Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Nu ik een tijdje op zoek ben naar een supermoto lijkt het erop dat het de drz gaat worden ivm gebruiksgemak, fungehalte, onderhoudsgevoeligheid en prijs. Nu is het zo dat er niet veel drz-tjes worden aangeboden waardoor ik nu hier gewoon heel brutaal en onbeschaamd ga vragen of er iemand van zijn drz af wil. :+
Mijn budget ligt rond de 2000 euro, alles eronder is nog beter, alles erboven is afhankelijk van de staat van de motor, mods en afstand van bezichtigingslocatie t.o.v. mijn woonplaats.
Het liefst zoek ik een sm versie, maar een (aangepaste) s versie is ook een mogelijkheid.

Dus, ben je iemand die van zijn drz af wil of ken je iemand die dat wil, laat het me weten.

Alvast bedankt. :}
 
Laatst bewerkt:
En omdat we er een gevonden hebben heb ik ook meteen de eerste vraag. Ik ben bezig om de drz wat op te frissen en vroeg mij af of er iemand verstand heeft, of in het bezit is van een elektrisch schema met draadkleuren voor een drz 400 s uit 2004. Er zit een voorvork van een wr in en daardoor is het dashboard komen te vervallen. Er zit een koso tellertje op en die is half aangesloten, maar heeft meer functies. Zo zou ik graag het neutraallampje en het temperatuurlampje werkend hebben. Ik ben wat met een multimeter aan de gang geweest maar heb beide nog niet kunnen vinden in de wirwar van afgeknipte draden (Gelukkig is er wel een hoop gelabeld) Volgensmij komt er roze en blauw uit de neutraalschakelaar maar ik zie deze niet bij het ballehoofd terug. Wie kan mij helpen?
 
En omdat we er een gevonden hebben heb ik ook meteen de eerste vraag. Ik ben bezig om de drz wat op te frissen en vroeg mij af of er iemand verstand heeft, of in het bezit is van een elektrisch schema met draadkleuren voor een drz 400 s uit 2004. Er zit een voorvork van een wr in en daardoor is het dashboard komen te vervallen. Er zit een koso tellertje op en die is half aangesloten, maar heeft meer functies. Zo zou ik graag het neutraallampje en het temperatuurlampje werkend hebben. Ik ben wat met een multimeter aan de gang geweest maar heb beide nog niet kunnen vinden in de wirwar van afgeknipte draden (Gelukkig is er wel een hoop gelabeld) Volgensmij komt er roze en blauw uit de neutraalschakelaar maar ik zie deze niet bij het ballehoofd terug. Wie kan mij helpen?

volgensmij is er wel een schema op internet te vinden, anders zal ik eens kijken of ik de pagina in kan scannen uit het werkplaatshandboek
 
Bedankt voor je reactie. Heb ff naar een volledig handboek gezocht ipv alleen schema en daar stonden idd mooie schema's in in kleur dus het komt helemaal goed.
 
Bedankt voor je reactie. Heb ff naar een volledig handboek gezocht ipv alleen schema en daar stonden idd mooie schema's in in kleur dus het komt helemaal goed.

Kijk dat is mooi, het is allemaal niet zo moeilijk bij een DRZ dus dat is wel weer mooi.
 
Wil er iemand nog originele DRZ 400 SM nokkenassen kopen voor weinig. krijg je meteen wat ander klein spul bij. stuur me maar een PM. Doei
 
Goedemiddag, ik ben al even op zoek naar een drz 400 sm, maar er staan er weinig te koop.

Dus mijn vraag, is er hier iemand die een mooie heeft en die er vanaf wilt?
Budget is rond de 4000,-
 
DRZ van mijn vrouw is verkocht, even geen motor meer voor haar.
Was echt een topding hoop dat de huidige eigenaar er goed voor zorgt.
 
E27697BE-2A67-4F46-9E1B-50159C3B68C3_zps4jujx6js.jpg

iemand interesse?
 
Ik heb een vraag voor de DRZ 400 SM rijders hier.

Ik heb een tijd geleden een KTM Duke II gehad. Dat was mijn eerste mono en ik vond het heerlijk rijden. Helaas plofte de tuimelaar uit elkaar na een ritje naar de Nurburgring en dat was het einde van de Duke. Deze werd opgevolgd door een KTM 950 SM. Deze gaf niets dan ellende en technisch gezeik.

Ik ben dus helemaal klaar met KTM. Zo'n hok komt er bij mij niet meer in. :o

Toch wil ik weer graag terug naar een SM. Ik rijd vaak korte ritjes van een uurtje. Dagtochten rijd ik niet. Alleen 1x per jaar naar het buitenland (oostenrijk etc) en soms een weekendje Eiffel.

Nu zoek ik een leuke SM die wel degelijk in elkaar zit en wat betrouwbaarder is dan de die hard Europese ragmachines.

Ik ben dus aangeland bij de XT X en de DRZ 400 SM. Over de XT X zal ik hier niets vragen :P

Mijn vraag is derhalve: is het vermogen van de DRZ genoeg om er niet te snel op uitgekeken te raken? En is het vermogen daarbij voldoende om 'in the real world' mee te komen en in te halen in het normale verkeer op bijv. provinciale wegen?

Ik neig naar de DRZ namelijk, maar slechts 400 cc baart mij zorgen.
 
Ik heb zelf altijd een ktm 620 gereden en pas de overstap gemaakt naar de 690. Voor mijn vriendin hebben we dit seizoen een drz gekocht met 440cc bigbore, fcr en een volledige akra. Een leuke fiets en het rijdt prima, maar je voelt wel dat er iets minder pit in zit.
 
Ik heb een vraag voor de DRZ 400 SM rijders hier.

Ik heb een tijd geleden een KTM Duke II gehad. Dat was mijn eerste mono en ik vond het heerlijk rijden. Helaas plofte de tuimelaar uit elkaar na een ritje naar de Nurburgring en dat was het einde van de Duke. Deze werd opgevolgd door een KTM 950 SM. Deze gaf niets dan ellende en technisch gezeik.

Ik ben dus helemaal klaar met KTM. Zo'n hok komt er bij mij niet meer in. :o

Toch wil ik weer graag terug naar een SM. Ik rijd vaak korte ritjes van een uurtje. Dagtochten rijd ik niet. Alleen 1x per jaar naar het buitenland (oostenrijk etc) en soms een weekendje Eiffel.

Nu zoek ik een leuke SM die wel degelijk in elkaar zit en wat betrouwbaarder is dan de die hard Europese ragmachines.

Ik ben dus aangeland bij de XT X en de DRZ 400 SM. Over de XT X zal ik hier niets vragen :P

Mijn vraag is derhalve: is het vermogen van de DRZ genoeg om er niet te snel op uitgekeken te raken? En is het vermogen daarbij voldoende om 'in the real world' mee te komen en in te halen in het normale verkeer op bijv. provinciale wegen?

Ik neig naar de DRZ namelijk, maar slechts 400 cc baart mij zorgen.
Ik heb een DRZ SM gehad en had hem eigenlijk nooit weg moeten doen...
Ben er mee naar Zwitserland geweest en vaak naar de Eifel. Op de hogere passen merk je dattie wat last van de ijle lucht krijgt maar ik heb nooit vermogen tekort gehad. Tuurlijk, er had meer in mogen zitten maar wat je op het rechte stuk tov de 1200 GSen mist maakt je met sturen ruimschoots goed.
Wel op de trailer gezet altijd want snelweg is kansloos ;)
Als je langere dagen gaat rijden is een wielrenbroek onder je motorbroek wel een aanrader. Anders gegarandeerd houten reet. Mijn record was 455 km in 1 dag in Zwitserland. De XTX zal qua comfort beter zijn maar heeft een saai blok. Die soes revt als een dolle en is veeeeel meer fun :Y
 
Ik heb er ook wel een beetje spijt van dat de DRZ weg is.
Geweldige fiets, in mei nog mee op vakantie geweest naar de Ardennen / Moezel gebied.
We zijn er met de motor heen gereden ging best, van r’dam richting Breda en daar er af om de weg verder binnendoor voor te zetten, heerlijk lang weekend gestuurd me vrouw had na een tijdje ook wel last van haar billen maar ik kan er 100e km achter elkaar mee rijden (op de terug weg namelijk in een keer stuk gereden (300km) over de snelweg kwam met bakken uit de hemel)
Dingetje stuurt geweldig binnendoor en je maakt het mede andere motor collega behoorlijk lastig omdat de fiets zo ligt en super stuurt.
Ook lekker zuinig 1:30 tot 1:28 gem.
 
Thx voor de ervaringen. De DRZ lijkt mij de leukste van de 2. Maar de XT 660 is wat makkelijker in het dagelijks gebruik. De DRZ of XT 660 X wordt namelijk mijn enige motor. Ik moet dus ook een stukje praktische inzetbaarheid meenemen in mijn keuze.

Zijn hier toevallig mensen die beide hebben gereden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan