Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

Geen idee of zo'n wijziging al eens eerder met succes is uitgevoerd.
NX 650 boring x slag = 100 x 82 mm
XR600 boring x slag = 97 x 80 mm
Dat zou betekenen dat je met een XR opbouw op een NX650 blok een te grote slag hebt.
Daar zou in eerste instantie risico zijn dat je zuiger de kleppen raakt, maar dat lijkt dus goed te gaan. Wel mag je er van uit gaan dat je compressie door de langere slag hoger is dan normaal.
Dat kan onverwachte gevolgen hebben.
Dan denk ik bijvoorbeeld aan een te wijzigen ontstekingstijdstip.

Zou er voor de zekerheid een nieuwe bougie in zetten (Is die van NX en XR hetzelfde?)
Controleer of hij na een aantal startpogingen naar benzine gaat stinken (Choke vol open). Zo niet, dan klopt je brandstof toevoer niet.

Grts, Rob
 
Hallo,

Ik heb nog een set wielen en kappen te koop van een rode dominator.

Groet GDB
 
#HaagseDomi Vertel ons meer!!!! we smachten altijd naar verhalen!!

''Ik heb goed nieuws, ik ben zojuist gebeld dat mijn motor is gevonden.. Hij werd gespot en achtervolgt door een motor agent en de verdachten zijn aangehouden.

Iedereen ontzettend bedankt voor het delen!!! "

#Outsiders,

Interessant verhaal. en een gewaagde poging. Geen idee of het wel of niet zou kunnen.
Vreemt dat hij helemaal geen teken van lopen geeft. Zeker dat hij een goede vonk krijgt?
Brandstof lijkt me het niet te zijn als hij het ook niet met remreiniger/starthulp doet...

Vreeemd.. (Stiekem al eens een verse accu eraan gehangen?) wellicht zak je voeding te ver in zodat hij niet genoeg spanning kan opwekken. Maar wel een vonk krijgen bij gemakkelijke omgeving maar niet onder druk. en/of niet krachtig genoeg misschien.

Kan ook als je accu niet meer tip top is dat hij te laat de spanning opbouwt en dan dus ook telaat een vonk geeft.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
@Tim,

Heb het accu verhaal al ontkracht door met 2 accus te werken. 1 voor vonk en cdi en een losse rechtstreeks op de kabel van de startmotor. Wat ik niet wist is dat de boring 2mm verschil maakt. Dat is net de 2mm die ik mis in de timing van de nokken-as. Ga even dikke pakking van 2mm laten waterjetten en dan de boel weer in elkaar sleutelen. Ander idee is nog dat er gewoon te weinig ruimte is voor het mengsel en dat ie het langs de kleppen pist. Als er niks weg te fikken valt houdt het natuurlijk ook op. Raadsel blijft wel dat ie na "revisie" een seconde of 30 heeft gelopen. Toch maar even de kleppen checken, misschien 1 toch een heeeel klein kusje van de zuiger gehad en dat daardoor het mengsel extra makkelijk weg kan icm die 2mm minder boring.
 
Ik zal uiteraard vertellen wat er allemaal gebeurd is, alleen weet ik tot nu toe nog niet heel veel. wat ik wel weet is dat een Motor agent de motor heeft gespot en hem heeft achtervolgt, dit gebeurde allemaal 2 wijken verderop van waar ik woon. helaas zijn de 2 verdachten gevallen en is voor mij tot nu toe de schade onbekend. ik hoop vandaag weer gebeld te worden door de politie en hem eventueel te zien en wellicht mee te mogen nemen. gebeurd dit niet dan ga ik er op eigen initiatief naar toe, hij staat tenslotte 5 min van mijn werk vandaan op het onderzoeks-bureau.

de motor is op de nacht van zondag/maandag hoogstwaarschijnlijk opgetild en meegenomen. ik had de motor met een beugel slot door het voorwiel vast gezet. even leek 2015 voor mij een flinke domper te hebben geleden maar gelukkig op oudejaarsavond rond een uurtje of 6 kreeg ik het verlossende telefoontje, dat mijn motor terecht was.

ik zal zodra ik meer weet dit ook delen met jullie!.

nog geven geduld! ;)
 
In iedergeval mooi dat hun gepakt zijn. En niet de motor afgetrapt in een weiland ligt met wellicht een crimineel verhaal erbij...

Fijn is het niet maar godzijdank wel terug gevonden!

Succes!
 
"Past de voorbocht van een honda xr600 gewoon op een dominator dan??
ben zelf namelijk ook opzoek."

Niet zonder slag of stoot. Ik heb de voorbochten van een XR600 (1992) van een kameraad mogen lenen om te passen. (2-1) 2-2 is er ook voor de xr600.
Dit werkte bij mij helaas niet. De linker bocht komt tegen de olieaftapbout van de framebuis en achteraan waar die is overgegaan naar 1, komt ie tegen het plaatje/bouten/lasmoeren van de motorblok ophanging. Met als gevolg dat ik de bochten niet eens in de kop kreeg.
Ik ga toch maar verder met ori Domi 2 in 2... Nu de link-pijpen naar de dempers nog zien te buigen/optrompen/maken van rvs... Gaat niet meevallen.... Ideeen zijn welkom... Of als er iemand hier ca 32mm dunwandig rvs kan buigen in een paar verschillende bochten, hou ik me ook aanbevolen.
Volgens mij zijn er al meer mensen die dubbele crf dempers hebben pas gemaakt op een NX... Ik ben erg benieuwd hoe die dat gedaan hebben.
 
Stond een vaag merk 2-1 voor een domi. volgens de verkoper op marktplaats. ken het zelf verder niet.
Wellicht kan je het even passen ;) en/of kopen.
 
Hey stormpje,
ik heb de dubbele crf 250 dempers op mn motor staan.
maar ze maken wel wat te veel lawaai naar mn goesting -O- !!je kan niet eens rustig door een bos rijden zonder dat men je hoort :( !!
het hele foto verhaal kan je opzoeken uit mn verbouw verhaal eerder hier.
ik heb gewoon rechte buisjes gebruikt en bochtjes en de uitlaat zo compleet gemaakt uit stukjes;aftekenen-slijpen-schuren-laspuntje enz..
ik heb ze genummerd bv linker uitlaat, rechteruitlaat
veel puzzel plezier ;)
ps; op de testbank heeft mn motor hier 47 pk mee en 60 nm koppel.

grts


"Past de voorbocht van een honda xr600 gewoon op een dominator dan??
ben zelf namelijk ook opzoek."

Niet zonder slag of stoot. Ik heb de voorbochten van een XR600 (1992) van een kameraad mogen lenen om te passen. (2-1) 2-2 is er ook voor de xr600.
Dit werkte bij mij helaas niet. De linker bocht komt tegen de olieaftapbout van de framebuis en achteraan waar die is overgegaan naar 1, komt ie tegen het plaatje/bouten/lasmoeren van de motorblok ophanging. Met als gevolg dat ik de bochten niet eens in de kop kreeg.
Ik ga toch maar verder met ori Domi 2 in 2... Nu de link-pijpen naar de dempers nog zien te buigen/optrompen/maken van rvs... Gaat niet meevallen.... Ideeen zijn welkom... Of als er iemand hier ca 32mm dunwandig rvs kan buigen in een paar verschillende bochten, hou ik me ook aanbevolen.
Volgens mij zijn er al meer mensen die dubbele crf dempers hebben pas gemaakt op een NX... Ik ben erg benieuwd hoe die dat gedaan hebben.
 
@ stormpje
kun je me eens enkele foto's maken van je achterschokdemper?
ik ben benieuwd naar de inbouw, plaats enz..
ik moet die op mijn motor nog vervangen..

grts
 
Ik had het al eens eerder gevraagd, maar heeft er iemand een inlaatrubber voor de NX650.

Mijn NX650 rijdt al een tijdje niet, viel uit tijdens het crossen... De CDI blijkt gaar, een nieuwe gekocht, die is ook gaar, krijg nu van de week nogmaals een nieuwe binnen... Maar nu dacht ik laat ik ook eens kijken of die kit die op het inlaatrubber zit zijn werkt doet, niet dus de scheur is gewoon door de kit heen gescheurd. Gelukkig was die motor goedkoop, haha alleen ik wil nou wel weer een keer rijden...
 
Tweedehands zijn die rubbers ook moeilijk te vinden en dan nog flink aan de prijs. Je weet dan niet hoe lang die nog mee gaat. Reparatie lijkt me bijna niet te doen, Kan gauw opnieuw scheuren, en dat komt betrouwbaarheid niet ten goede. Lijkt me dan beter om toch maar een dure nieuwe er op te zetten.
 
50 euro exclusief BTW, dus 60 euro, en dan komt er nog verzendkosten bij. Bestel em bij CMSNL denk ik, Kan hem nog ergens vinden voor 1 euro goedkoper, maar die website ken ik niet.
 
Heb ze nieuw gezien rond de 70 € en 2e hands de helft daarvan.
Even rondkijken zal beslist goedkoper opleveren, maar degene die dit rubber nodig heeft zal meestal haast hebben.
Omdat rubber verouderd heb ik weinig vertrouwen in 2e hands.
Geen idee waarom die krengen zo duur zijn. Heb hem een tijdje terug in handen gehad en er zit in ieder geval metalen versteviging in.
Voor dat geld zou je ze haast zelf gaan maken.
Gezien de gemiddelde leeftijd van een Dominator is er een redelijk risico dat zo'n ding in de komende paar jaar kapot gaat. Zie ik als kosten noodzakelijk onderhoud.

Grts, Rob
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan