Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Deel 4!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
nieuwe controle lampjes gemaakt (led) is moderner op de v-max
full
 
Bodywork gespoten:

Zo gaat het er ongeveer uitzien (nog geen blanke lak gespoten).
Spuiten%203%20(4).JPG


Spuiten%203%20(5).JPG


Spuiten%203%20(6).JPG


En zo ziet het er (tijdelijk) uit Want er komt nog een laag matte blanke lak over nadat ik de stickers geplakt heb.
Spuiten%203%20(10).JPG


Spuiten%203%20(8).JPG


Spuiten%203%20(7).JPG
 
Na vele jaren de binnenkant vd de kuipen schoongemaakt......

Beurt vd motor is klaar..en hij binnenkort teruggebracht.... *O*

Ohja, rekening viel mee.

full
 
Laatst bewerkt:
Motor in het frame gehangen... wat een werkkk..

+ motor inclusief blok op de brug gezet.
 
Niet slecht o.O
Met airbrush gedaan o.i.d.??
Als ik het het met airbrush had gedaan was ik nu nog niet klaar geweest :N
Gewoon met een verfspuit in de spuitcabine op de zaak.
@DKP: Op de zaak wordt alles eerst in de grijze primer gezet en de laatste paar wagens (ik maak vuilniswagens en wagens voor archiefinzameling) die gespoten zijn waren ook grijs dus alles wat er standaard in staat zit dus onder de grijze nevel.
Breng ik met mijn licht antraciet niet veer verandering in en het oranje wat ik straks nog moet spuiten zet ook geen zoden aan de dijk om het wat op te fleuren daar (alleen de remklauwen) en verder heb ik nog wat zwart te spuiten (frame, vorkpoten, achterbrug en klein grut zoals voetsteunen e.d.).
 
Valtermoto uitlaatsteun binnengekregen vandaag, dus gelijk erop gezet + de standaard uitlaat.
Van de week komt m'n andere uitlaat binnen als het goed is :) (Danmoto Carbon GP }) )

Vandaag ook nog ZX10R 09 remmerij gekocht, van de week als het een beetje goed weer is hopelijk, erop zetten.

812686_10151392386823972_435275663_o.jpg
 
8000 - wit met blauwe gloed
Die van mij zijn ook 8000, maar lijken veel witter? Zal wel iets te maken hebben met de witbalans en/of belichting door het fototoestel wellicht.
Deze heb ik in het donker getrokken, en nog maar eentje vervangen.
full

Deze is dan weer overdag getrokken, en zijn ze beide reeds vervangen
full
 
Die van mij zijn ook 8000, maar lijken veel witter? Zal wel iets te maken hebben met de witbalans en/of belichting door het fototoestel wellicht.
Deze heb ik in het donker getrokken, en nog maar eentje vervangen.
[afbeelding]
Deze is dan weer overdag getrokken, en zijn ze beide reeds vervangen
[afbeelding]

Komt idd door het fototoestel / hoek. De kleur is moeilijk te vangen op een foto. De kleur is bijna net zoals bij jou op de foto, mooie ijsblauwe kleur.
 
Komt idd door het fototoestel / hoek. De kleur is moeilijk te vangen op een foto. De kleur is bijna net zoals bij jou op de foto, mooie ijsblauwe kleur.
Je gaat er geen spijt van hebben! Is veel aangenamer om te rijden in het donker daarmee *D
 
Best wel wat kerels in deze topic die grote werkzaamheden aan hun motor uitvoeren met name motorblok demontage, voorvork en remmerij etc. Ik vroeg me af of jullie ooit een monteurscursus of iets dergelijks hebben gevolgd om die dingen te kunnen en zo ja, welke. Ik ben ook van plan om een dergelijke cursus te doen in de toekomst (leuk, geld besparen) en hiermee mijn R1 te kunnen onderhouden. Wat raden jullie aan? Ik ga helaas niet een carriére als monteur nastreven daar ik momenteel met iets totaal anders bezig ben en alleen dit idee heb om als hobbyist wat zelfstandiger te zijn.


Fantastische foto's, keep 'em comin'!
 
Best wel wat kerels in deze topic die grote werkzaamheden aan hun motor uitvoeren met name motorblok demontage, voorvork en remmerij etc. Ik vroeg me af of jullie ooit een monteurscursus of iets dergelijks hebben gevolgd om die dingen te kunnen en zo ja, welke. Ik ben ook van plan om een dergelijke cursus te doen in de toekomst (leuk, geld besparen) en hiermee mijn R1 te kunnen onderhouden. Wat raden jullie aan? Ik ga helaas niet een carriére als monteur nastreven daar ik momenteel met iets totaal anders bezig ben en alleen dit idee heb om als hobbyist wat zelfstandiger te zijn.


Fantastische foto's, keep 'em comin'!


Begin eens met het aanschaffen van en het lezen van een werkplaats handboek.

Als je die uit hebt ga je gereedschap verzamelen wat je nodig hebt om algemeen motor onderhoud te kunnen verrichten.
Begin dan bijvoorbeeld eerst eens met een olie en filter wissel. Later een keer een wiel eruit voor een band te laten wisselen. Pak dan eens een remblok vast, en zo ga je steeds een stapje verder. Begin dus niet meteen met kleppen te stellen want dan ga je nat. En bovenal; bezint eer gij begint!
Dus als je er denk echt geen sjoege van te hebben, NIET AANKOMEN !

8-)
 
Weer flink aan het schuren en polijsten geweest aan de rem reservoirs en hendels.
Erg veel werk, is ruw gegoten aluminium ( allemaal holletjes er in ) en ook nogeens ( lelijk ) gespoten.
Moet eerst helemaal vlak geschuurd worden en dan gepolijst tot een spiegeltje.

Reservoir is al grof geschuurd, remhendel was wat makkelijker, die is al klaar:

VOOR:
819338_416567995095578_453478963_o.jpg


NA:
843965_416568028428908_112378524_o.jpg
 
Begin eens met het aanschaffen van en het lezen van een werkplaats handboek.

Als je die uit hebt ga je gereedschap verzamelen wat je nodig hebt om algemeen motor onderhoud te kunnen verrichten.
Begin dan bijvoorbeeld eerst eens met een olie en filter wissel. Later een keer een wiel eruit voor een band te laten wisselen. Pak dan eens een remblok vast, en zo ga je steeds een stapje verder. Begin dus niet meteen met kleppen te stellen want dan ga je nat. En bovenal; bezint eer gij begint!
Dus als je er denk echt geen sjoege van te hebben, NIET AANKOMEN !

8-)


Ik ben in het bezit van een Haynes werkplaatshandboek voor mijn jaar R1, en die volg ik op de letter. Waar het mij om gaat is kennis en ervaring opdoen zodat ik vertrouwen krijg in mijn eigen sleutel-kunnen :]

En wat betreft het niet aankomen, da's precies de reden dat ik van de R1 afblijf omdat ik wel wil weten wat ik doe *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan