Motor-Forum

Select Forum

Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Vangrailknuffelen

Reg. datum:
12 mei. 2008
door m te vergelijken met een nieuwe.. :P

Misschien is er de mogelijkheid om je nokkenaskettingspanner zo te verwijderen uit het blok dat 'ie niet verder uitspant, dan heb je een idee hoever die de kettinggeleider nu moet induwen.

Reg. datum:
14 jan. 2009
Is het trouwens aan te raden om de nokkenasketting meteen te vervangen als het blok toch open moet bij meer als 30k op de teller ? Of gewoon kijken waar de spanner op staat en aan de hand daarvan beslissen ?

En welk merk zuiger is aan te raden/ niet aan te raden ? En verder vraag ik me af of ik de krukas ook al moet laten aanpakken bij bijna 31.000km op de teller.

Ik heb namelijk een blok waarvan de as waar de koppeling opzit veel speling heeft, en dus het lager aan de kant van de versn.bak waarschijnlijk kapot gelopen is.

ex-Ducatist

Reg. datum:
11 mrt. 2009
Hi dizzers,
Heeft een van jullie (goede) ervaringen met vervangings radiatoren? Mijn linker radiator is naar de vaantjes en ik ben op zoek naar een goede vervanging. Alle tips zijn welkom!
Ik rijd niet als ik drink. Transalp '94 Drz400s 2006

Reg. datum:
20 aug. 2015
Weet iemand van jullie een goed adres in NL waar je stickersets voor een DRZ400SM kunt laten maken?
Ik ben begonnen met het opknappen van mijn DRZ en wil zoiets, maar kan dit setje nergens vinden.
https://s1.postimg.org/22tvkb5qm7/screenshot_2017_10_27.png
supermofo wijzigde dit bericht op vrijdag 27 oktober 2017 17:16 (46%)
Yamaha Aerox 2001 | Derbi Senda X-treme 2007 | Kawasaki EX500 1989 | Kawasaki ZXR 1991 | Suzuki DRZ400SM 2005

Vangrailknuffelen

Reg. datum:
12 mei. 2008
DWSgraphics? MKS graphics?

flying dutchman

Reg. datum:
19 sep. 2006
quote:
s60on19s schreef op 28 september 2017 @ 00:17:
Iemand nog een sm te koop hier?

Een S uit 04 en op marktplaats staat nu een setje sm wielen

Reg. datum:
20 aug. 2015
quote:

Thanks, ik heb MKS graphics een bericht gestuurd :)
Yamaha Aerox 2001 | Derbi Senda X-treme 2007 | Kawasaki EX500 1989 | Kawasaki ZXR 1991 | Suzuki DRZ400SM 2005

Reg. datum:
13 mei. 2011
DWS Decals!
TM SMX 450 FI & Honda CRF250 & Honda CB 500

(re)actie

Reg. datum:
15 mrt. 2009
scrub desingz

https://scrubdesignz.com/en/suzuki-graphics.html
www.facebook.com/Team-Allroad-Brabant-432022950280098/

Reg. datum:
21 jun. 2017
Nokkenaskettingspanner is vervangen voor handmatig model. Ketting was nog goed. Timing marks lagen nog perfect. Tik uit het blok is verdwenen.

KTMattighofen

Reg. datum:
12 mei. 2003
Heeft iemand nog een bocht van een E liggen?
Ad fundum

ex-Ducatist

Reg. datum:
11 mrt. 2009
Heeft een van jullie (goede) ervaringen met vervangings/imitatradiatoren? Mijn linker radiator is naar de vaantjes en ik ben op zoek naar een goede vervanging. Alle tips zijn welkom!
Ik rijd niet als ik drink. Transalp '94 Drz400s 2006

TeleMoto

Reg. datum:
07 aug. 2008
Heb de accu weer eens leeg en vrees dattie redelijk om zeep is. Wil graag switchen naar lithium ion. Iemand ervaring mee? Zo ja, welke heb je en waar gekocht?
"You don't stop playing because you grow old, you grow old because you stop playing."

Reg. datum:
29 aug. 2006
quote:
motopsycho schreef op 08 november 2017 @ 14:03:
Heeft een van jullie (goede) ervaringen met vervangings/imitatradiatoren? Mijn linker radiator is naar de vaantjes en ik ben op zoek naar een goede vervanging. Alle tips zijn welkom!

Op marktplaats staat een set te koop voor 95 euro......... :W
rij nooit harder dan dat je bescherm engel kan vliegen!

Vangrailknuffelen

Reg. datum:
12 mei. 2008
quote:
ToSiE schreef op 11 november 2017 @ 11:44:
Heb de accu weer eens leeg en vrees dattie redelijk om zeep is. Wil graag switchen naar lithium ion. Iemand ervaring mee? Zo ja, welke heb je en waar gekocht?

Ik heb er geen verstand van, maar heb wel gelezen dat dat soort accus minder goed tegen lage temperaturen kunnen. Ik zou daar wel even in zoeken, mocht je je motor niet verwarmd/beschut stallen :)

TeleMoto

Reg. datum:
07 aug. 2008
quote:
RoyalClub schreef op 11 november 2017 @ 17:44:

[...]

Ik heb er geen verstand van, maar heb wel gelezen dat dat soort accus minder goed tegen lage temperaturen kunnen. Ik zou daar wel even in zoeken, mocht je je motor niet verwarmd/beschut stallen :)

Heb ik gelezen idd. Tip zou zijn even contact aanzetten zodat de verlichting de accu aan het werk zet en zo iets opwarmt. Motor staat droog maar wel koud. Met huidige accu’s heb ik in de winter vaker problemen dus slechter zal het niet worden lijkt me...
Denk dat ik de goeie al gevonden heb ;)
"You don't stop playing because you grow old, you grow old because you stop playing."

Vangrailknuffelen

Reg. datum:
12 mei. 2008
Rij je veel in de winter?

TeleMoto

Reg. datum:
07 aug. 2008
quote:

Nee. Alleen als het lekker weer is. Kou vind ik niet zo erg. Pekel is no go. Rommel...

Edit: wel fijn als hij start dan. Vandaar de lithium, die zouden langer spanning vast moeten houden. Of vaker rijden... :+
ToSiE wijzigde dit bericht op zaterdag 11 november 2017 19:18 (22%)

Vangrailknuffelen

Reg. datum:
12 mei. 2008
Vis je accu gewoon uit de motor als je m wegzet voor langere tijd. Helemaal als je zon lithium accu neemt, klagen dat je niet wil zeulen met zon zwaar ding is dan geen argument meer ;)

TeleMoto

Reg. datum:
07 aug. 2008
Dat zou dus met een lithium juist niet meer nodig zijn als het goed is. Die houden veel makkelijker hun spanning vast. En bij extreme kou rij ik toch niet omdat er dan waarschijnlijk al gepekelt is ;)
Ik zal me er eerdaags eens iets meer in verdiepen en een knoop door hakken...

Edit:

“Let op: Lithium motorfietsaccu's presteren beduidend slechter bij extreme vorst

Startproblemen kunnen optreden bij extreem lage temperaturen van -10 C of lager. Dit kan komen door de toename van de weerstand in de accu die bij dergelijke omstandigheden optreedt. Een truc om dit probleem te verhelpen is om de koplamp voor ongeveer 10 seconden aan te zetten. Dit verwarmt de accu, waardoor het starten van de motor weer mogelijk is.”

In dat geval ben ik safe. Met die temperaturen heb ik andere hobby’s :X
ToSiE wijzigde dit bericht op zondag 12 november 2017 00:10 (49%)

KTMattighofen

Reg. datum:
12 mei. 2003
Met alle motoren heb ik wel accu ellende gehad maar voornamelijk door het langer stilstaan van de motor. Nu gaan ze om en om aan de druppellader en dat werkt voor mij prima. Geen last minute gekloot als je onverwachts een ritje gaat doen :)
Ad fundum

KTMattighofen

Reg. datum:
12 mei. 2003
Ik heb een 21" Drz voorwiel met hoogteslag, zijslag en 5 kromme spaken. Mijn eerste offerte voor reparatie word ik niet blij van.
Iemand nog een velg liggen? of een goed adres omgeving midden NL?
Achilleos wijzigde dit bericht op maandag 13 november 2017 16:05 (0%)
Ad fundum

Boem is HO! Plons is Water!

Reg. datum:
07 feb. 2004
quote:
Achilleos schreef op 13 november 2017 @ 16:00:
Ik heb een 21" Drz voorwiel met hoogteslag, zijslag en 5 kromme spaken. Mijn eerste offerte voor reparatie word ik niet blij van.

Zelf stellen en nieuwe spaakjes al geprobeerd?
Heb het een tijdje geleden voor het eerst gedaan wel uren mee bezig geweest maar wel gelukt.
Hyperpro springs Martijns Motorkleding & Accessoires

TeleMoto

Reg. datum:
07 aug. 2008
quote:
Achilleos schreef op 13 november 2017 @ 16:00:

Ooit via Ro een adresje in Woudenberg(?) gehad. Ik zal eens zoeken...

Maar idd: zelf proberen lijkt me geen kwaad kunnen. Al lijkt hoogte verschil me wel een uitdaging...

Edit: http://www.vanderwoudentechniek.nl/richten/motorvelgen.htm

Bijna goed... :’)
ToSiE wijzigde dit bericht op maandag 13 november 2017 19:54 (8%)

Boem is HO! Plons is Water!

Reg. datum:
07 feb. 2004
quote:
ToSiE schreef op 13 november 2017 @ 19:49:

[...]

Ooit via Ro een adresje in Woudenberg(?) gehad. Ik zal eens zoeken...

Maar idd: zelf proberen lijkt me geen kwaad kunnen. Al lijkt hoogte verschil me wel een uitdaging...

Edit: http://www.vanderwoudentechniek.nl/richten/motorvelgen.htm

Bijna goed... :’)

Van der wouden, tja ooit een frame heen gebracht dacht iets van 3maanden later en die bezoekjes kreeg ik eindelijk alles terug .
Hyperpro springs Martijns Motorkleding & Accessoires

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.