Motorcross is ook motorsport

Sowee weer lekker thuis brrrrrrrr.....warme chocomelk met rum , ff op temperatuur komen ......was als toeschouwer een soort van mega kut georganiseerd ....ga daar maar staan , weggestuurd je moet daar staan en weer teruggestuurd ................was er helemaal klaar mee en ben lekker in een kroeg groot beeld gaan kijken met bakkie pleur erbij , nee volgende keer gewoon thuis op het bankje .
Wij stonden gewoon in/op de pier. Kon je voor 3,50 naar binnen en daar kreeg je dan ook nog een gratis consumptie bij. Daar was alles goed te zien. (vooral bovenop de pier) Het waaide alleen wel best hard natuurlijk. Ik vond het wel leuk om te zien alleen weet niet of ik nog vaker ga kijken. Van het verloop van de race krijg je thuis voor de TV meer mee alleen het is natuurlijk wel grappig om al die mensen te zien klungelen :+
 
Laatst bewerkt:
Ik kon overal staan waar ik wou hoor. Hele boulevard geen probleem. Wel druk.
1500 man is ook wel erg veel. Hopelijk volgend jaar weer 750 en dan op 1 dag. Dan rij ik weer mee :]
 
Motocross is ook motorsport, en MXGP (2014 game met de MX2 en MX1) is momenteel in de aanbieding voor 5 euro op Steam.

MXGP - The Official Motocross Videogame on Steam

ss_ebc36aab5ec0d24df1ffda39e3fbe6f90af85204.jpg


Mijn voornaamste ervaring met motocross is dat ik weet dat Jeffrey Herlings bestaat, meer eigenlijk niet. :X Heb het spel nu zo'n anderhalf uur gespeeld en het is best geinig. Je moet bochten wel even anders aanpakken dan met een MotoGP machine... Kan niet zeggen dat ik het direct leuker vind dan MotoGP 15, maar wel leuke afwisseling voor de winter.

Eén stevig punt van kritiek: ik heb net m'n allereerste raceweekend in career mode achter de rug. De wildcards zijn in MotoGP 13/14/15 een beetje bedoeld als introductie, voelen hoe alles werkt, voordat je echt aan je carrière begint. Punten scoren is in die intro een uitdaging, races winnen praktisch onmogelijk. MXGP volgt hetzelfde patroon, maar met één belangrijk verschil: ik heb beide manches met 10+ seconden verschil gewonnen. Pro physics, hoogste moeilijkheidsgraad enzo, kwartiertje kwalificatie gedaan en hop, ik win de twee races op rij (10 laps). Van de AI hoef je dus niet veel oppositie te verwachten, als je een beetje racen kunt met een gamepad.

Veel verder ben ik nog niet gekomen, maar voor deze aanbiedingsprijs kun je haast geen bult vallen!

Morgen maar weer verder! :+
 
Laatst bewerkt:
:Y

Zijn kennis mbt motorsport is idd nihil. Maar voor we weer op de afzeiktoer gaan: De autosport kennis van zowel Allard als Olaf Mol is immens. Het zijn wandelende autosport encyclopedieën. Mjah alles lag toch altijd aan Eurosport? :')
Zal allemaal best, maar daar heb ik als motorsportfan toch verder niets aan? Commentaar was afgrijselijk en het kon mijn aandacht niet vasthouden. Na tien minuten gekeken te hebben ben ik maar weer wat anders gaan doen.
 
Vannacht nog terug geweest met een hele groep om de Kawa van m'n maat uit zee proberen op te vissen maar helaas niet gevonden , ze gaan nu weer proberen met laagwater en dat hoopten we vannacht ook maar water wou niet zakken i.v.m. de harde wind.

full

full

full
 
Die motor is nu (helaas) geen zak meer waard. Maar over een paar eeuwen zal het een archeologische vondst zijn van onschatbare waarde.
 
:Y

Zijn kennis mbt motorsport is idd nihil. Maar voor we weer op de afzeiktoer gaan: De autosport kennis van zowel Allard als Olaf Mol is immens. Het zijn wandelende autosport encyclopedieën. Mjah alles lag toch altijd aan Eurosport? :')

Correctie .... mijn opmerking was zeker niet als afzeiken bedoeld, maar ik vond het meer lachwekkend. Ik weet inderdaad dat Allard en Olaf zeer veel van de autosport weten en ook goede commentatoren zijn ... alleen gaf Allard mij een beetje de indruk dat ie er 10 minuten voor tijd als invalkracht was bijgeroepen en dat kwam niet zo professioneel over voor zo'n groot evenement. Op zaterdag werd het commentaar langs de boulevard verzorgd door Iwan van der Valk en dat kwam stukken beter op mij over.

Overigens las ik ergens dat Frank Weeiink het TV commentaar zou doen ... dus wie weet was Allard inderdaad wel een invalkracht??
 
Sowee weer lekker thuis brrrrrrrr.....warme chocomelk met rum , ff op temperatuur komen ......was als toeschouwer een soort van mega kut georganiseerd ....ga daar maar staan , weggestuurd je moet daar staan en weer teruggestuurd ................was er helemaal klaar mee en ben lekker in een kroeg groot beeld gaan kijken met bakkie pleur erbij , nee volgende keer gewoon thuis op het bankje .

Ik was er zaterdag en kon overal goed bij en veel van de baan zien. Op zondag zal dat gezien de drukte anders zijn geweest. Wat mij wel totaal ontging, waarom de finish ( de tafeljump en de Red Bull boog ) buiten beeld van de toeschouwers was verplaatst?! Verder dan rotonde richting het havenhoofd kwam je niet, omdat parc ferme daar begon :? De finisch jump was daarachter, of precies achter de strandtent de Waterreus en de surfshop ... er stom, omdat het publiek onder andere voor dat soort beelden/sprongen komt. Verder stonden op voor mij vreemde plekken hekken van 2 meter hoog?! Waarom? Waarom zou je op de verhoging bij de vuurtoren op 100 meter van de baan hoge hekken plaatsen ( waar bijna niemand staat )?

Het is dat ik er even in 25 minuten naartoe fiets, maar als ik in de file vanaf Utrecth ( o.i.d. ) had moeten komen had ik niet blij geweest :N
 
Vannacht nog terug geweest met een hele groep om de Kawa van m'n maat uit zee proberen op te vissen maar helaas niet gevonden , ze gaan nu weer proberen met laagwater en dat hoopten we vannacht ook maar water wou niet zakken i.v.m. de harde wind.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Triest voor die maat van je, maar het verhaal is bijna lachwekkend _O- ... motor opgeslokt door de zee :X

Ik liep zondag op Kijkduin en het water stond om 16:30 op 10 meter na tegen de duinen t.h.v. Ockenburg. Ik denk dat de meesten verrast waren door het snel(ler) opkomende water als gevolg van de storm.
 
Triest voor die maat van je, maar het verhaal is bijna lachwekkend _O- ... motor opgeslokt door de zee :X

Ik liep zondag op Kijkduin en het water stond om 16:30 op 10 meter na tegen de duinen t.h.v. Ockenburg. Ik denk dat de meesten verrast waren door het snel(ler) opkomende water als gevolg van de storm.

Ja is kut ,...maar we gaan straks weer, ik denk zelf van nutteloze zaak maar je doet het voor hem hé :Y
 
Motocross is ook motorsport, en MXGP (2014 game met de MX2 en MX1) is momenteel in de aanbieding voor 5 euro op Steam.

MXGP - The Official Motocross Videogame on Steam

[afbeelding]

Mijn voornaamste ervaring met motocross is dat ik weet dat Jeffrey Herlings bestaat, meer eigenlijk niet. :X Heb het spel nu zo'n anderhalf uur gespeeld en het is best geinig. Je moet bochten wel even anders aanpakken dan met een MotoGP machine... Kan niet zeggen dat ik het direct leuker vind dan MotoGP 15, maar wel leuke afwisseling voor de winter.

Eén stevig punt van kritiek: ik heb net m'n allereerste raceweekend in career mode achter de rug. De wildcards zijn in MotoGP 13/14/15 een beetje bedoeld als introductie, voelen hoe alles werkt, voordat je echt aan je carrière begint. Punten scoren is in die intro een uitdaging, races winnen praktisch onmogelijk. MXGP volgt hetzelfde patroon, maar met één belangrijk verschil: ik heb beide manches met 10+ seconden verschil gewonnen. Pro physics, hoogste moeilijkheidsgraad enzo, kwartiertje kwalificatie gedaan en hop, ik win de twee races op rij (10 laps). Van de AI hoef je dus niet veel oppositie te verwachten, als je een beetje racen kunt met een gamepad.

Veel verder ben ik nog niet gekomen, maar voor deze aanbiedingsprijs kun je haast geen bult vallen!

Morgen maar weer verder! :+

En dan te bedenken dat Glenn Coldenhoff het meer dan vrij aardig doet in de MX1. ;) Iedereen heeft het maar over Herlings, die blijft echter maar in de MX2 hangen. Leuk al die titels enzo, maar ga je eens mengen met de echte mannen als je zo goed bent.

Heb het verhaal van die Kawasaki ook voorbij zien komen, sneu verhaal. Er is een fundraise actie opgestart, misschien handig om dat hier even te vermelden Gerrit, als je je vriend wilt steunen :? (Ik heb geen zin om het terug te zoeken, je zal het vast bij de hand hebben als je hem goed kent)
 
Een paar dingen vielen me op.
Hoe lang het soms duurde voordat er gewonden/hulpbehoevenden werden gecheckt of geholpen, er waren te weinig marshalls op motoren/quads om snel ter plekke te zijn.
Soms duurde het ook eeuwen voordat motoren aan de brandingzijde werden weggehaald, en dat zelfs wanneer er niet werd geraced.
 
Laatst bewerkt:
Een paar dingen vielen me op.
Hoe lang het soms duurde voordat er gewonden/hulpbehoevenden werden gecheckt of geholpen, er waren te weinig marshalls op motoren/quads om snel ter plekke te zijn.
Soms duurde het ook eeuwen voordat motoren aan de brandingzijde werden weggehaald, en dat zelfs wanneer er niet werd geraced.
Gewonden werden over het algemeen best snel geholpen hoor. Die mensen kunnen nu eenmaal ook niet vliegen.
Die motoren tja, ze reden rond met 1 grote dieplader met een tractor ervoor... dat schiet niet erg op nee.
 
Tja t was niet allemaal geweldig, ik was monteur en heb gvd me helemaal de tering gelopen, 1e keer ingang van pitstraat amper kunnen vinden omdat het allemaal niet zo duidelijk aangegeven stond.

Verder wel leuk evenement, wel even afwachten met die motoren op transport maar dat viel allemaal erg mee uiteindelijk, :Y
 
Correctie .... mijn opmerking was zeker niet als afzeiken bedoeld, maar ik vond het meer lachwekkend. Ik weet inderdaad dat Allard en Olaf zeer veel van de autosport weten en ook goede commentatoren zijn ... alleen gaf Allard mij een beetje de indruk dat ie er 10 minuten voor tijd als invalkracht was bijgeroepen en dat kwam niet zo professioneel over voor zo'n groot evenement. Op zaterdag werd het commentaar langs de boulevard verzorgd door Iwan van der Valk en dat kwam stukken beter op mij over.

Overigens las ik ergens dat Frank Weeiink het TV commentaar zou doen ... dus wie weet was Allard inderdaad wel een invalkracht??

Verbaasde mij ook en daarom heb ik het Frank weeink gevraagd via twitter. Hij zou het doen maar was te ziek en daarom moest Kalf invallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan