Start problemen Kawasaki zx10r 2009

Tom-cat

MF'er
10 okt 2012
92
0
Leidschendam
Ik heb een probleempje met het opstarten van mijn zx10r. Bij het aanzetten van de contact kwam er normaal een geluid onder de zadel vandaan (servo gok ik) maar die doet nu niks en bij het starten draait de motor wel maar slaat niet aan.

Ik had een plug and play quick shifter op de kawa aangesloten via de bobine maar heb die er weer weggehaald omdat het niet compatibel was.

Kan iemand mij wegwijs maken, heb ik iets gemold :? Of zijn mijn cilinders vol met benzine en gestikt nu door het starten? Hiervoor heb ik ook een paar keer met de quick shifter aangesloten gestart. Toen draaide de motor ook maar sloeg niet aan!
 
Ja de bobine is zeker goed aangesloten moet het voor de zekerheid wel even loshalen en schoonmaken! Is er een verklaring voor de servo onder de stoel die niet meer werkt? Moet de motor eerst een keer starten voordat hij weer werkt?
 
als je niks hoort onder het zadel uit, kan het de servo zijn...
maar als je helemaal niks hoort, dan doet de brandstofpomp het dus ook niet ?

Daar kom je met een goede punt! Ik heb bij het installeren van de qs de eerste keer een slang losgekoppeld waar benzine door kwam. die heb ik weer gekoppeld maar misschien niet goed? Zou de servo dan daardoor ook niet werken?

Wat is de taak van de servo eigenlijk?
 
Daar kom je met een goede punt! Ik heb bij het installeren van de qs de eerste keer een slang losgekoppeld waar benzine door kwam. die heb ik weer gekoppeld maar misschien niet goed? Zou de servo dan daardoor ook niet werken?

Wat is de taak van de servo eigenlijk?

in principe staat de servo daar helemaal los van........ die regelt gewoon de klep in de uitlaat.. hij laat de hoeveelheid uitlaatgassen door(meer gas, verder open)

maar het zou wel kunnen dat je ook een contact punt hebt losgemaakt(bijv. de aanstuur van de brandstofpomp)..

want ik heb dan wellicht een oudere zx10r, maar volgens mij werkt dat nog hetzelfde... je hoort hem eerst even pompen als het ware en initialiseren...
durf er verder niks over te zeggen, want zal niet weten waar je verder zou moeten zoeken.. dit lijkt mij het wel te zijn :Y
 
Ik ga het morgen allemaal controleren! Als dat de oplossing is krijg jij van mij een traktatie Racing-B ;)

Trouwens, wat me nog even te binnen schoot, aangezien je zei dat je hem had aan gesloten, maar dat die niet capable was!

Dacht dat er ook een zekering voor de brandstof.pomp in zit.. ofja.. hij gaat dan in principe wel op contact,
maar starten zal niet gaan.. dus check die ook even, zitten onder je zadel...

Ohja, en wellicht heel stom, maar al even gekeken of je safe stop niet op Off staat? :+ :P
 
Misschien in versnelling vergeten dmv QS? of zoals eerdere mf'ers aangegeven zekering of relais. Als het goed is gaat de servo ook niet draaien als hij in zijn versnelling staat.
 
Probleem is opgelost!
Bij het demonteren van de originele kuipen had ik een kleine doosje dat in de rechter zijkuip verstopt was ontkoppelt en niet meer aangesloten. Die heb ik nu weer aangesloten en ze brult weer als een monster die ze is :). Voel me bijna blond! Bedankt allemaal.
 
Ik denk al.. een Kawa ZX-10R uit 2009 die niet start..
Wat voor een shifter heb je dan, bij Race-Shop heb ik er eentje gekocht van 399,- (alleen) deze maand. :P
 
De belofte voor een tractatie had ik aan Racing-B gedaan als zijn analyse klopte haha

@ Worldbeater
Het een een quickshifter van SPelectronics uit italie. Heb ze een mail gestuurd, volgens hun is de qs niet compatabel met de zx10r maar ze kunnen het wel herprogrammeren voor mij. Even naar Italie opsturen en hopelijk is het dan gefixt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan