4 kleps boxers; performance improvements

bredebeier

MF veteraan
9 aug 2003
24.632
1.928
Zoals gezegd, alles wat met performance verbetering van je 4 kleps boxers te maken heeft kun je hier kwijt.

Zowel single als twinsparks. Vanaf zeg 1998 tot nu toe...
full

full

full
 
Vandaag even een rondje gereden om te zien en voelen of alle moeite van deze winter ook de moeite waard was.

Dat was het zeker motor pakt super op en heeft geen dipjes meer met het nieuwe luchtfilter en inlaat, hij trilt alleen wel nogal wat terwijl hij wel goed synchroon staat. Ook de gs 1150 voorvork is een verbetering zoals het nu lijkt.
 
Vandaag even een rondje gereden om te zien en voelen of alle moeite van deze winter ook de moeite waard was.

Dat was het zeker motor pakt super op en heeft geen dipjes meer met het nieuwe luchtfilter en inlaat, hij trilt alleen wel nogal wat terwijl hij wel goed synchroon staat. Ook de gs 1150 voorvork is een verbetering zoals het nu lijkt.

29 maart is er een supersportboxer meeting bij beemerracer, misschien aardig als jij ook aanhaakt?

Kunnen we gewoon eens de (cilinder) koppen bij elkaar steken.... :)
 
29 maart is er een supersportboxer meeting bij beemerracer, misschien aardig als jij ook aanhaakt?

Kunnen we gewoon eens de (cilinder) koppen bij elkaar steken.... :)
Zou je dat van te voren niet effe met mij overleggen :+
Eerst moet ik met een datum komen voor iets wat jij graag wil, en dan kun je in eens wel het hele circus er omheen regelen ;) Rare jongens boven de rivieren...
Vindt het allemaal best, maar dan ga ik wel entree heffen :P
Ik heb tenslotte alleen een garagebox, geen winkel.
Ga alvast wat bedrijfsgeheimen verstoppen O-)
 
Vandaag even een rondje gereden om te zien en voelen of alle moeite van deze winter ook de moeite waard was.

Dat was het zeker motor pakt super op en heeft geen dipjes meer met het nieuwe luchtfilter en inlaat, hij trilt alleen wel nogal wat terwijl hij wel goed synchroon staat. Ook de gs 1150 voorvork is een verbetering zoals het nu lijkt.
Hoe heb je gesynchroniseerd?
 
Ook de gs 1150 voorvork is een verbetering zoals het nu lijkt.

Vertel daar eens iets meer over?
Ik heb de Telelever 12mm mod gedaan. De motor stuurt een stuk scherper in en is veel makkelijker van koers/lijn te veranderen.
De telelever staat nu weer op standaard hoogte zodat de motor weer horizontaal staat, maar wel met een scherpere naloop. Of hoe je dat noemt.
Ik heb er nog niet veel mee gereden, maar de eerste kilometers voelden heel goed.
Begin April een flinke rit naar bochtig Duitsland. Ik ben benieuwd.

Volgens dezelfde mensen die ooit zijn gekomen met deze mod zit er teveel flex in de tripple plates (de oren die de vorken op zijn plek houden).
Wat veranderd er qua geometrie aan de motor door de R1150 GS poten ?
Heb je deze mod gedaan om een minder flex te hebben in de voorwielophanging ?
Ik meen dat de vorkpoten van de GS dikker zijn dan die van de 1100.
 
Vertel daar eens iets meer over?
Ik heb de Telelever 12mm mod gedaan. De motor stuurt een stuk scherper in en is veel makkelijker van koers/lijn te veranderen.
De telelever staat nu weer op standaard hoogte zodat de motor weer horizontaal staat, maar wel met een scherpere naloop. Of hoe je dat noemt.
Ik heb er nog niet veel mee gereden, maar de eerste kilometers voelden heel goed.
Begin April een flinke rit naar bochtig Duitsland. Ik ben benieuwd.

Volgens dezelfde mensen die ooit zijn gekomen met deze mod zit er teveel flex in de tripple plates (de oren die de vorken op zijn plek houden).
Wat veranderd er qua geometrie aan de motor door de R1150 GS poten ?
Heb je deze mod gedaan om een minder flex te hebben in de voorwielophanging ?
Ik meen dat de vorkpoten van de GS dikker zijn dan die van de 1100.

12mm mod??? leg uit.
 
Hoe heb je gesynchroniseerd?

Ik heb eigenlijk alleen gecontroleerd en toen vond ik hem op het eerste gezicht zo goed dat ik nergens aan ben geweest. Het was stationair goed en bij 3500 toeren ook.

Ik las alleen in het wphb nog hoe je de kabels goed kunt afstellen dus lijkt me dat nog iets om te proberen.

Tips zijn natuurlijk welkom. 8-)

Het BB treffen gaat niks worden dan had het beter afgelopen winter gekunt, ben op dit moment te druk bezig met andere dingen.
 
Vertel daar eens iets meer over?
Ik heb de Telelever 12mm mod gedaan. De motor stuurt een stuk scherper in en is veel makkelijker van koers/lijn te veranderen.
De telelever staat nu weer op standaard hoogte zodat de motor weer horizontaal staat, maar wel met een scherpere naloop. Of hoe je dat noemt.
Ik heb er nog niet veel mee gereden, maar de eerste kilometers voelden heel goed.
Begin April een flinke rit naar bochtig Duitsland. Ik ben benieuwd.

Volgens dezelfde mensen die ooit zijn gekomen met deze mod zit er teveel flex in de tripple plates (de oren die de vorken op zijn plek houden).
Wat veranderd er qua geometrie aan de motor door de R1150 GS poten ?
Heb je deze mod gedaan om een minder flex te hebben in de voorwielophanging ?
Ik meen dat de vorkpoten van de GS dikker zijn dan die van de 1100.

Ik heb dus de onderpoten van een GS1150 genomen en in mijn S gezet zodat deze voor omhoog komt en meer grond spelling heeft. Ik had al een instelbare trekstang dus zit ik nu op de zelfde specs als een BCR.

Met die 12mm mod bedoel je het montage punt van der onderste kroonplaat 12mm naar achteren brengen in de onderste triangel toch.
Dat is eigenlijk de volgende stap die ik wil doen, eerst nog even zo rijden om te zien hoe dit bevalt. In eerste instantie voelt het nu wat stabieler aan bij het insturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan