De Motobliekers 10 - Een nieuw jaar, een nieuw topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wij dachten ook een nieuwe auto te mogen uitzoeken. Hoefden alleen nog maar de bestelling bij de leasemaatschappij te doen, blijken ze precies op die dag een lease-stop af te kondigen...Dag Volvo V40 :(

Zegt mrs Kiwi ipv Kiwi, sorry vergeten uit te loggen :+
 
Laatst bewerkt:
Kheb wel een shortlist inmiddels na de nodige proefritjes:

1. Seat Leon FR 1.4TFSI (20%)
2. Alfa Romeo Giulietta Distinctive 1.4 Multi-Air TCT (20%)
3. Volkswagen Jetta Highline Hybrid 1.4TFSI DSG (14%)

De Leon komt qua opties en beleving iets hoger te staan dan de Zjuul. Hij is goedkoper incl. alles wat ik aan kon vinken als optie, maar heeft 30pk minder... En als enige een handbak *O* .

Zjuul is sneller, maar het verschil tussen sport en normaal was niet zo lekker. In normaal was het net een dode poedel, terwijl ie in sport alleen maar volgas wil. Dat is in de Leon beter uitgebalanceerd.

De Jetta Hybrid staat er (nog) tussen, maar daar in kan ik pas in week 7 rijden (die is nog niet beschikbaar als demo). Heeft ook 170 pk, net als de Zjuul. Maar dit is wel de ultieme burgerbak en ik denk niet dat het prijsvoordeel opweegt tegen het rijdersplezier van de Leon. Want die stuurt heerlijk scherp in Sport en kan de drempels bij mij in de straat in Normaal laten verdwijnen.

Keuzes, keuzes, keuzes... Echt een (luxe) probleem })
Je begint eindelijk weer een beetje verstandige praat te doen... :P Was al bang dat je binnenkort met een Prius zou voor komen rijden! Qua uiterlijk zeg ik in dit rijtje nog steeds de Zjuul. Maar denk dat je met de Leon sowieso goed en waarschijnlijk beter zit qua rijeigenschappen, uitrusting etc., en 140 pk turboblokkie sleurt er heus wel lekker aan hoor, die TSI-tjes moet je niet onderschatten. En de Jetta, mwa, ik word er niet warm of koud van. T zal vast allemaal wel dik in orde zijn, maar idd burgerbak ten top. En een sedan, ik vind t niet praktisch....
 
Ik moet ze gewoon zelf kopen, morgen een 307 Break ophalen. Nog burgerlijker dan een C3 dus.
Maar met z'n 3en is die C3 gewoon te klein. :+
 
Je begint eindelijk weer een beetje verstandige praat te doen... :P Was al bang dat je binnenkort met een Prius zou voor komen rijden! Qua uiterlijk zeg ik in dit rijtje nog steeds de Zjuul. Maar denk dat je met de Leon sowieso goed en waarschijnlijk beter zit qua rijeigenschappen, uitrusting etc., en 140 pk turboblokkie sleurt er heus wel lekker aan hoor, die TSI-tjes moet je niet onderschatten. En de Jetta, mwa, ik word er niet warm of koud van. T zal vast allemaal wel dik in orde zijn, maar idd burgerbak ten top. En een sedan, ik vind t niet praktisch....

Ben het niet met je eens betreffende de Zjuul. De leon ( zeker het nieuwe model 2013) is veel degelijker en sportiever! Alles is verder van het vw concern en je krijgt veel buck for money.

Jetta vind ik meer iets voor een burgelijk/fosiel van de maatschappij :)

Ik zou voor de leon gaan ...
 
Laatst bewerkt:
O-)

Niks mis mee :P Ik rij nu de 2 liter diesel FR en heb ook een tijd de 2.0 TFSI gereden.
2006 model, was toen net nieuw, FR bestond toen nog niet bij dit model.

Gevoelsmatig zeg ik dat Alfa redelijk duur is in de lease door onderhoud en afschrijving.

En de Jetta, tja...
Hou er rekening mee dat ik de nieuwe Golf 6 had, die toen net paar maanden uit was en daar zal ook al ruim een maand vertraging in met fabrikage en uitleveren.
Klopt allemaal :Y

Trouwens, die Jetta heeft nog 't interieur van de Golf 6... Afvaller dus. Geef mij de Leon maar, ik ga alle vinkjes aankruisen op de optielijst moehahahahahahaha })

Je begint eindelijk weer een beetje verstandige praat te doen... :P Was al bang dat je binnenkort met een Prius zou voor komen rijden! Qua uiterlijk zeg ik in dit rijtje nog steeds de Zjuul. Maar denk dat je met de Leon sowieso goed en waarschijnlijk beter zit qua rijeigenschappen, uitrusting etc., en 140 pk turboblokkie sleurt er heus wel lekker aan hoor, die TSI-tjes moet je niet onderschatten. En de Jetta, mwa, ik word er niet warm of koud van. T zal vast allemaal wel dik in orde zijn, maar idd burgerbak ten top. En een sedan, ik vind t niet praktisch....
Ja, als je eenmaal gereden hebt ben je zo die centen vergeten ( :W centjes)

Die 140pk is zat! Ik ga er sowieso qua pk's op vooruit en qua koppel (vooral onderin) al helemaal! Leon is ook veel ruimer dan de Zjuul en hij kost me minder.

Ben het niet met je eens betreffende de Zjuul. De leon ( zeker het nieuwe model 2013) is veel degelijker en sportiever! Alles is verder van het vw concern en je krijgt veel buck for money.

Jetta vind ik meer iets voor een burgelijk/fosiel van de maatschappij :)

Ik zou voor de leon gaan ...
:^
 
Laatst bewerkt:
Wij dachten ook een nieuwe auto te mogen uitzoeken. Hoefden alleen nog maar de bestelling bij de leasemaatschappij te doen, blijken ze precies op die dag een lease-stop af te kondigen...Dag Volvo V40 :(

Zegt mrs Kiwi ipv Kiwi, sorry vergeten uit te loggen :+
Oei, dat is zuur zeg, wij kregen vorig jaar ook te horen dat we een jaartje langer door moesten blijven rijden... De V40 is trouwens ook een mooie auto!
 
Klopt allemaal :Y

Trouwens, die Jetta heeft nog 't interieur van de Golf 6... Afvaller dus. Geef mij de Leon maar, ik ga alle vinkjes aankruisen op de optielijst moehahahahahahaha })
Nieuwe model Leon ziet er goed uit hoor :Y
Voordeel is dat het gewoon van VW is, heb ik zelf nooit grote problemen mee gehad. Alleen net wat goedkoper dan een Golf dus je kunt wat meer opties aanvinken }) Had ik toen ook gedaan _O-
Ik heb nu een 2007, vorige model dus.
 
Zoo vandaag mijn Akra Uitlaat demper , Windscreen en Rizoma pimp stuff ontvangen voor mijn Z800....
Alles is er behalve mijn motor ..... Kom op Kawa, lever dat spul toch gewoon uit ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan