Suzuki GSXR 1100N fighter

Deze benzinedrukregelaar is wat je zoekt.

Damn, hij is nu zo'n $40 goedkoper als toen ik hem kocht...

Plenum ga je maken van buis?
Daar wilde de mijne niet op lopen, die van Proffie weer wel...

Je kunt met een veel kleinere benzinepomp toe.
Die van mij pompt amper wat, maar werkt goed.
Als ik mn tank leeg wil pompen duurt dat zeker een minuut of 7/6...
 
Laatst bewerkt:
Dan neem ik een benzine pomp die iets van 175 of 200 L/h doet...

Ja inderdaad plenum van rvs buis 76.1 met aan weerszijden caps en aansluiting uppipe onderkant en dan schuin van voor (dus niet recht van onder) en 4 stuks 2" (60.3) pijpjes voor naar carbs verbonden met van die rubbers met slangen klemmen.

Nu nog de oliepomp.

Super dat je me helpt reinhoud!
 
Dan neem ik een benzine pomp die iets van 175 of 200 L/h doet...

Ja inderdaad plenum van rvs buis 76.1 met aan weerszijden caps en aansluiting uppipe onderkant en dan schuin van voor (dus niet recht van onder) en 4 stuks 2" (60.3) pijpjes voor naar carbs verbonden met van die rubbers met slangen klemmen.

Nu nog de oliepomp.

Super dat je me helpt reinhoud!

Heb je zulke grote carburateurs?
Ik heb maar 34mm, maar die hebben een aansluiting van 50mm.

Hehe, als ik kan helpen doe ik het graag, ik heb ook de nodige hulp nodig gehad, net als de rest die een turbo er op hebben denk ik. ;)

Volgens mij kun je met een pomp toe die nog minder opbrengst heeft.
Als hij de vlotterbakjes vol kan houden tijdens voluit gaan is het goed.
Voluit zal je motor misschien maximaal 1 a 1.5 liter per minuut gebruiken.

Al ik een tip mag geven, als je motor rijdbaar is, maak het plenum, monteer dat, en kijk of je motor er goed op wil lopen.
Plenum er op, en waar je de up-pipe op aansluit een luchtfiltertje knoeien.
De mijne deed dat dus niet, maar ik had maar 50mm buis gebruikt, misschien was dat het probleem.
 
Luchtfilter tussen uppipe en plenum... moek nog ff kijken..

Ja de carbs zijn de standaard gsxr1100 40mm
 
Jezus wat staan er veel benzine pompen en benzine filters op ebay.
Door de bomen ......

Even wat andere topics lezen over pomp en filter....

Rvs buismateriaal is in ieder geval binnen. Komende week starten met plenum
 
Zo! Het begin is er! Plenum gemaakt, alleen nog uppipe gat boren .
Ga hem eerst op de carbs zetten om te zien waar ie uitkomt mbt frame en uppipe.

Het is een 76mm oftewel 2 1/2" buis met 60mm gaten oftewel 2".
Stukjes pijp zijn ook 2". Gewoon recht erin gestoken en dus paar mm doorsteek binnenin.

full
 
Zo. Net het blok int frame gehangen en gepast. Moet paar cm vanaf.Maar dat wist ik al wel.
Carter losgehaald. Deze week even uitzoeken wat ik precies moet aanpassen hieraan.
 
Deksel. Hierover moet ik flink gaan lezen aangezien ik niet weet hoe en wat voor aanpassingen nodig zijn. .
Info en advies dus zeer gewenst! :]

full
 
Heb van proffie een plaatje gekopieerd, die leiding kan ik wel namaken. Maar is dat dan de olie aanvoer of afvoer? En wat is dat ding wat ik niet heb als je zijn deksel vergelijk met de mijne... pomp?

full
 
Dat is de afvoer.

Als alles volgens plan werkt zet de oliepomp eerst een onderdruk op de afvoer van de turbo, en als de onderdruk dan groot genoeg is gaat ie olie uit het carter aanzuigen...
 
Pff net weer alle 30 pagina's van proffie zen project doorgelezen. Vindt het toch moeilijk om er een soort van ikea werkinstructie van te maken (samen te vatten).

Eerst ga ik de turbo kopen, wil op 200 pk uitkomen.
Dan maak ik de uppipe met BOV en pitot tube.
Vervolgens header en downpipe.

Hopelijk ben ik dan in de tussentijd wijzer geworden omtrent de olie aan en afvoer.

Waar zijn al die turbo bouwers eigenlijk heen tegenwoordig?
Proffie, frans, gixxerron, bruteforce, streetfighter1216, etc...
 
Er heeft geloof ik ook ooit iemand een turbo op zn brommert geschroeft, en die had als ik het goed heb de pijpen uit de kop omhoog gericht, en dan met een bocht weer naar beneden, zo kon de turbo boven het olieniveau komen...
 
Al die bouwers waren MF een beetje zat.... Ik kijk nog wel vaak bij projecten van anderen voor de rest bemoei ik mij hier weinig met topics.
 
Aanvoer van de olie is simpel pak je van het oliemeetpunt onder het ontstekingsdeksel.

Afvoer kan zoals eerder aangegeven mechanisch, of met het vacuumsysteem in de pick up, of met een elektrischenpomp, of natuurlijk boven olienieveau.

Als je een slingshot hebt dan kan dat gewoon moet je alleen het dwarstuk aan den voorzijde van je frame verplaatsen zodat er ruimte komt voor de turbo.
Persoonlijk zou ik dat doen veel simpeler dan allerlei constructies om olie weg te zuigen.
 
Kijk dat van dat dwarsstuk hadik nog niet eerder gelezen! Bedankt!
Misschien moet ik ook maar eens aanmelden op xb...

Slingshot is de benaming vd carburateurs die anders zijn dan de voorgaande modellen.
Slingshot is bouwjaar 90-91-92; dacht ik...

Slabby heeft zwabber frame
 
Dat soort zaken vind je niet echt op XB, vroegahh hadden we oldskoolsuzuki.info waar dat allemaal op terug te vinden was.
Er is nu wel een subforum van OSS helaas staat daar alle oude projectinfo niet meer op, er zijn wel andere nuttige zaken op te vinden.

Als ik jou was zou kk daar even kijken, op oldskool performance is ook wel wat te vinden.
 
Oei oei oei, heb eigenlijk flink hulp/advies nodig van turbo bouwers zoals jij en reinhoud...
Zonde dat meeste weg zijn.. heb jij je soes eigenlijk nog?
 
Terug
Bovenaan Onderaan