Hoe erg is een deuk in een uitlaatbocht?

nopper

MF veteraan
11 jun 2004
3.192
10
meerhout
Ik heb een deuk in een uitlaatbocht van een volledig Akra systeem.
De motor is een 2 cyl. De euk zit ergens achteraan redelijk dichtbij één van de dempers, dus niet dichtbij de cylinder. De deuk is van die aard dat ik nog 70 a 80 procent van het debiet over houd.
Dit systeem is dikker dan de originele bochten , en volgens mij heb ik nu nog meer debiet over dan van de vroegere bochten.


Mijn vraag dus : is dit erg??? Of kan het gewoon geen kwaad?
Kan ik schade veroorzaken op die manier? (kleppen verbranden ofzo?)
 
vwalla
full
 
Deuken zitten ONDER de motor en zijn helemaal onzichtbaar.
Deze deuken zijn AANGEBRACHT door de vorige eigenaar.
Volgens mij was deze uitlaat niet 100 procent voor deze motor geschikt (bouwjaar). Daarom is er onder de link van de achterveer een deuk gemaakt, en ook één waar de zijstandaard zit (ipv de standaard aan te passen, wat ik logischer zou vinden.

Bochten zijn trouwens ook van titanium. (Kan Gerard dit TIGGEN???)

Optie is : 180km naar Mile Pajic rijden en 250 pleuros betalen voor een nieuwe bocht zonder deuken en zonder interferentie met link of staander

Optie 2 is : Zo laten en 250 euro gebruiken voor een feestje ofzo :+
 
Laatst bewerkt:
Optie 3: Demonteren en met wat warm stoken en wat druk de deuk eruit proberen te krijgen, heb die oplossing hier al vaker voorbij zien komen dus ff zoeken moet je hier de details wel van kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
HOOFDletters zijn makkelijker dan accenten. Leuk om op iets de NAdruk te leggen. Kan je beter zien waar het EIgenlijk om gaat. Het is een Aprilia RSV Mille.

DUIdelijk???

:Z
})
 
Omdat ik het aan de vorige eigenaar natuurlijk gewoon gevraagd heb. Easy as hell.

Die heeft het naar eigen zeggen zo gemaakt op aanraden van de verkoper van de uitlaat (vorige eigenaar heeft deze full system van Akrapovic gewoon gekocht).
De verkoper zei hem dat het niet schadelijk was dit te doen.

Daarom weet ik het dus zeker
 
HOOFDletters zijn makkelijker dan accenten. Leuk om op iets de NAdruk te leggen. Kan je beter zien waar het EIgenlijk om gaat. Het is een Aprilia RSV Mille.

DUIdelijk???

:Z
})

Echter kan iedereen hier wel Nederlands lezen. We zijn wel wat erger gewend. Hoofdlettergebruik doet het meer overkomen alsof je denkt dat we niet kunnen lezen, naast het schreeuwerige dan.
 
Laatst bewerkt:
Hoe iets overkomt bij jou heeft niks met mij te maken, maar meer met hoe jij het leest. Maar daar geef jij nu mij (MIJ!!!!) de schuld van. Projectie heet zoiets :W

Doch,...

gelukkig nieuwjaar .

(zonder hoofdletters, zonder uitroepteken,... want anders vinden jullie dat ik schreeuw)

Ik beloof in 2013 voorzichtiger te zullen zijn op het forum. Mea maxima culpa. Ich habe es nicht gewust. Ik wist niet dat hier zoveel gevoelige mensen aanwezig waren.

:j :j :j
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik het aan de vorige eigenaar natuurlijk gewoon gevraagd heb. Easy as hell.

Die heeft het naar eigen zeggen zo gemaakt op aanraden van de verkoper van de uitlaat (vorige eigenaar heeft deze full system van Akrapovic gewoon gekocht).
De verkoper zei hem dat het niet schadelijk was dit te doen.

Daarom weet ik het dus zeker

helder :)
Hoe iets overkomt bij jou heeft niks met mij te maken, maar meer met hoe jij het leest. Maar daar geef jij nu mij (MIJ!!!!) de schuld van. Projectie heet zoiets :W

Doch,...

gelukkig nieuwjaar .

(zonder hoofdletters, zonder uitroepteken,... want anders vinden jullie dat ik schreeuw)

Ik beloof in 2013 voorzichtiger te zullen zijn op het forum. Mea maxima culpa. Ich habe se nicht gewust. Ik wist niet dat hier zoveel gevoelige mensen aanwezig waren.

:j :j :j

ik ook hoor, schrijven in hoofdletters is schreeuwerig...

of schreeuw jij ook in het echt tegen mensen en je geeft vervolgens dan zeker ook de mensen die naar je hebben "geluisterd" de schuld dat ze het raar vinden :?

jaaaa ja
 
Hoe iets overkomt bij jou heeft niks met mij te maken, maar meer met hoe jij het leest. Maar daar geef jij nu mij (MIJ!!!!) de schuld van. Projectie heet zoiets :W

Doch,...

gelukkig nieuwjaar .

(zonder hoofdletters, zonder uitroepteken,... want anders vinden jullie dat ik schreeuw)

Ik beloof in 2013 voorzichtiger te zullen zijn op het forum. Mea maxima culpa. Ich habe es nicht gewust. Ik wist niet dat hier zoveel gevoelige mensen aanwezig waren.

:j :j :j

Gelukkig nieuwjaar! :)

Ik kan soms wat bot overkomen, mijn excuses daarvoor. Maar neem de hoofdlijnen in mijn post wel enigzins serieus. Ik bedoel het verder goed hoor, scheelt je een hoop gezeik van mede MF-ers en als iedereen zich een beetje aan een bepaalde ongeschreven regel probeert te houden wat betreft spelling en grammatica, zul je niets anders dan goede adviezen hier vinden.
 
Tuurlijk lees ik elk advies serieus. Daar dient een forum net voor.

Net dus het volgende te weten gekomen : de deuk bij de link zit er origineel niet. De deuk bij de standaard wél (met accent O-) )
Die werd zo door Akra geleverd om plaats te geven aan de originele standaard. En die blijkt bij mij vervangen door een ander exemplaat, omwille van betere bereikbaarheid.

En de deuk die hij erin maakte blijkt kleiner dan degene die er al zat. Logischerwijs zal dit dus geen enkel probleem opleveren.
 
Doch,...

gelukkig nieuwjaar .

(zonder hoofdletters, zonder uitroepteken,... want anders vinden jullie dat ik schreeuw)

Ik beloof in 2013 voorzichtiger te zullen zijn op het forum. Mea maxima culpa. Ich habe es nicht gewust. Ik wist niet dat hier zoveel gevoelige mensen aanwezig waren.

:j :j :j

Je zou s een tijdje Moderator moeten zijn hier....dan kom je er wel achter :X |( ;)
 
Tuurlijk lees ik elk advies serieus. Daar dient een forum net voor.

Net dus het volgende te weten gekomen : de deuk bij de link zit er origineel niet. De deuk bij de standaard wél (met accent O-) )
Die werd zo door Akra geleverd om plaats te geven aan de originele standaard. En die blijkt bij mij vervangen door een ander exemplaat, omwille van betere bereikbaarheid.

En de deuk die hij erin maakte blijkt kleiner dan degene die er al zat. Logischerwijs zal dit dus geen enkel probleem opleveren.


Het moet zijn: wèl -O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een deuk in een uitlaatbocht van een volledig Akra systeem.
De motor is een 2 cyl. De euk zit ergens achteraan redelijk dichtbij één van de dempers, dus niet dichtbij de cylinder. De deuk is van die aard dat ik nog 70 a 80 procent van het debiet over houd.
Dit systeem is dikker dan de originele bochten , en volgens mij heb ik nu nog meer debiet over dan van de vroegere bochten.


Mijn vraag dus : is dit erg??? Of kan het gewoon geen kwaad?
Kan ik schade veroorzaken op die manier? (kleppen verbranden ofzo?)

Dat heeft dus nauwelijks meetbaar effect, laat staan dat je er iets van merkt tijdens het rijden.

Kan geen kwaad, absoluut niet. Indien wel, krijg je van mij 1.523 motoren , naar keuze. Nieuw :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan