Motor-Forum

Select Forum

Motorcross is ook motorsport.

Ride!

Reg. datum:
15 aug. 2010
Zelf ben ik fan van zo ongeveer elke motorsport zo lang het op 2 wielen is.

Mijn meest bekeken kopje op MF is ook motorsport, maar hier gaat het alleen over wegrace sport/ soms klassieker races. Maar belangrijke sport als Motorcross staat er niet bij, terwijl hier bij een stuk meer mensen actief zijn als bijvoorbeeld wegraces in Nederland.

Motorcross is ook een heel interessant onderdeel van motorsport. Daar hebben we een zelfs een Nederlandse wereld kampioen ( mx2 ) in. Terwijl de zoek term Jeffrey Herlings op MF 4 resultaten oplevert.

Vind ik als algemeen Motorforum toch een beetje jammer, dat zon held nauwelijks op mf te vinden is.

Herlings coureur van het jaar award!!
Yamaha yzf 600 Thundercat 1998 & Suzuki dr 350 s

MAX(3)imaal gassen

Reg. datum:
07 jul. 2011
quote:
Alexnieuwenhuize schreef op 20 december 2012 @ 00:35:

Mijn meest bekeken kopje op MF is ook motorsport, maar hier gaat het alleen over wegrace sport/ soms klassieker races. Maar belangrijke sport als Motorcross staat er niet bij, terwijl hier bij een stuk meer mensen actief zijn als bijvoorbeeld wegraces in Nederland.

Motorcross is ook een heel interessant onderdeel van motorsport. Daar hebben we een zelfs een Nederlandse wereld kampioen ( mx2 ) in. Terwijl de zoek term Jeffrey Herlings op MF 4 resultaten oplevert.

Vind ik als algemeen Motorforum toch een beetje jammer, dat zon held nauwelijks op mf te vinden is.

Ik ben het helemaal met je eens. Motocross is een discipline die zeker hier thuis hoort. Eerlijk gezegd heb ik het nooit gevolgd maar ik ga dit topic eens goed volgen en wie weet moet ik toch maar eens een Cross GP gaan bezoeken.

Reg. datum:
21 jul. 2008
Persoonlijk volg ik de cross ook niet zo... En het boeit me ook iets minder dan
wegraces.
Maar dat neemt niet weg dat het hier absoluut thuis hoort!

Alhoewel ik dat supermotard gebeuren op asfalt wel weer heel gaaf vindt! Voor én achter
17 " en sliden met die hap! }) Zit toch in de buurt van't crossen... :P

Misschien ben jij Alex wel de nieuwe aanstichter ;)
Als er één schaap over de dam is..... *:) Dus kom maar op met die foto's! :]
Honda Dax 125 '08 Honda CB550F '76 Honda Hawk 650GT '91 Honda VTR 1000 F '01 Honda CBF500 '06

Reg. datum:
07 jan. 2010
Ik ben een verwoed motorsportliefhebber bezoek veel Motogp's en MX staat bij mij hoger in het vaandel dan wegraces , ik heb het zelf 30 jaar gedaan en blijf altijd zeggen dat het één van de meest conditievergende sport is die er bestaat ...probeer maar eens 2 x 45 min. plus 2 ronden constant hard te gaan.
Ik heb dit jaar 3 mx gp's bezocht en motorcross de nations , Valkenswaard is echt een feest .
En supermotard ga ik altijd naar the "Superbiker "in Mettet een aanrader!!!!!!!!!!!!!
gerrit1957 wijzigde dit bericht op donderdag 20 december 2012 11:02 (9%)

Reg. datum:
30 sep. 2005
Motorcross is uiteraard een vorm van motorsport maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er maar weinig mee heb. Ook als het vaak op de Belgische televisie te volgen is heb ik er moeite mee mijn aandacht bij de sport te houden.

Grappig genoeg vind ik veldrijden weer wel helemaal geweldig. _O-

Misschien inderdaad maar is een cross bezoeken, of zich dat dan veranderd.

Reg. datum:
15 okt. 2012
Motorcross heeft nooit echt mijn interesse gehad, Als ik af en toe eens keek waren er altijd grote verschillen tussen de rijders onderling, weinig gevechten zoals je dat in de wegrace (WSBK bijv.) wel zag.

Het klinkt misschien wat nationalistisch, maar misschien ga ik toch eens een cross bezoeken volgend jaar, zeker leuk nu Herlings zo fantastisch meedoet.

Is de MX des Nations echt zo speciaal of de Valkenswaard ook een aanrader qua sfeer?

ex dikke viefhonderd

Reg. datum:
24 okt. 2003
cross weinig gevechten????? er gaat het daar harder aan toe dan race, en ze zitten achteraf niet te zeuren dat de inhaal manouvre toch wel beetje gevaarlijk was
nog steeds op twee wielen

Reg. datum:
19 jun. 2002
quote:
h@rtstikke gek schreef op 20 december 2012 @ 13:06:
cross weinig gevechten????? er gaat het daar harder aan toe dan race, en ze zitten achteraf niet te zeuren dat de inhaal manouvre toch wel beetje gevaarlijk was

Searle zat hierna echt wel te zeuren. Prachtige strijd in het voordeel van Herlings

https://www.youtube.com/watch?v=JkAc5Rf4YnA

Nog een leuke van Herlings
https://www.youtube.com/w...mp;v=-e2Ye21JbBM&NR=1
Siegerrr wijzigde dit bericht op donderdag 20 december 2012 14:06 (10%)
Sponsoren:http://www.swzconsulting.nl

Reg. datum:
15 apr. 2004
quote:
[J]ori[A] schreef op 20 december 2012 @ 11:23:
Motorcross is uiteraard een vorm van motorsport maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er maar weinig mee heb. Ook als het vaak op de Belgische televisie te volgen is heb ik er moeite mee mijn aandacht bij de sport te houden.

Een crosswedstrijd live zien is inderdaad vele malen gaver dan op tv. Eigenlijk een beetje dezelfde beleving als bij de MotoGP, zo van: zo hard een bocht in, dat kan helemaal niet!!
Had hetzelfde bij de cross, wat gaan die gasten verschrikkelijk hard de bulten over en bochten door. En dat gevoel had ik inderdaad voor de tv bepaald niet.

Reg. datum:
07 jan. 2010
quote:
indewegrijer schreef op 20 december 2012 @ 14:15:

[...]

Een crosswedstrijd live zien is inderdaad vele malen gaver dan op tv. Eigenlijk een beetje dezelfde beleving als bij de MotoGP, zo van: zo hard een bocht in, dat kan helemaal niet!!
Had hetzelfde bij de cross, wat gaan die gasten verschrikkelijk hard de bulten over en bochten door. En dat gevoel had ik inderdaad voor de tv bepaald niet.

Als je het eenmaal in het echt heb meegemaakt , dan kan je het gevoel wel als je het op TV ziet en zeker als je zelf heb gereden. :Y
Ik volg op Extreem Sport altijd de Lucas Oil serie's die zijn echt heftig.

THE NAKED BIKER!!!

Reg. datum:
10 okt. 2002
Herlings wel vier hits :+ , en hoeveel zou een bepaalde tienvoudig wereldkampioen zijspancross hebben. :? ;)
BMW S1000R - de koning onder de nakeds.
A squirt of throttle in almost any gear, at any speed, will propel you into the future.
In an eye-blink the unrestrained wind is trying to rip your head off.

THE NAKED BIKER!!!

Reg. datum:
10 okt. 2002
http://farm3.staticflickr.com/2317/5791148600_7a41583212_z.jpg
A squirt of throttle in almost any gear, at any speed, will propel you into the future.

Reg. datum:
07 jan. 2010
quote:
Worldbeater schreef op 20 december 2012 @ 15:41:
Herlings wel vier hits :+ , en hoeveel zou een bepaalde tienvoudig wereldkampioen zijspancross hebben. :? ;)

Heb je het over die verkiezing. :?

THE NAKED BIKER!!!

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
gerrit1957 schreef op 20 december 2012 @ 16:18:
Heb je het over die verkiezing. :?
De openingspost. ;)
quote:
Terwijl de zoek term Jeffrey Herlings op MF 4 resultaten oplevert.

Suzuki Sidecar

Reg. datum:
05 sep. 2010
quote:
[J]ori[A] schreef op 20 december 2012 @ 11:23:

Dat ga ik deze winter voor de 1e keer live meemaken. :)

En allicht hoort motorcross ook op dit subforum thuis, erg jammer dat er maar weinig aandacht voor is. En ik vond het ook ongehoord dat Herlings het af moest leggen tegen een meisje op een crossfiets tijdens het noc-nsf sportgala.
https://www.facebook.com/RudiLindsaySidecarRacing

Reg. datum:
05 sep. 2010
Schandalig trouwens dat Herlings niet als 'Talent van het jaar' gekozen is op het Sportgala. In veel andere landen zou hij genomineerd zijn voor 'Sportman van het jaar'. :S

Ciao SuperSic

Reg. datum:
01 jul. 2008
quote:

We maken denk ik geen topic aan van motorcross, omdat er tot nu toe niet veel mensen zijn die het op de voet volgen, dus de belangstelling is er tot nu toe ook nog niet geweest :Y ikzelf vind het een geweldige sport, mijn all time favoriet is offcourse Antonio Cairoli *D (het liefst op de Yammie ipv de KTM)
De yamaha monster van Philippaerts is ook berengeil :9~

Reg. datum:
02 apr. 2007
quote:
VRick schreef op 20 december 2012 @ 20:06:

[...]

We maken denk ik geen topic aan van motorcross, omdat er tot nu toe niet veel mensen zijn die het op de voet volgen, dus de belangstelling is er tot nu toe ook nog niet geweest :Y

Hoogste tijd dan dat iemand het forum bij gaat houden van de recente ontwikkelingen, en dat er openingsposts komen voor races, met informatie over waar/hoe de races te zien zijn? :P

(Nee, niet ik, ik heb mijn portie openingsposts wel gehad voor één jaar. _O- )

Reg. datum:
30 sep. 2005
quote:
Rudi Sidecar schreef op 20 december 2012 @ 18:40:

[...]

Dat ga ik deze winter voor de 1e keer live meemaken. :)

En allicht hoort motorcross ook op dit subforum thuis, erg jammer dat er maar weinig aandacht voor is. En ik vond het ook ongehoord dat Herlings het af moest leggen tegen een meisje op een crossfiets tijdens het noc-nsf sportgala.

Waar ga je naar toe? Ik kan de Adrie v.d. Poel wedstrijd in Hoogerheide aanraden, erg leuk! Zeker omdat het letterlijk 10 minuten van de Belgische grens is, trekt een hoop Belgen en een prachtige sfeer! Geloof komende winter of het jaar erop is het weer een WK finale. Trok een paar jaar geleden tienduizenden bezoekers, man wat was dat mooi. :}

KTM LC4 640SM

Reg. datum:
15 sep. 2003
Mijn neefje crosst ook:

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/579064_111919378968086_2032154423_n.jpg

En met zijn grote voorbeeld Jeffrey Herlings(piccie uit 2010)

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/598542_124701581023199_161842595_n.jpg

Blijft leuk, heb het zelf vroeger ook gedaan... :)
SUMO without a diaper...

Reg. datum:
07 jan. 2010
quote:
[J]ori[A] schreef op 20 december 2012 @ 20:38:

[...]

Waar ga je naar toe? Ik kan de Adrie v.d. Poel wedstrijd in Hoogerheide aanraden, erg leuk! Zeker omdat het letterlijk 10 minuten van de Belgische grens is, trekt een hoop Belgen en een prachtige sfeer! Geloof komende winter of het jaar erop is het weer een WK finale. Trok een paar jaar geleden tienduizenden bezoekers, man wat was dat mooi. :}

Hier in Pynacker ging ik ook altijd kijken naar de wereldbeker wedstrijd veldrijden en dan stond ik altijd in de grote tent met een soort van hoempapa band waar de renners doorheen kwamen .....heelemaal super en kan me niet voorstellen dat ik dit ook jaren heb gedaan voor conditietraining in de winterstop MX.

Suzuki Sidecar

Reg. datum:
05 sep. 2010
quote:
[J]ori[A] schreef op 20 december 2012 @ 20:38:

[...]

We gaan naar het nk veldrijden, dat is hier om de hoek dit jaar. :)
Alleen jammer dat het niveau daar niet zo hoog is zonder de goede belgen, maar wil eigenlijk al langer eens een wedstrijd bezoeken, maar het is er nooit van gekomen..

Heb vroeger ook zelf gecrossed, met weinig succes overigens ;)

http://img842.imageshack.us/img842/9128/20120204103938.jpg
https://www.facebook.com/RudiLindsaySidecarRacing

Reg. datum:
07 jan. 2010
quote:
twonha schreef op 20 december 2012 @ 20:10:

[...]

Hoogste tijd dan dat iemand het forum bij gaat houden van de recente ontwikkelingen, en dat er openingsposts komen voor races, met informatie over waar/hoe de races te zien zijn? :P

(Nee, niet ik, ik heb mijn portie openingsposts wel gehad voor één jaar. _O- )

Me 2 !!!!!!!!!!!!! ;)

Reg. datum:
21 jul. 2008
Vroegah... Toen ik een jaar of 8 a 10 was, ging ik wel altijd op hemelvaartsdag op Kwintelooien (zandgat) in Rhenen naar de motorcross kijken...
Om als klein ventje altijd te proberen om gratis binnen te komen :P lees gat in hek.
Ik woon er vlak bij namelijk.

Zijn er hier meer die daar ooit geweest zijn? Het is nu nog steeds ieder jaar!
Ik heb alleen geen flauw idee op wat voor niveau... en welke (bekende) namen er crossen.
Honda Dax 125 '08 Honda CB550F '76 Honda Hawk 650GT '91 Honda VTR 1000 F '01 Honda CBF500 '06

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.