Honda CBR600F (F2??) 1993 kwaaltjes??

Red_bull

Die hard MF'er
3 feb 2011
320
0
Limburg
Beste mede forummers,

Een maat van me heeft sinds 9 december dit jaar zijn zware motorrijbewijs gehaald en is nu aan het rondkijken naar motoren. Nu is hij een advertentie tegengekomen waarin een Honda CBR600F uit 1993 wordt aangeboden. Volgens de verkoper maar 36.6k KM op de teller dus dat neem ik voorlopig even met een korreltje zout.

Hoe dan ook, samen met hem wil ik daar eens naar gaan kijken, maar nu wil ik vooraf graag weten wat de bekende kwaaltjes van dit model zijn en waar ik specifiek op moet/kan letten.

Ik heb zelf een R1 uit '98 en verstand van motoren heb ik wel, maar om die Honda nu met mijn Yamaha te vergelijken zal helaas moeilijk gaan. Daarom stel ik jullie tips/info erg op prijs!

Alvast bedankt voor het meedenken,
Mvg. Timo
 
Bekendste kwaal is de naks (nokkenas kettingspanner). Hoor je als de motor normaal draait. Verder heb ik zelf nog geen andere problemen gehad. Fabriekscode is trouwens PC25. Is inderdaad een CBR 600F2, liep van 1991 tot 1994.
 
Laatst bewerkt:
Oke, dan weet ik in elk geval al iets. Die spanner hoor je (voor zover ik weet) inderdaad wel dus daar zal ik op letten.
Mocht verder nog iemand iets weten waar ik op kan letten dan hoor ik dat uiteraard graag.

Tot dusver in elk geval al bedankt! Ik houd jullie via hier wel op de hoogte of het iets is geworden.
 
Er zit op deze motoren nog geen benziene pomp maar,er zit wel een benzienekraan op met een membraam die voorkomt dat je tank leegloopt als je de motor wegzet zonder de kraan dicht te zetten,en dat membraam wil nog wel eens blijven plakken zodat je een km kunt rijden en dan stil komt te staan zonde benziene.
De oplossing voor mijn honda was dat ik het veertje achter het membraam weggehaald had,zodat ie niet meer zohard dichtgedrukt werd en dus niet meer bleef plakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan