Oliepomp afsluiten?

Toonhusq

Rookie
27 dec 2012
5
0
Maaseik
Beste MF-leden,

Ik weet niet of mijn oliepomp betrouwbaar blijft van mijn husqvarna 125.


Daarom dacht ik eraan om gewoon het reservoir leeg te trekken en olie zelf te mengen.
Het reservoir leeg laten lijkt mij geen goed idee.

Is het verstandig om het te vullen met mengsmering om de oliepomp niet droog te laten lopen en geen lucht in het systeem te krijgen?

Alvast dank!
 
Zou het vaak voorkomen dat zo een pompje faalt?
Hij heeft nu 12000 km, als de pompjes gewoon ok zijn laat ik het zitten.
Weet niet of er enduro-rijders zijn die met een pompje rijden?
 
Bij mn schakelbrommer zit er ook zo'n pompje op die afgedopt is (schroefje in het slangetje gedraaid). zit al ongeveer 30k km zo, pomp wordt ook nog steeds aangedreven, weet alleen niet of ie nog werkt (was al bij aankoop). slangetje op het spruitstuk zit ook een schroefje in.
 
Zou het vaak voorkomen dat zo een pompje faalt?
Hij heeft nu 12000 km, als de pompjes gewoon ok zijn laat ik het zitten.
Weet niet of er enduro-rijders zijn die met een pompje rijden?

Der zal vast wel iets over het onderhoud in het boekje staan. Ik gok dat je om de zoveel tijd/km, de druk moet opmeten wat ie levert. Onder de norm betekend afdoppen en nooit meer gebruiken, of reviseren.

Het risico op een warmloper met een oliepomp lijkt me iets groter dan met bijmengen. Zo'n ding kan altijd de geest geven, ook al pleeg je onderhoud. (keerring van de oliepomp die er spontaan uitklapt of een knik in de slang. Ik weet niet of er nu echt daadwerkelijk keerringen inzitten en een slang. Is alleen maar een voorbeeld hoe je achteraf door schade en schande wijs word).
 
Bedankt voor de info!

Ik heb net tekeningen gevonden van de oliepomp. Ga denk ik gewoon alles laten en gewoon vullen met mengsmering dat mijn hele pomp en kabels, elektrische meter enz niet geknipt moet.

Is iemand die hiervan denkt dat dit om een of andere reden niet slim is ?

Ook ben ik nog opzoek naar een manual die onderhoud voorschrijft, een manual met tekeningen heb ik net gevonden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan