Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

Ja, bandjes zelf wisselen is goed te doen. Ben er indertijd zelf aan begonnen omdat ik prijzen tot 50 € per band wisselen tegen kwam (dit kennelijk vanwege de binnenband) Ik kan wel aanraden om behalve fatsoenlijke bandenlichters ook een ventieltrekker aan te schaffen. Die laatste kan je een paar blauwe vingers schelen. Een paar flinke lijmklemmen kunnen het werk ook een stuk makkelijker maken. :)

Heb gezien dat mijn voortandwiel aan vervanging toe is en nu wil ik de 15 tands gaan vervangen door een van 14, die het off-road beter zou doen. Ben alleen met rondkijken naar die tandwieltjes tegengekomen dat er kennelijk buiten het aantal tanden verschillende maten bestaan. Op dit moment nog geen idee of dat te maken heeft met een wijziging in de as waar hij op geschoven wordt, of dat dit alleen met kettingbreedte te maken heeft?
Grts, 8-) Rob
 
Ziet er weer netjes uit!

Verschillende maten? Voor zover bij mij bekend alleen verschillende vertandingen.
Wellicht dat de maten van een kickstarter en geen kickstarter verschillend is. bij mij onbekend.
 
JTF306 is voor kickstart en JTF308 voor zonder kickstart. Zoals ik het kan vinden.

Maar het uiterlijk van de uitgaande as is echt heel verschillend voor deze twee tandwielen. Dus ik zou even kijken op je motor welke uitgaande as je hebt. En dan vergelijken met die twee tandwielen.
 
Het verschil tussen de twee is 6 tanden of 13 tanden op de as.
Mijn '89 RD02 met kickstart zou de JTF306 moeten hebben, maar er zit zo te zien een JTF308 op.
Het is altijd de uitzondering die de regel bevestigd! ;)
Nu nog even zoeken waar ik hem het beste kan bestellen.
Bedankt!
Rob
 
Ik heb t nog ff verder nagekeken op CMSNL.
Daar kan ik de JTF306 vinden bij de '88 NX650.
Mijn NX650 is ook van '89 en net even nagekeken op ouwe foto's, ik heb ook JTF308.

Dus heeft niets met kickstart te maken :$ , maar met bouwjaar blijkbaar. Toch wel vreemd om maar voor één jaar een ander soort tandwiel te gebruiken van Honda.

Heb trouwens ook de reden gevonden waarom alle inlaatrubbers op dezelfde plek scheuren en waarom het niet te lijmen is. Zag dit toevallig tijdens het afstellen van de pilot screw...
https://www.youtube.com/watch?v=RqZPLot2ZG0
 
Laatst bewerkt:
Gisteren op een spoor evenwijdig aan een helling in Bilstain met de rechter voetsteun iets geraakt bij inveren, met gevolg dat ik naar links de helling af gelanceerd ben. De motor op me gekregen. Deed flink zeer boven de linker enkel. De anderen nog een tijdje laten rijden, maar terug in NL toch even naar de huisartsenpost. Die zware laarzen hebben natuurlijk de klap goed opgevangen dacht ik, maar dat blijkt toch anders. Achillespees is gescheurd en mogelijk een breuk in de enkel. Wacht nu op operatie, maar het ziet er wel naar uit dat de motoren voorlopig blijven staan 😣
Grts, Rob
 
Dat is balen man
beterschap
Ga je nu lekker op de terrasjes zitten kijken naar voorbijkomende motoren :+
 
Terrasjes is geen slecht idee, maar niet voor de motoren.
Overigens heeft de Dominator geen schade aan het voorval overgehouden.
Wanneer ik weer thuis ben, nog eens goed naar die laars kijken. Daar dit volgens de vrouw een driehoekige afdruk in de enkelbescherming
 
Ja, maandje geleden Forma Adventure laarzen aangeschaft. Deze leveren iets protectie in, zodat je er ook goed een hele dag op kunt lopen als het zo uit komt. Deze klap is vol opgevangen door de enkelbeschermer. Heb zo het idee dat met mijn oude laarsjes de zaak verbrijzeld was geweest.
Overigens, net terug op de afdeling. Geen breuk geconstateerd, alleen achilles pees. Zou ik een maandje of drie zoet mee moeten zijn.
 
Mooie laarsjes. gelukkig toch wel aardig stevig! ;)
Het scheelt het is nog niet top seizoen. Niet dat het nu geen lekker weer is.

Echtwel :) maar er komt vast nog veel meer lekker weer aan!
 
Heb er nog een motivatie voor vlot herstel bij:
Een mooie helmcamera gekregen 😊
Bovendien komt van de week mijn 14t tandwiel binnen waarmee hij offroad beter zal presteren.
Overigens hadden we tot het mis ging een perfecte dag op het enduro terrein in Bilstain.
Een bezoekje daar kan ik eenieder aanbevelen die eens iets meer technisch wil oefenen.
Met de Dominator wel rekening mee houden dat hij eens neer gaat en dat zo'n geintje gauw koppeling/remhandel kost. Ook niet bang zijn van wat krasjes.
Er zijn daar ook bedrijfjes die enduro traing geven. Heb zo prijzen gezien van 135 eurie per dag all in. Lijkt me ook niet verkeerd om eens te doen - leer je volgens mij veel van, zonder risico op schade aan je eigen motor.
Grts, Rob
 
Voor
breuk1.jpg


Na
breuk2.jpg

Gips kleur wijkt wat af op de foto, maar is hetzelfde als motor 8-)
Grts, Rob
 
Vorige week de domi leeggetrokken, binnenkort het subframe verbouwen.
Als iemand nog kappen,spatborden, een kabelboom of een tellerbak oid nodig heeft, het is te koop :)

13118311_1149632391754052_243681824_n.jpg
 
Heeft iemand een idee wat een normale prijs is voor twee zijkappen en handkappen? Ik heb ze te koop staan en iemand heeft interesse, maar ik kan nergens vinden voor hoeveel die dingen ongeveer gaan.
 
Wat zijn die dingen waard voor die mens?
Wil jij ze daarvoor laten gaan?

Enige relevante vragen in zo'n geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan