Startprobleem Honda Xl600R 1987

Schout

Rookie
29 dec 2012
4
0
leusden
Ik heb een niet lopende XL gekocht, ca 10 jaar stil gestaan.
De carburateurs zijn gereinigd,sproeiers correct qua diameter.
Nieuwe bobine, bougie, nw luchtfilter element, nw benzine filter, tank roestvrij, nw . benzine, kleppen gesteld
Wat is nu het probleem? je kunt wel 50 keer trappen de motor slaat niet aan.
Op het moment dat deze plotseling aanslaat dan loopt deze als een naaimachine.
Als je dan na een rit de motor uitzet is deze daarna prima te starten.
Dan denk je, he he probleem opgelost, de volgende dag weer proberen te starten en wat dacht je?niet aan de praat te krijgen, bougie vonkt wel
Onsteking spoel gemeten meetwaarde is 227 Ohm,
Wie heeft een idee om dit probleem onder de knie te krijgen?
Vast bedankt voor het meedenken.

Erik Schouten
 
Chokewerking in orde? Probeer te starten door remmenreiniger in de carburateur te spuiten. Start de motor dan wel goed, moet je het in de carburateur zoeken.
 
Motor start ook niet met remreiniger, inmiddels ontsteking uitgebouwd.
Ik meet tussen de zwart/rode draad en massa nu niets meer, de spoel is onderbroken veronderstel ik.
Is de ontsteking van een XL en XR gelijk? Er worden wel nieuwe ontstekingen aangeboden echter alleen voor XL uitvoeringen
 
Motor start ook niet met remreiniger, inmiddels ontsteking uitgebouwd.
Ik meet tussen de zwart/rode draad en massa nu niets meer, de spoel is onderbroken veronderstel ik.
Is de ontsteking van een XL en XR gelijk? Er worden wel nieuwe ontstekingen aangeboden echter alleen voor XL uitvoeringen

als je geen zin hebt in nieuw:
Sevior — Dynamo-revisie & Motor elektro
 
die vonk is normaal niet zo groot.
ik denk dat je het in de verkeerde richting zoekt en de boel voor niets hebt opengemaakt.
99x van de 100 is het de afstelling van de carburateur die voor startproblemen zorgt.
 
Inmidels ontsteking gecontroleerd, weerstand oke, bedrading doorgemeten.Een van de forumleden gaf aan dat het toch in de carburateurs zou liggen.
Warm liep de motor wel goed, intussen op You-tube een filmpje gekeken over een uiteenzetting over de carburateurs.
Daar bleek dat de votterbakken verschillend waren, en ja hoor bij waren ze verkeerd gemonteerd.
Nu is het me ook duidelijk waarom de vorige eigenaar de moed had op gegeven.
Bedankt voor het meedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan