamuren..!

mooi leer project..
succes
 
als je de juiste plamuur hebt en de juste plooibaar spatel, dan kan je ultrafijn plamuur in een keer juist aanbrengen (beetje dikker) waardoor je maar 3 keer moet schuren, met schuurpapier nummers 280, 600, en dan 1000 met water. dan heb je een mooie finish zelfs als je niet kan spuiten.

anders zou ik kijken voor een LOOD oplossing. hierbij bewaar je de looks zelfs als er een duik is.

Alle twee de oplossingen gaan je minstens 50 euro kosten.

anders kan je altijd een plaatje uitsnijden en inlassen met aluweld.

Of wel kan je rechten van buiten met die zuiger-omgekeerde hamer ding, of een ijzer rolertje die je binnen kan steken.

je kan ook je tank gewoon erover wrapen voor wat het is lol

EZV kan nog dingen uitvinden maar de vraag is wat wil je ervan maken? Hoeveel wil je investeren

groeten en succes
 
Juiste materiaal, juiste gereedschap en een beetje oefening en je maakt soms op 1 dag 100 m/2 helemaal vlak. :P

Een schuurmachine met 2,5 kw elektromotor doet wonderen 8-)
 
Jullie doen er wel makkelijk over , goed strak maken is een vak
Ook wel eens aan het kloien geweest , en het gillend in de hoek gegooid

daarom dus aan een pro over laten...
je zal toch ultra fijne plamuur nat schuren..pff...!
kom je resultaat wel ten goede...of je moet niet poreuze plamuur hebben...dan wil ik ook wel een blikje...!
Als je het voor jezelf ziet als leer project is het leuk toch..?
tuurlijk zal je ff vloeken en tieren...maar als je dat niet wilde..had ik persoonlijk de verf er niet af gehaald....spuiten moest je zeeker toch al..als je hem ging verlengen dmv lassen moest je ook plamuren..!

nu niet bang worden omdat je moet plamuren...gaat je vast lukken...!

oh ja en plz plz..laat niemand met een spotter op je tank...explosie gevaar en je tank roest van binnen weg..!

succes...!
 
Terug
Bovenaan Onderaan