Kawasaki Onderdelen

Anman

Rookie
23 jul 2012
17
0
Hallo,

Sinds kort ben ik eigenaar van een Kawasaki GPX600R. Het onderhoud hieraan doe ik zelf. Nu ben ik echter op zoek naar een aantal onderdelen. Ik heb boutjes nodig om die de plaatdelen op zijn plaats houden en ik heb nieuwe remblokken/schijven nodig. Nou had ik al de site kawasakipartshouse.com gevonden. Maar ik vroeg me af of er nu andere/goedkopere mogelijkheden zijn. Hoe komen jullie aan onderdelen?

Dan nog een technisch vraagje, de remmen op mijn voorwiel lopen flink aan. Het kost erg veel kracht om het wiel rond te draaien. Wat zou hier de meest waarschijnlijke oorzaak van kunnen zijn? Hoe zwaar mag dat ronddraaien met de hand maximaal zijn (voor en achter)?

Alvast bedankt,

Anman
 
Laatst bewerkt:
Onderdelen haal ik meestal bij de locale merkloze dealer als het om slijtagedelen gaat. (Kommer motoren en Garderen in mijn geval) Dat is een stuk goedkoper dan alles bij een (Kawasaki) dealer te halen. En immitatie is echt niet minder dan origineel. Komt vaak zelfs nog uit dezelfde Aziatische fabriek ook!

Als je de perfecte passende boutjes wilt ontkom je niet aan enorm dure originele. Net als vage oplossingen die sommige fabrikanten bedenken. Als het gewoon vast moet zitten kom je bij de bouwmarkt al een eind.

Dat het wiel zwaar rond draait komt doordat de remklauwen vast zitten. Zou je schoon moeten (laten) maken en eventueel een revisiesetje erin. Dat zijn een stel rubber ringetjes. Dit is wel een secuur werkje en je moet weten wat je doet maar echt niet moeilijk.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Sinds kort ben ik eigenaar van een Kawasaki GPX600R. Het onderhoud hieraan doe ik zelf. Nu ben ik echter op zoek naar een aantal onderdelen. Ik heb boutjes nodig om die de plaatdelen op zijn plaats houden en ik heb nieuwe remblokken/schijven nodig. Nou had ik al de site kawasakipartshouse.com gevonden. Maar ik vroeg me af of er nu andere/goedkopere mogelijkheden zijn. Hoe komen jullie aan onderdelen?

Dan nog een technisch vraagje, de remmen op mijn voorwiel lopen flink aan. Het kost erg veel kracht om het wiel rond te draaien. Wat zou hier de meest waarschijnlijke oorzaak van kunnen zijn? Hoe zwaar mag dat ronddraaien met de hand maximaal zijn (voor en achter)?

Alvast bedankt,

Anman
Als je bij zo'n Amerikaanse site gaat bestellen kun je het net zo goed bij je dealer bestellen, tegen de tijd dat je de verzendkosten en (met een beetje pech) invoerrechten ben je al flink duurder uit.

Boutjes voor je kuipdelen kun je bij de locale ijzerwaren handel halen, hoeven niet speciaal sterk te zijn. Denk wel ff na als je andere bouten gaat kopen, sommige moeten wel vrij sterk zijn en kun je beter even de goeie kopen.

Bouwmarkt zou kunnen als je een goeie in de buurt hebt, Gamma, Praxis etc hebben over het algemeen alleen maar troep voor veel te veel geld.
 
Kijk voor onderdelen (geen slijtdelen) ook eens op marktplaats. Er worden bosjes van die dingen gesloopt. Als je de ruimte hebt kun je soms voor weinig (de prijs van een set nieuwe remschijven)een complete donormotor kopen.
 
Hallo,

Sinds kort ben ik eigenaar van een Kawasaki GPX600R. Het onderhoud hieraan doe ik zelf. Nu ben ik echter op zoek naar een aantal onderdelen. Ik heb boutjes nodig om die de plaatdelen op zijn plaats houden en ik heb nieuwe remblokken/schijven nodig. Nou had ik al de site kawasakipartshouse.com gevonden. Maar ik vroeg me af of er nu andere/goedkopere mogelijkheden zijn. Hoe komen jullie aan onderdelen?

Dan nog een technisch vraagje, de remmen op mijn voorwiel lopen flink aan. Het kost erg veel kracht om het wiel rond te draaien. Wat zou hier de meest waarschijnlijke oorzaak van kunnen zijn? Hoe zwaar mag dat ronddraaien met de hand maximaal zijn (voor en achter)?

Alvast bedankt,

Anman

Zwaar lopend wiel: zijn de remmen compleet, zitten er de "terugdrukveren"in?
of zijn de lagers te strak aangedraaid?
Remmen kunnen iets aanlopen maar dat mag niet leiden tot zwaarlopende wielen.
 
Hallo,

Sinds kort ben ik eigenaar van een Kawasaki GPX600R. Het onderhoud hieraan doe ik zelf. Nu ben ik echter op zoek naar een aantal onderdelen. Ik heb boutjes nodig om die de plaatdelen op zijn plaats houden en ik heb nieuwe remblokken/schijven nodig. Nou had ik al de site kawasakipartshouse.com gevonden. Maar ik vroeg me af of er nu andere/goedkopere mogelijkheden zijn. Hoe komen jullie aan onderdelen?

Dan nog een technisch vraagje, de remmen op mijn voorwiel lopen flink aan. Het kost erg veel kracht om het wiel rond te draaien. Wat zou hier de meest waarschijnlijke oorzaak van kunnen zijn? Hoe zwaar mag dat ronddraaien met de hand maximaal zijn (voor en achter)?

Alvast bedankt,

Anman


Even Marktplaats inkloppen.
 
Zwaar lopend wiel: zijn de remmen compleet, zitten er de "terugdrukveren"in?
of zijn de lagers te strak aangedraaid?
Remmen kunnen iets aanlopen maar dat mag niet leiden tot zwaarlopende wielen.

Helemaal waar.

Toch zijn het doorgaans wel de remmen die te veel slepen, zeker bij de oudjes :Y

Klauwen er af, en nogmaals draaien :Y

Bij een flinke zwiepert minimaal één volledige draai, liefste minimaal twee....
 
Hallo,

Sinds kort ben ik eigenaar van een Kawasaki GPX600R. Het onderhoud hieraan doe ik zelf. Nu ben ik echter op zoek naar een aantal onderdelen. Ik heb boutjes nodig om die de plaatdelen op zijn plaats houden en ik heb nieuwe remblokken/schijven nodig. Nou had ik al de site kawasakipartshouse.com gevonden. Maar ik vroeg me af of er nu andere/goedkopere mogelijkheden zijn. Hoe komen jullie aan onderdelen?

Dan nog een technisch vraagje, de remmen op mijn voorwiel lopen flink aan. Het kost erg veel kracht om het wiel rond te draaien. Wat zou hier de meest waarschijnlijke oorzaak van kunnen zijn? Hoe zwaar mag dat ronddraaien met de hand maximaal zijn (voor en achter)?

Alvast bedankt,

Anman

dealer
motorzaak
onlineshops

boutjes bij bouwmarkt, ev met kunststof ringen

specifieke onderdelen bij dealer of cmsnl.com (niet per se goedkoper dan dealer)
www.bolksi.nl
www.japparts.nl
www.louis.eu
enz enz
 
Hoi,

Ik heb net de remklauwen eraf gehaald en zonder die klauwen draait het wiel, logischer wijs, prima. Wat me opvalt is dat de remcylinders niet uit zichzelf terug keren naar een neutrale positie nadat ik de remhendel heb aangehaald. Dit is denk ik de oorzaak van het probleem, de blokjes en schijven zijn nog goed.
Hebben jullie enig idee hoe dit te verhelpen is?

Alvast bedankt,

Anman
 
remzuigers eruit.
rubberen afdichtingen uit de klauw.
vuil wat achter de rubberen afdichtingen zit, wegkrabben.
als de afdichtingen niet goed meer zijn, vervangen.
dan het spul weer in elkaar zetten en ontluchten.
 
Hoi,

Ik heb net de remklauwen eraf gehaald en zonder die klauwen draait het wiel, logischer wijs, prima. Wat me opvalt is dat de remcylinders niet uit zichzelf terug keren naar een neutrale positie nadat ik de remhendel heb aangehaald. Dit is denk ik de oorzaak van het probleem, de blokjes en schijven zijn nog goed.
Hebben jullie enig idee hoe dit te verhelpen is?

Alvast bedankt,

Anman

Als ik dit zo lees, en echt goed bedoelt, breng hem aub weg naar iemand die er verstand van heeft.

Als je de klauwen los hebt en de remhendel in knijpt komen de zuigers naar buiten. Doordat er geen druk opgebouwd wordt zal er enkel vloeistoffen verplaatst worden naar je klauw. Dit is het voordeel van een open remsysteem, dat hoef je niet af te stellen. De zuigers zullen niet zichtbaar terug komen (doen ze overigens wel) Er zit geen terughaalveer of zoiets in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan