Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Deel 4!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb samen met me vriendin deze week een Garmin Zumo 660 gekocht bij Way point in Notter (+service) , alleen een groot minpunt voor zo'n mooi systeem zijn de grote beugels aan het stuur,
en geen stekker verbinding zodat je deze grote steun altijd aan je stuur moet bevestigen ook al gebruik je hem even niet.
aangezien me vriendin en ik beide een Kawasaki Z750 rijden.
een naked bike dus vind ik dat er persoonlijk niet uitzien!
dus afgelopen dagen creatief bezig geweest, zodat de steun er gemakkelijk er af kan, en met een tweede beugel op een andere motor te bevestigen is, en deze onder het rijden opgeladen kan worden.
nadeel van een naked-bike is dat er geen kappen zijn waar je de stekkers in weg kunt werken!
heb dus een plaatje van aluminium geknipt, deze zwart gespoten en een gat in geboord waar de BMW-stekker door kan.

full


voedingkabel doorgeknipt van de navagatie, en opnieuw aangesloten, deze info is van andere onderwerpen af te halen, en een topje van een handschoen dient om de boel waterdicht af te sluiten.

full


met hier het eindresultaat waar ik best tevreden over ben :)
 
Carburateurs weer in elkaar gezet, alles werkt weer zoals het hoort.
Straks weer monteren.

Ben nu de voorvork er weer in aan het zetten, wisselen van de balhoofdlagers van de ene pen op de andere ( originele ) pen ging zonder problemen.
Jammer dat de voorwielas niet de juiste diktemaat was, nu wachten op de goede as dan kan het wiel er weer in ( daar heb ik ook alweer de originele schijven op gezet )
 
eeee..... de accu aan de oplader gehangen.
En even gekeken naar de motor, denkend aan de zomer
 
Vandaag even niets maar morgen weer verder.
Even een zeer beknopte fotoimpressie van wat ik de laatste tijd heb gedaan.
Na de motor gedemonteerd te hebben aan het schoonmaken geweest:
Ontvetten%20dag%201%20(6).JPG

Ontvetten%20dag%201%20(8).JPG

Ontvetten%20dag%202%20(3).JPG


En dan staat ligt ie er nu zo bij:
Ontvetten%20dag%203%20(5).JPG

Ontvetten%20dag%204%20(1).JPG

Ontvetten%20dag%204%20(2).JPG

Ontvetten%20dag%204%20(10).JPG

Voorbereiden%20blok%20(6).JPG


En hij is meteen op dieet, dit komt niet terug:
Ontvetten%20dag%204%20(9).JPG


Richtingaanwijzers komen wel terug maar niet deze, er komen smoke met LED voor terug.

Verder al wat voor de wederopbouw besteld en binnen.
Rimstriping en tekst voor op het kontje (origineel voor de USA versie is interceptor)
Inkoop_1.JPG

Inkoop_2.JPG


De Honda wings zijn retour want die moesten zwart met een oranje randje zijn.
Ik had een foutje gemaakt maar dit is keurig opgelost door Honda-decals.com, super service en zeer snelle reactie op de mail.
Ook de levertijd valt me niet tegen, de zondag voor kerst besteld en 29-12 al binnen vanaf Malta.
En nee, ik heb geen aandelen maar er wordt altijd wel openlijk geklaagd dus eens andersom leek me wel leuk.

Half maart moet het project afgerond zijn.
 
Vandaag even niets maar morgen weer verder.
Even een zeer beknopte fotoimpressie van wat ik de laatste tijd heb gedaan.
Na de motor gedemonteerd te hebben aan het schoonmaken geweest:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En dan staat ligt ie er nu zo bij:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En hij is meteen op dieet, dit komt niet terug:
[afbeelding]

Richtingaanwijzers komen wel terug maar niet deze, er komen smoke met LED voor terug.

Verder al wat voor de wederopbouw besteld en binnen.
Rimstriping en tekst voor op het kontje (origineel voor de USA versie is interceptor)
[afbeelding]
[afbeelding]

De Honda wings zijn retour want die moesten zwart met een oranje randje zijn.
Ik had een foutje gemaakt maar dit is keurig opgelost door Honda-decals.com, super service en zeer snelle reactie op de mail.
Ook de levertijd valt me niet tegen, de zondag voor kerst besteld en 29-12 al binnen vanaf Malta.
En nee, ik heb geen aandelen maar er wordt altijd wel openlijk geklaagd dus eens andersom leek me wel leuk.

Half maart moet het project afgerond zijn.

Waarom zo ver uit elkaar? Teveel tijd over? :P
 
Vandaag even niets maar morgen weer verder.
Even een zeer beknopte fotoimpressie van wat ik de laatste tijd heb gedaan.
Na de motor gedemonteerd te hebben aan het schoonmaken geweest:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En dan staat ligt ie er nu zo bij:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En hij is meteen op dieet, dit komt niet terug:
[afbeelding]

Richtingaanwijzers komen wel terug maar niet deze, er komen smoke met LED voor terug.

Verder al wat voor de wederopbouw besteld en binnen.
Rimstriping en tekst voor op het kontje (origineel voor de USA versie is interceptor)
[afbeelding]
[afbeelding]

De Honda wings zijn retour want die moesten zwart met een oranje randje zijn.
Ik had een foutje gemaakt maar dit is keurig opgelost door Honda-decals.com, super service en zeer snelle reactie op de mail.
Ook de levertijd valt me niet tegen, de zondag voor kerst besteld en 29-12 al binnen vanaf Malta.
En nee, ik heb geen aandelen maar er wordt altijd wel openlijk geklaagd dus eens andersom leek me wel leuk.

Half maart moet het project afgerond zijn.


:X

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/...XCyajeyZlkkkcSa38GBL7RL_Z4hozWQdnAE851aZWdNcw

Ga door ga door !

8-)
 
Hij wordt gespoten in een totaal andere kleur maar het frame en alles wat eraan hangt moet dan ook een ander kleurtje.
Kuipdelen worden mat antraciet (was blauw/paars) en frame, voorvork e.d. wordt matzwart (was kaal alu en alu grijs).
Dat wordt natuurlijk erg flets dus remklauwen en het superbikestuur worden net als de stickers oranje.
En er is in de winter mee gereden dus als alles uit elkaar ligt kan er ook eens goed schoongemaakt worden waar je normaal niet bij kan.
 
Vandaag maar even het Optimate stekkertje aangesloten en weggewerkt. Ook de demper er maar afgehaald, kan die weg voor een db killer op maat :)

full

(de camera snapt de kleur oranje niet :') )
 
Laatst bewerkt:
zo,ff een paar onderdeeltjes voor de zx12r gehaald. :)
olie en filter vervangen en blokken achter vervangen plus remvloeistof.
laat t mooie weer maar komen. 8-) :]
 
Nu die een tijdje in de schuur staat, ben ik de Ducati cosmetisch aan het oplappen.
Ben nu bezig alle carbon onderdelen die dof, bekrast, zon- en warmtegedroogd zijn op te lappen.
Gaat beter dan ik verwacht had. :)

carbone.jpg


Door naar de volgende stukken.
 
Laatst bewerkt:
Spatbord beugeltje gemaakt !

En het is gelukt, hij zit precies zoals ik 'm wilde hebben. Nu verder met knippers, achterlicht en zadel.

8-)
 
Aai over d'r bolletje gegeven en gekeken of de Optimate het nog wel deed :+


Nu die een tijdje in de schuur staat, ben ik de Ducati cosmetisch aan het oplappen.
Ben nu bezig alle carbon onderdelen die dof, bekrast, zon- en warmtegedroogd zijn op te lappen.
Gaat beter dan ik verwacht had. :)

[afbeelding]

Door naar de volgende stukken.

Netjes! Lastig om te doen of? Heb een carbon voorspatbord die er dof oogt namelijk. Alternatief is een nieuw voorspatbord, maar euh... Liever niet :$
 
Afgelopen Zondag de Big Zed voor het eerst sinds 8 jaar weer gestart, foto's van carbs staan pagina terug.

Nu met veel remmenreiniger in cilinders en kelken en autoaccu om over te starten ( compressieverhouding 12.5: 1 dus motoraccuutje trekt dat niet met doorstarten ) aan de praat gekregen. Klemmen van startkabeltjes werden wel heet, zelfs blaar op m'n hand ervan :o

Was vergeten wat een heerlijk geluid dat ding maakt *O* *O*

KLIK

KLIK

Nu wachten op juiste maat voorwielas, dan kan voorwiel er ook weer in.

Dan nog 50 kleine klusjes ( remleidingen ontluchten, klauwen nalopen etcetcetcetc ) en dan'ie de weg weer op 8-)
 
Afgelopen Zondag de Big Zed voor het eerst sinds 8 jaar weer gestart, foto's van carbs staan pagina terug.

Nu met veel remmenreiniger in cilinders en kelken en autoaccu om over te starten ( compressieverhouding 12.5: 1 dus motoraccuutje trekt dat niet met doorstarten ) aan de praat gekregen. Klemmen van startkabeltjes werden wel heet, zelfs blaar op m'n hand ervan :o

Was vergeten wat een heerlijk geluid dat ding maakt *O* *O*

KLIK

KLIK

Nu wachten op juiste maat voorwielas, dan kan voorwiel er ook weer in.

Dan nog 50 kleine klusjes ( remleidingen ontluchten, klauwen nalopen etcetcetcetc ) en dan'ie de weg weer op 8-)
nice, mooi gezicht zo die gasschuiven!
 
Afgelopen Zondag de Big Zed voor het eerst sinds 8 jaar weer gestart, foto's van carbs staan pagina terug.

Nu met veel remmenreiniger in cilinders en kelken en autoaccu om over te starten ( compressieverhouding 12.5: 1 dus motoraccuutje trekt dat niet met doorstarten ) aan de praat gekregen. Klemmen van startkabeltjes werden wel heet, zelfs blaar op m'n hand ervan :o

Was vergeten wat een heerlijk geluid dat ding maakt *O* *O*

KLIK

KLIK

Nu wachten op juiste maat voorwielas, dan kan voorwiel er ook weer in.

Dan nog 50 kleine klusjes ( remleidingen ontluchten, klauwen nalopen etcetcetcetc ) en dan'ie de weg weer op 8-)
tikkie lopen.(ahum) ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan