Gerommel aan de motoren van Tomcat

Wit/blauwe GSX liep niet meer helemaal lekker bij een klein beetje gas. Carburateurs schoongemaakt. Alle sproeiers eruit, en alle kanalen en sproeiers doorgeblazen.
full

Omdat ze er toch aflagen de olietemperatuur-sensor vervangen. Wat er zat was een schakelaar.....
full

Daarna de boel weer monteren. Besloten om het eens anders te proberen. Met een hulpgereedschap bestaande uit 2 stukjes plaat. Hierdoor blijft de boel minder haken. Carburateurs tussen de platen drukken en op z'n plaats manouvreren, vasthouden en plaatjes wegtrekken. Beetje vaseline op de plaatjes. Ging minder rot O-)
full

Loopt nu stukken beter. Vandaag samen met een maat lekker een stukje wezen toeren in de Hoekse Waard. Wat een schitterend mooi weer!
full
 
Soms heb je toch wel eens behoefte aan bagage mogelijkheden. Bijvoorbeeld als je naar Amsterdam moet. Dan is een motor toch wel errug makkelijk.
full

Omdat ik nog een paar oude koffers had liggen met kofferbeugels maar geen rek eens aan het prutsen geslagen.
full

En dan eea een het rek ziet er dan zo uit:
full

full
 
Dank u :}
En dan had ik ook nog wat andere rommel enige tijd geleden gekocht, deze maar eens bewerkt:
full

full

full

En na wat fijner schuren en een beetje belgom:
full

Montage zal nog wel even op zich laten wachten.....
 
Oke oke oma ik doe (behalve rijden dan) niet echt veel. Maare, phuh, de intenties zijn goed, kijk maar:
full

full

full

Deze gaat uit elkaar voor de onderdelen.
Wat ik met al die onderdelen moet oma??
:+ :+ :+ :o ;)
 
Oke oke oma ik doe (behalve rijden dan) niet echt veel. Maare, phuh, de intenties zijn goed, kijk maar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze gaat uit elkaar voor de onderdelen.
Wat ik met al die onderdelen moet oma??
:+ :+ :+ :o ;)


Goed bezig Kees, slopen en opruimen :+

Ga je dat blok nog in een van je projekten lepelen? Of komt deze naast alle andere blokken in het rek te liggen?
 
Goed bezig Kees, slopen en opruimen :+

Ga je dat blok nog in een van je projekten lepelen? Of komt deze naast alle andere blokken in het rek te liggen?
Hoi Henri,
De boel vanavond nog even verder gedemonteerd.
full

En wat denk je? Ik draai gewoon alle 8 de bouten van de uitlaat aan de cilinderkop zo los. Er breekt er niet één 8-) Dat is me bij een GSX nog nooit gebeurt.
Maar ik ben bang dat ik dat blok verder niet zomaar onder een 750 ES kan schuiven.......de carburatuers komen zo ongeveer door het frame heen denk ik zo. Of gewoon maar eens met andere inlaatrubbers en ES carburatuers :+
Denk het niet :N
Och, ik wilde ook voor de RF wel een paar onderdeeltjes op reserve hebben liggen, en goedkoper kon echt niet ;) Moest er alleen ff een stukkie voor rijden (Bedum van iemand hier op het forum, had ik al een superbikestuur van gekocht en inmiddels op m'n RF gezet ............iets met ouwe man en zithouding, clipons en zo.........
Maar mocht je nog een RF frame zonder kenteken willen hebben, dan kan dat, gratis.......geldt voor iedereen overigens. Ik denk dat ik het frame zo maar eens bij gratis af te halen op internet zet.
Morgenochtend ('s middags kan ik niet) ga ik nog naar het Nationale Veteranen Treffen in Woerden, jij niet had ik begrepen. Ik zal de foto's wel plaatsen. Vooralsnog ziet het er in de garage nu zo uit:
full

Nu nog doe wat jij schreef,...............opruimen :r
 
Mooie foto's, staan een paar mooie exemplaren tussen.

Een vooruitziende blik, onderdelen verzamelen voor de RF, wel oppassen dat het niet als hier gaat, ik kom om in de onderdelen en bewaar alles. met als gevolg een overschot aan onderdelen welke toch niet kapot gaan en een tekort aan spanning- regelaars ed

Ik wacht nog op het moment dat ik struikel over een GSX750F
 
Dank je wel voor de fotolink Kees, ik geniet volop van je foto`s , nu krijg ik toch nog een schitterende indruk van zo`n meeting, TOP :}

En wat staan er een snoepjes tussen, wat dat betreft zou ik zo gauw niet weten wat ik nog zou willen kopen, ik vind de brommers bijna net zo leuk als de motoren om aan te rommelen (kwam ik achter door het `krijgertje` }) )
 
Mooie foto's, staan een paar mooie exemplaren tussen.

Een vooruitziende blik, onderdelen verzamelen voor de RF, wel oppassen dat het niet als hier gaat, ik kom om in de onderdelen en bewaar alles. met als gevolg een overschot aan onderdelen welke toch niet kapot gaan en een tekort aan spanning- regelaars ed

Ik wacht nog op het moment dat ik struikel over een GSX750F

Bedoel je een GSX750F als opvolger, of om onderdelen aan een ES te hangen? Volgens diverse berichten zou een blok er vrij gemakkelijk in moeten kunnen.......
Zo'n F blok vind ik wel wat minder gecultiveerd lopen. Een ES blok loopt eigenlijk best mooi gladjes, behalve bij 4500 toeren dan. Ik heb ook wel eens gedacht ik koop een F voor de heb, je kunt best een knappe F kopen voor weinig, dus gratis gaat ook wel lukken met enig geduld. Maar als je een "rijfiets" wilt dan is goed zoeken en kopen voor 7-800 euro een prima mogelijkheid.
En dat bewaren.....ahum, daar heb ik ook "best wel een beetje" last van. De RF'en beginnen ook brikken te worden dus toen de gelegenheid er was heb ik die maar aangegrepen. Kortom als je een onderdeeel van een RF of een ES nodig hebt dan zou het best eens kunnen dat ik het heb......áls ik het tenminste kan vinden..... :+ .........in de winkel van malle pietje........ '( (iemand nog een gratis frame??)
En genoeg onderdelen van dé zwakke plek gaat je niet zomaar lukken. Het zou toch ook mogelijk moeten zijn om gewoon zelf een spanningsregelaar te maken met componenten van een electronicaboer? Alleen nooit zelf iets kunnen vinden. Dus mocht jij toevallig een schema tegenkomen...
 
Dank je wel voor de fotolink Kees, ik geniet volop van je foto`s , nu krijg ik toch nog een schitterende indruk van zo`n meeting, TOP :}

En wat staan er een snoepjes tussen, wat dat betreft zou ik zo gauw niet weten wat ik nog zou willen kopen, ik vind de brommers bijna net zo leuk als de motoren om aan te rommelen (kwam ik achter door het `krijgertje` }) )

Oef, het is niet te hopen dat ik brommers ook nog eens echt leuk ga vinden, dan kan ik er straks nog 2 garages bij gaan huren :+
Nee, er stond zo veel leuks, en ik heb het meeste absoluut niet gezien omdat ik al om 11.30 uur weg moest. Mocht je toevallig nog andere fotolinkjes vinden dan houd ik me aanbevolen en mag je ze hier graag spammen.
Oh, heb je ergens al fotos of een topic van je 'krijgertje' :9~ ?
 
Nou oma, je had die zooi in de garage wel eens een beetje netjes kunnen houden.
Zo, afgelopen weekeind de lang geleden aangekochte en opgeknapte onderdelen voor de Katana maar eens onder het stof vandaan gehaald. Bestaande voorwiel en vork gedemonteerd.
Toen kon het passen en meten beginnen. De kroonplaat moest worden aangepast om het contactslot te kunnen monteren:
full

Jaha, gewoon met ellebogenstoom.
full

En gelukkig :? na montage bleek er nog meer af te moeten, toen maar met de slijptol gedaan }) Lipje van het stuurslot aan het frame ook aangepast zodat het stuurslot nu ook weer kan functioneren. Daar valt niet veel foto van te maken.
Vork en wiel gemonteerd, en het lijkt erop dat ik zo mooi uitkom met de afstand naar de kuip.
full

Ik moet alleen nog een manier verzinnen om het aangepaste "teapot" spatbord te monteren. Deze moet lager komen dan gebruikelijk, en dat kan ook heel goed. Op de foto heeft ie nog ruimte zat. Inmiddels wel een manier bedacht om de tellerset aan de bovenste kroonplaat op te hangen. Wordt weer vervolgd. Is wel een ontzettend rommelig topic waar geen touw aan vast te knopen is doordat ik met verschillende dingen/motoren door elkaar bezig ben...................och O-)
 
full

Spatbordbeugel gemaakt en spatbord nog een beetje aangepast om te kunnen monteren. Nu 130mm ruimte en 115mm veerweg. Kortom, dat moet goed komen lijkt me zo......
full
 
Hey Kees, zo te zien ben je de kerstdagen *:) goed doorgekomen. Ziet er goed uit :Y
 
Inmiddels zit ook het achterwiel erin en zijn koppeling en remmen voorzien van rmvlst en ontlucht.
full

Even naar buiten:
full

Maar het blijven gsm foto's :r
Nah, reden om binnenkort maar eens echte foto's te maken dan :+
Ik vind de wieltjes er wel erg mooi in staan, maar ik hou van 3-spaaks wielen
full

full
 
Vandaag de Katana voor het eerst naar buiten en gereden.
De link van de achterschokbreker ca 15 mm verlengd, waardoor de kont een centimeter of 3 omhoog komt. Ziet er nu zo uit:
full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Is wel een lekker futuristisch apparaat , ik hou d'r wel van :+
Net als zo'n gsx400impulse :9

Wieltjes doen 'm goed, kom je (ook) weer naar classic superbike meet?
Wil deze wel in het echie zien *D
 
Is wel een lekker futuristisch apparaat , ik hou d'r wel van :+
Net als zo'n gsx400impulse :9

Wieltjes doen 'm goed, kom je (ook) weer naar classic superbike meet?
Wil deze wel in het echie zien *D
Hé KawaSuz, het is zeker mijn bedoeling om weer naar de classic superbike meet te komen. Kunnen we weer lekker babbelen. En deze keer wel met een motor, bij voorkeur deze. Hopelijk help ik nu mijn voet ff niet in de vernieling zoals de vorige keer...........................
Ding moet eigenlijk wel gespoten worden, maar dat zal nog wel even duren. Eerst maar weer eens ee poosje rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan