Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Ik heb wel eens op de xtx gereden en zelf een klein jaar een MT03 met zelfde blok gehad. Voor dagelijks comfort zal de xtx beter zijn. Qua fun is die Soes vele malen leuker. Tis maar net waar je prio's liggen. Beide keer proef rijden.
Ze zijn trouwens beide nog wel wat op te leuken met aangepaste uitlaat en airbox ;)
 
Mijn oudere broer had een XTX, en hoewel ik daar genoeg lol mee gehad heb, is het een heel ander verhaal op een kartbaan.. En om eerlijk te zijn, ik hoef maar een kilometer of 6 naar mijn werk, en echt uren op dat zadel zitten doe ik maar zelden, maar ik heb absolutt geen spijt dat ik een DRZ gekocht heb, en geen XTX.

Als je veel snelweg kilometers moet maken zou ik neigen naar een XTX, maar qua "gooi en smijt fiets" kan een XTX echt niet tippen aan een DRZ.

Je zou een keer moeten proefrijden om te kunnen oordelen over het vermogensdingetje, maar om eerlijk te zijn, met een ander tandwieltje kun je al heel wat in de dynamiek veranderen, dus zou ik me eigenlijk (mits niet te veel snelweg) niet te veel zorgen over maken...


Succes met je besluit!
 
hey bill
je bent veel te laat met je reactie , hij heeft al een xt-x gekocht.

Zelf heb ik 2x een xt660z gehad , en vond dat een heerlijke motor
maar die is niet te vergelijken met een x.
 
Iemand nog interesse in een DRZ 400 SM? Die van mij staat op marktplaats, heb er helaas geen plek meer voor :(. Is de zwarte uit 2005.
 
ik heb het geluk dat ze beide in de schuur staan..

een xtx uit 2005 en een drz uit 2000, de drz gaat eigenlijk vaker mee oppad dan de xtx.
zit ook zwaar te denken om de xt in te ruilen op een fiets waar de vriendin op kan sturen en ik ook. en wil ik raggen en stunten pak ik lekker de drz ik vind het ook een super fietsje.


hebben jullie wel eens storing gehad in de dynamo?
mijn drz laad de accu niet meer bij.
 
ik heb het geluk dat ze beide in de schuur staan..

een xtx uit 2005 en een drz uit 2000, de drz gaat eigenlijk vaker mee oppad dan de xtx.
zit ook zwaar te denken om de xt in te ruilen op een fiets waar de vriendin op kan sturen en ik ook. en wil ik raggen en stunten pak ik lekker de drz ik vind het ook een super fietsje.


hebben jullie wel eens storing gehad in de dynamo?
mijn drz laad de accu niet meer bij.

Storing met me ontsteking gehad zit bij de zelfde dynamo spoel, is een setje.
Motor viel steeds uit als die warm werd, alles vervangen en geen problemen meer.
Dus niet het zelfde wel het zelfde onderdeel.
 
Goede morgen......stil hier......
full
 
ik heb het geluk dat ze beide in de schuur staan..

een xtx uit 2005 en een drz uit 2000, de drz gaat eigenlijk vaker mee oppad dan de xtx.
zit ook zwaar te denken om de xt in te ruilen op een fiets waar de vriendin op kan sturen en ik ook. en wil ik raggen en stunten pak ik lekker de drz ik vind het ook een super fietsje.


hebben jullie wel eens storing gehad in de dynamo?
mijn drz laad de accu niet meer bij.

Ontstekingspoel is bij mij 2x kapot gegaan, eerste keer omdat ik de loctite mod niet had gedaag, was er een bout losgedraaid die mijn hele spoel kapot heeft gemaakt.. Toen een ebay spoel gekocht voor 35 euro volgens mij, die was binnen een maand doorgebrand.
 
het was mijn spanningsregelaar, nieuwe imitatie besteld bij de lokale dealer hierzo en hij laad weer als een malle. alleen starten vind de drz wat lastig...

de ene keer is het net alsof de accu leeg is terwijl hij altijd vol zit. +/- 13 volt
(amp kan ik helaas niet afmeten met mijn meter) als ik hem dan starten wil dan gaat zelfs het licht van mijn teller unit uit en de andere keer is er niets loos en start hij zeer goed. heb gisteren de startmotor er af gehaald en alles even schoongemaakt en dat asje inc tandwiel met kruipolie ingespoten maar het probleem is nog aanwezig.

Het zal wel nieuwigheid zijn. toch maar een kickstarter er opmaken }) _O- _O-
 
heb ze weg gegeven bij me DRZ aan arpuS hier ook op het forum, hij ging ze nooit gebruiken dacht ik wellicht wil hij ze weg doen.
De velgen zijn twee keer gebruikt daarna SM velgen onder gegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan