Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

full


There you go!

1990 met 27k op de teller.

Motor heeft wel veel gestaan en dat kun je ook wel zien.

Blokjes is vers en goed.

Stond alweer sinds de zomer stil en was al vele jaren in bezit van de vorige eigenaar.

Startmotor geeft 1 halve slag en dan hoor je het relais.
Hij dacht dat de startmotor wat vast zat, en dat denk ik ook.

Naja, even lopend maken en dan de zaag erin :P

Mocht iemand nog wat zoeken:

NX650 delen (erg veel en netjes)
 
Laatst bewerkt:
hey allemaal,
ik ga gewoon de hele achterkant verwijderen,weet alleen nog niet of ik hem ga vastlassen of schroefbaar maak zodat hij demonteerbaar is.
Het moet zeker een motor worden waar je met duo op kunt.
De tank is model-Jaartal?? van in de tijd dat de dieren nog spreken konden!
de tank is ondertussen ook veranderd door me, om hem goed op het frame te laten passen.
hier kruipt best veel tijd in want de slechte plekken heb ik er ook uit gehaald(dat weet je pas als de lak er af is)maar geen ramp het is vervangen door nieuwe plaat +positie van de benzinekraan word ook veranderd
eqbev5.jpg
2yv32o6.jpg
 
Dit zijn foto's hoe ik hem kocht, stripte en hoe hij ongeveer gaat worden.
enkel het voorwiel blijft 21''
invg8w.jpg

zthcv9.jpg

fenv9i.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk hoor, heb ook nog lang aan legergroen gedacht. :)

Ga je project met plezier volgen.
 
nu zoek ik ook nog een k&n filter voor een eerlijke prijs.
r1zyph.jpg

en dan kan ik het allemaal passen, en aan een battery bakje beginnen.
groetjes
 
Het heeft denk ik toch wat met je sproeier te maken ja, net alsof die niet genoeg benzine aangetrokken krijgt omdat het reservoir sneller leeg geraakt in schuine stand(zijstandaard)
ben benieuwd laat de oplossing maar weten.

groetjes


Tussen de hagelbuien door een stukje rijden en een fris rempotje gehaald.
Afstellen van stationair kan nog beter, blijft raar dat die anders stationair loopt op de zijstandaard dan als die recht staat.

[afbeelding]
 
de kleur gaat normaal worden gelijk al het zwarte aan de legermotor.
het groene wordt donkergrijs gelijk een muis ongeveer.
de spaken worden gewoon rvs kleur en de rest v/d velg zwart.
zo zit het nu in het kopje maar...je weet maar nooit of het weer veranderd ;)


Mooi werk hoor, heb ook nog lang aan legergroen gedacht. :)

Ga je project met plezier volgen.
 
Laatst bewerkt:
@ Gixx, lekker bezig :)

Hoe meer foto's, hoe beter :)

Hoe ga jij het accu probleem oplossen? Kortom, waar pruts je die zo weg, dat ie niet opvalt...

Heeft iemand ook al ervaring met een open luchtfilter op een nx650?
Resultaat, maar ook sproeier aanpassing die nodig is...
 
ga toch voor een andere carb met open luchtfilter (ook van dat standaard probleem af!)
heb nu een accubak gemaakt van tranenplaat omdat het oude luchtfilter huis was weg gesmolten :(
zal kijken of die zo kan blijven zitten en het huis doorzagen.

op mijn xs zit een openlucht filter met een setje Keihins en dat lijkt wel een racer nu :) hoop dat het voor de NX ook zon winst word.
 
Btw wat voor slot gebruiken jullie ? Mijn schijfrem slot past niet door dit ranke schijfje :)
 
ga toch voor een andere carb met open luchtfilter (ook van dat standaard probleem af!)
heb nu een accubak gemaakt van tranenplaat omdat het oude luchtfilter huis was weg gesmolten :(
zal kijken of die zo kan blijven zitten en het huis doorzagen.

op mijn xs zit een openlucht filter met een setje Keihins en dat lijkt wel een racer nu :) hoop dat het voor de NX ook zon winst word.

Ben benieuwd :)
 
Sloten:
Je kan 1koelgat opboren en afbramen zodat het er wel past
 
Laatst bewerkt:
Dank Tim achtertandwiel past idd ! :)
En in de schuur liggen ze allemaal aan de ketting ;)

Geen jets hier.
 
Ziet er ook niet zo verkeerd uit Zoran ;)

Tim, als ik het zo lees, bij jij verrekte handig met NXjes...

Nu heb ik zelf ook geen 8 linkerhanden, maar een beetje handelen met voorkennis, kan niet kwaad.

@ all, jullie kunnen ook reageren/meedenken hoor :+

Die blauwe NX die ik dus heb gekocht, heeft een prima accu en lang gestaan.

Als ik de startknop indruk, maakt gevoelsmatig een heel kleine slag en daarna hoor de bzzzrrrrtttt sound van de relais. Druk je weer, meteen relais.

Dat is toch duidelijk een teken dat de startmotor vastzit?

Ik had maar weinig tijd om te testen, dus ok dacht: Ik zet mn vriend op de motor _O- en duw haar eens de straat door en laat haar af en toe de koppeling in zn 2 slippen.
Floef floef floef floef, maar geen kick van leven.

Nu denk ik het volgende te moeten doen:

1. Startmotor eraf en nakijken... (desnoods direct aan accu hangen, kijken wat ie doet qua draaien.
2. Carb ff schoonmaken (kan dit snel bij een 650?... Laatst bij een Cagiva Canyon gedaan, maar dat was 6 uur puzzelen (in/uit).
3. Starthulp in het luchtfilter en startkabels aan de auto en starten als een pro.

Am I on the money?

Oja, naast dat, vond ik heel raar, toen ik de motor van de kar haalde kwam ik met de onderkant (waar de slangetjes zitten) langs de kar.
Er schoot toen een klein zwart dopje uit 1 van die slangetjes en kwam zwarte olie uit....
Kan toch geen motorolie zijn??? (moet het nog uitzoeken hoor)

Heb alleen veel aan nx250's gesleuteld, en zal pas volgend weekend aan de 650 beginnen (tenzij bier en carnaval roept) dus zodoende nu zoekende naar info :D

Ochja, mocht de startmotor nu in de soep zijn gedraaid (ooit gehad bij een nx250), heeft iemand er nog 1 liggen?

Zo en nu een plaatje ter afsluiting van mijn verhaal. (omdat het kan)

walking-dead-meme-daryl-uses-bowgun-for-silence-drives-loud-ass-motorcycle.jpg
 
Wbt de startmotor, klinkt zoals die van mij, daarvan waren de koolborstels versleten.
Revisiesetje kopen via ebay en reviseren maarrrr, echt een heel simpel klusje hoor.
Lees hier maar wat meer:
zoran in "Het NX650 Dominator topic"
 
Terug
Bovenaan Onderaan