Suzuki GSXR 1100N fighter

Ik heb er twee....

1 slabby blow through met injectie gt2560r ballbearing turbo bla bla bla
1 kwaksuki draw through oldskool met een T25 en Hsr 45

Allebei leuke brommers :P ben er heel blij mee !

2cad513f.jpg


01129625-2E9F-4931-B554-693F0C0A25BB-10531-00001349758E4B93.jpg
 
Wow die kwaak is mooi!

Ik zie dat je het plenum niet meer van buis hebt, maar driehoekig? Biedt dat voordelen?
 
Wat wordt er nou eigenlijk bedoelt met de slingshots en de slabbies van Suzuki?
De Slabby is de 1e generatie GSXR, zo genoemd naar de grote plaatwerk-delen op de fiets. De zogenaamde slabsides ----> Slabby.
De Slingshot is idd vernoemd naar de versie carburateur die erop zit. De 750 van '88-'92 en de 100 van '89-'92. ;)
 
Wow die kwaak is mooi!

Ik zie dat je het plenum niet meer van buis hebt, maar driehoekig? Biedt dat voordelen?

Het plenum van de slabby wilde ik zo groot mogelijk daarnaast moest er ook nog een extra rij injectoren in. Van plaat materiaal ipv buis was voor de hand liggend.
Buis was destijds mijn keuze omdat dat makkelijk was en ik toen beperkte mogelijkheden qua fabricage had.
 
To buy lijstje:
- ABM rem schakel set
- 750 brace brug fred
- Hayabusa zuiger veren 
- turbo
- BOV = blow off valve
- benzinepomp
- benzine drukregelaar
- turbo flenzen
- APE verstelbare nokkenas tandwielen
- APE spring coil clutch conversion
- revisieset remklauwen
- bougies
- luchtfilter tbv turbo
- pakkingset blok
- zadel
- banden

- To do list
- dwarsbalk frame bij uitlaat verplaatsen
- turbo monteren
- uppipe lassen
- header lassen en monteren
- Downpipe lassen en monteren
- carter aanpassen
- turbo olie aan en afvoer maken
- Hayabusa zuigers monteren
- blok voorzien van verse pakkingen en klepseals
- blok ontvetten en spuiten
- remklauwen reviseren
- achterwiel passend maken in brug en uitlijnen
- losse onderdelen stralen en coaten
- fiets samenbouwen
- afwerking en afstellen bij VDB Works

Schrik er zelf een beetje van... en ik vergeet vast wel weer wat..
 
Wat voor maat word je uppipe?? Ziet er wat iel uit ?? Moet minimaal de binnendiameter van de uitmonding van je turbo zijn, liefst 1 maat groter.

Je plenum ziet er goed uit, zou persoonlijk de eindcappen zo dicht mogelijk op de buitenste aansluiting maken. Je kan op die uiteinden dooie hoeken of vreemde wervelingen krijgen wat de distributie naar je cilinders kan verstoren.
 
Laatst bewerkt:
48 mm Uppipe.
Ja die caps heb ik ook aan zitten denken, maar eerst f testen. Aanpassen kan altijd nog..
Kwestie van los slijpen, inkorten en vast lassen.
 
Nee die ligt in duuzend onderdelen. Kan dus nog niets testen voorlopig. Maar dat ga ik nog wel doen
 
Wat voor maat word je uppipe?? Ziet er wat iel uit ?? Moet minimaal de binnendiameter van de uitmonding van je turbo zijn, liefst 1 maat groter.

Je plenum ziet er goed uit, zou persoonlijk de eindcappen zo dicht mogelijk op de buitenste aansluiting maken. Je kan op die uiteinden dooie hoeken of vreemde wervelingen krijgen wat de distributie naar je cilinders kan verstoren.

Ik had ergens gelezen dat je de zijkanten het best schuin kunt maken.

Maar mijn brommer wilde helemaal niet rijden met een rond plenum, zal wel te klein zijn geweest.
Ging zo even $120 de vuilnisbak in.. -O-
 
Na wat tests met lucht doorstroming, toch besloten om de toch wel flinke overlengte met de caps weg te slijpen en er schuine kanten op te maken. Dit om de luchtstroom te begeleiden naar de buitenste pijpjes. Geen bolling meer op uiteindes dus hopelijk ook minder werveling.

Tevens schotje ingelast in lucht aanvoer voor gelijke verdeling.

full
 
haha ja ik heb materiaal gekocht voor de pitot tube, slangenklemmen en slang voor aansluiting op de carbs en ik ga in de kerstvakantie van mijn bonusje een turbo kopen. Als ik de turbo heb kan ik dus weer verder met uppipe, header en downpipe!
 
Moet die pitot tube trouwens nog hittebestendig zijn of is de lucht halverwege de Uppipe al afgekoeld?
 
Hoe heet denk je dat die lucht wordt? ;)

Um, dit zijn dingen wat je pas moet doen als je motor loopt.

Als ik je advies mag geven, bouw je motor zo ver dat ie rijdbaar is, zet hem wel goed en stevig in elkaar, waarom begrijp je wel als de turbo zn werk gaat doen.
Dan maak je de headers met turbo, dan maak je de uitlaat, dan zorg je dat ie goed loopt met plenum, en als laatst ga je met de up-pipe met pitot tubes kloten.
Het is trial en error, of je nou wilt of niet.

Je bent een beetje dingen aan het maken in de verkeerde volgorde.
Uitlaat, headers en up-pipe zijn dingen die je pas moet gaan maken als bepaalde dingen al in elkaar zitten.

Neem dit nou maar van een eigenwijs iemand aan. ;)
 
Nou ik weet niet hoe snel het afkoelt, weet dat de uitlaatgassen zo 900gr kunnen worden.

Volgorde niet optimaal nee. Komt omdat ik een beetje eerst het leukste doe.
Remklauwen, blok, electra aanleggen moet eigenlijk eerst maar is minder leuk :)
 
Velgen verkocht. Nu rustig zoeken naar mooie lichtgewicht velgjes van PVM of Marchesini of iets dergelijks
 
Vandaag begonnen met remklauw revisie, alledrie. 1, 5u bezig geweest met de achterste. Morgen de 2 voorste..
Leuke RSV velgen van Baver gereserveerd/gekocht, 1/2 januari achterbrug ophalen fred en half januari ABM set ophalen. Tadaaaaa rien ne vas plus het geld is niet meer van u!
 
Terug
Bovenaan Onderaan