Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Deel 4!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag het mobiel opgehokt ivm. de oldtimerregeling. Zijkoffers eraf, buddyseat eraf en staat nu onder een hoes de winter af te wachten. De accu eruit gehaald, die staat nu aan de druppellader. Alle benzineslangen er af gehaald, die gaan vernieuwd worden, evenals de benzinefilters. Vlotterkamers afgetapt, zodat alles nu droog staat.

Vorige week al de motorolie en het oliefilter vervangen. Ook toen de banden tot het maximum opgepompt. De tank zit nu vol met RON-98 V-power dus ik hoop dat hij begin maart gelijk wil starten.

Bedoeling is dat de hevig verroeste accubak gestraald gaat worden, evt. zelf elektrisch verzinken of een mooie laag verf geven.

Je weet dat v-power geen ron98 is maar net iets minder.


En zelf vandaag de motor gecontroleerd waar de lekkage vandaan komt en schoon gemaakt.
 
Ander pijpke op de R6 geschroefd *O* :]

akra.jpg
 
Gereden natuurlijk. En de clean (kleen) air mod uitgevoerd, en moet zeggen, hij loopt wel wat soepeler.
 
Eindelijk maar eens het sein licht gerepareerd op mijn diversion. Typisch yamaha kwaaltje, corrosie op de contact puntjes.

Schakelaar open geschroefd en beetje geschuurd en contact spray. Werkt weer :)
 
R 1100 GS: K&N filter en nieuwe bougies

MZ: gemeten waarom'ie niet bij laadt ( en omdat ik geen verstand heb van elektra niet gevonden, dus ff maatje vragen van de week :+ )

Big Zed : ( vorige week ) verkocht *O* -O-

VMax: verplaatst zodat ik die kan poetsen, staat zonder hoes in garage dus nu onder het stof en slijpsel :X )
 
afgelopen week een leuk klusje. blok vervangen maar die had een verrot krukas lager of iets in die richting,(donderdag 11uur) en aangezien mijn 2e blok zijn krukas krom geslagen heeft(waterslag). en de eerste aan de kant gegooid heb vanwege een mispaatste nokkenas. had ik meer dan genoeg onderdelen om een 4e blok samen te stellen. en gister ben ik bij Paul van Hooff zijn lezing geweest en had mij voorgenomen om hoe dan ook met de motor te gaan. dat betekende dus 48 uur de tijd met op vrijdag middag ook nog een kerstborrel.

zaterdag morgen om 9:10 klonk er alweer motor geroffel uit de garage. en 2 uur later reed ik weer weg zoals hij er de laatste keer ook uitzag.

het nieuwe blok bestaat uit

blok 1
carter
krukas en 1 drijfstang
uitgaande as incl. tandwielen
schakel as
vliegwiel
dynamo
oliepomp

Blok 2
2e drijfstang
koppeling
as voor de koppeling incl. tandwielen
pen met de schakelvorken
koppelingsdeksel

Blok 3
cilinders
zuigers
dynamo deksel
startmotor
 
Ketting schoongemaakt, gespannen, en opnieuw ingesmeerd.
En na het schoonmaken m'n banden weer met ontvetter ingesprayed omdat die WD-40 overal spat. (natuurlijk ketting opnieuw gespoten met Holts kettingspray)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de motor eens goed warm gereden. Uurtje rondgereden en af en toe eens flink open getrokken om te zien wat ie kan, in ieder geval (met best wat gemak) 200 aangetikt.

Dit weekend is er xenon met blauw stadslicht ledje erin gegaan met heeeeel mooi resultaat (en dank aan martell).
 
Begin deze maand geslaagd voor het motorrijbewijs.
Gister mijn Honda Hornet opgehaald. Nu kan het echte rijden beginnen.
Vandaag al een mooie tocht gemaakt. Te blij!! :D

LeoVince uitlaat
Carbon voorspatbord
Xenon
Mini LED knipperlichten, carbon look

mtt4sm.jpg
 
ik heb de jopper eens even een 10minuten
laten pruttelen
de blade laten we maar door pitten
die maak ik met maart wel weer eens wakker
als het goed weer is :Y
 
Laatst bewerkt:
Remvloeistof vervangen en remmen ontlucht.
Was nodig zo te zien, nooit geweten dat het zo makkelijk kon zijn!
(lijkt eerder op motorolie dan remvloeistof :'))

2014-12-22141244_zps00fef444.jpg


Kostenplaatje: €4,18, een lege waterfles, en een stukje doorzichtige slang. :)
 
Olie in potjes vervangen (en aangevuld), remmen hebben nog genoeg "vlees" eraan.
Ook ontlucht, geen belletjes meer, remhendel voelt nu strakker aan, en komt vooraan niet meer tegen het stuur aan. Zowieso worden de remblokjes ook nog vervangen.
Kon nog "prima" remmen met die oude olie, maar nieuwer = beter.
 
Olie in potjes vervangen (en aangevuld), remmen hebben nog genoeg "vlees" eraan.
Ook ontlucht, geen belletjes meer, remhendel voelt nu strakker aan, en komt vooraan niet meer tegen het stuur aan. Zowieso worden de remblokjes ook nog vervangen.
Kon nog "prima" remmen met die oude olie, maar nieuwer = beter.
en je hebt de nieuwe olie er door gepompt totdat er belletjes vrije schone olie onderuit kwam *D kan ik weer verder slapen 👍
 
Er mogen dus geen belletjes meer zijn ;)

Ik heb vandaag even de remblokjes wat opgeschuurd en de remklauwen even schoon gemaakt. ook de rest van de motor even een doekje overheen gehaald. Klonkt alsof 1 van de remblokjes veel dichter tegen de remschijf bleef plakken. zat aardig wat slijpsel van de blokjes wat vastgekoekt zat, dus dat heb ik even weg gehaald. stuk beter nu :)
 
Vandaag voor het eerst de kleppen gesteld, tenminste, bij deze motor dan..17K, uit 1996 :Y
moet eigenlijk om de 12.000, maar na het meten bleken er maar twee kleppen te hoeven gesteld.

full


Morgen weer dichtbouwen, koelvloeistof en olie vervangen, synchroon stellen en als laatste een poetslapje eroverheen... kan 'ie er weer tegen voor een poosje :9

Groet Rucarodi...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan