Benzine meter ZZR600 1991 - D model

KuikenXXL

Die hard MF'er
15 aug 2008
687
0
Alphen aan den Rijn
Hallo,

Onlangs kocht ik een ZZR600, voor woonwerk en verbaas me over hoe de benzine meter werkt.
Ik word er geen wijs uit. Op het dash, zitten 2 rode lampjes (met de tekst "fuel"), die gaan knipperen als je het contact aanzet.
Zodra je start gaan ze uit. Tijdens het rijden lijkt er verder niets te branden, er is verder geen benzine meter. rare jongens die Japanners ;)

Wie weet hoe dit werkt (heb geen instructieboekje er van)

alvast bedankt.

grt,
KuikenXXL
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Kijk nog iemand met dit type motor, ik dacht dat ik de enige was haha.

Maargoed, ik heb recent ongeveer dezelfde motor en vroeg mij ook af hoe dit werkte.
Nu is het zo dat als jij de motor op on zet, de lampjes gewoon branden voor controle zodat je kan kijken of de lampjes enz het allemaal doen (als het goed is hoor je achter ook een klikkend geluid).

Nu gaan deze lampjes uit als je de motor ook daadwerkelijk start en gaan de lampjes van fuel knipperen als je minder dan 5 liter ofzo, in je tank hebt. Athans dat was bij zo in het begin, nu geeft ie helemaal niet meer aan hoeveel ik in m'n tank heb en moet ik ook regelmatig in m'n tank kijken.

Hoop dat dit je vraag oplost en anders hoor ik het wel.

Greets Jelle
 
Beide lampjes gaan knipperen als de benzine bijna op is. (redelijk fel ook).
In mijn geval gebeurt dat rond 240 km (afhankelijk van je rechterhand).

Het is best handig. Ik weet ook van motoren die helemaal geen brandstofindicatie hebben.

Overigens hoef je niet de eerste afslag te nemen als de lampjes gaan knipperen.
 
Helder..thanks. klinkt ook wel logish als je het zo uitlegt. Ik ben van de oudere GPZ gewend, dat er een benzinekraantje aan de tank zit, met ook een reserve stand..heeft deze dit niet dan, of kun je na knipperen van de lampjes nog eens doorrijden, totdat je nog op de reserve stand van de benzine kraan overgaat?
 
Helder..thanks. klinkt ook wel logish als je het zo uitlegt. Ik ben van de oudere GPZ gewend, dat er een benzinekraantje aan de tank zit, met ook een reserve stand..heeft deze dit niet dan, of kun je na knipperen van de lampjes nog eens doorrijden, totdat je nog op de reserve stand van de benzine kraan overgaat?

Nee het lampje vervangt de reservekraan. De Reservekraan is ooit gekomen zodat je op een gegeven moment merkt dat je nog x liter benzine hebt. Nu zijn het de lampjes die je dat vertellen. Scheelt je kutten met de kraan terwijl je motor loopt te sputteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan