Suzuki rf600r start niet

Skillzone_NL

Die hard MF'er
1 jan 2013
351
0
R'dam
Het gaat hier om een Suzuki rf600r uit het bouwjaar 1993

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. het volgende is aan de hand:

van de week had ik me motor even warm gedraait één keer op de startknop drukken en tadaa aan.
Gister wou ik hem weer starten maar ineens doet hij het niet meer. knop lang ingedrukt, met choke open, gas open gas dicht alle mogelijke combinaties. maar hij start gewoon niet. af en toe hoor je hem wel vroemm, maar meer ook niet en soms komt er ook echt een mega harde knal uit de uitlaat/ en ook een vuurbal.

Wat heb ik al gedaan:
-Andere accu's geprobeerd, geen resultaat.
-Bougies vonken ook nog goed/ bougies zijn net 2 weken oud.
-benzine toevoer is ook nog goed
-nieuwe benzine ingedaan
-geprobeerd om hem lopend/rennend aan te krijgen had ook geen nut
-deotest/ deo in de luchtfilter gespoten werkt ook niet

hij gaat gewoon niet aan terwijl hij eergister nog heel makkelijk aanging

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik me motortje weer aan de praat krijgt

Mvg. Michael

~[edit]Dit bericht is gewijzigd door Skillzone TSX op 1-1-2013 om 15:40 uur.[/edit
 
Ze kwamen er op brommerforum niet uit? :+


Deze dingen hebben wel vaker dat je een keer fiks lang door moet starten (tot wel een halve minuut oid :X ) voor hij aanslaat, terwijl er verder niets mis hoeft te zijn. Bandits net zo goed. Het is vaak wel zo dat hij daar een stuk langer voor stil moet staan though. Hoe lang heb je geprobeerd door te starten?
 
jaah hij staat op brommerforum en hier want ik weet er echt geen raad mee :(

Ik heb hem zeker wel een minuut/ander halve minuut door laten starten. en heel soms hoor je dan wel dat ie hem pakt maar gaat gelijk weer uit, en dan op het andere moment hoor je echt een hele harde knal en komt er gewoon een vuurbal uit :S

de startmotor draait wel gewoon rond zeg maar dat bokkende geluid hoor je maar de motorzelf wilt niet aangaan

maar het rare ervan is is dat de vorige 2 weken dat ik hem startte ik echt maar een halve seconde het knopje in hoefte te drukken en hij sprong al aan en nu gewoon helemaal niet meer
 
Laatst bewerkt:
de bougies zijn net 2 weken nieuw dus dat zou wel heel raar zijn als die nu al kapot zijn :O.
nou dan maar me carb schoonmaken. van 1 carberateur naar 4 carberateurs zucht.... hahaha

gister middag wou ik hem gaan starten en kwam er dus achter dat hij het niet deedt en heb er voor derest laten staan dus dan zou de benzine al moeten zijn verdampt??? en gister heb ik er ook gelijk nieuwe benzine erin gedaan want op het dashbord gaf hij aan dat hij op reserve moest. heb nu dus bijgevuld (zit iets van 8-9 Liter in, maar het lampje van fuel blijft nog steeds aanstaan maar dit gaat denk ik vanzelf wel weer uit als de motor loopt maarjaah die loopt niet...

en wat bedoel je met een paar rondjes laten draaien? :?

dankjewel voor de reacties en de hulp alvast :)
 
Laatst bewerkt:
de bougies zijn net 2 weken nieuw dus dat zou wel heel raar zijn als die nu al kapot zijn :O.
Leeftijd van de bougies doet er in diet geval niet toe. Een kats-nieuwe kun je ook gewoon slopen :Y
nou dan maar me carb schoonmaken. van 1 carberateur naar 4 carberateurs zucht.... hahaha

gister middag wou ik hem gaan starten en kwam er dus achter dat hij het niet deedt en heb er voor derest laten staan dus dan zou de benzine al moeten zijn verdampt??? en gister heb ik er ook gelijk nieuwe benzine erin gedaan want op het dashbord gaf hij aan dat hij op reserve moest. heb nu dus bijgevuld (zit iets van 8-9 Liter in, maar het lampje van fuel blijft nog steeds aanstaan maar dit gaat denk ik vanzelf wel weer uit als de motor loopt maarjaah die loopt niet...

dankjewel voor de reacties en de hulp alvast :)

Succes :Y

Heb je trouwens al wat starthulp geprobeerd?

edit
als het niet lukt: bij deze €76,48 geboden :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
met eventjes bedoel ik minimaal 10 minuten he of is dat ook nog kort. daarna is er niet op gereden

Ja, dat is ook nog kort.
Bovendien moet je er gewoon vanaf blijven.
Ook al laat je m een half uur stationair draaien is het nog te kort.
Dit soort motoren zijn niet bedoeld om stationair te staan draaien, als je je motor start dan doe je dat om te gaan rijden.
Als je t doet om m 'even te laten draaien' doe je m meer slechts dan goed.
Over het waarom is genoeg te vinden via de zoekfunctie.
 
doorgeslagen bougies zie je niet zoveel aan.
doorgeslagen bougies hebben de eigenschap om niet tussen electroden te vonken, maar tussen de schacht en de isolator, waar het gasmengsel niet goed tussen kan komen.
dit gebeurd meestal onder invloed van de compressiedruk, in de buitenlucht kan het zijn dat ze normaal vonken.
de spanning die nodig is om tot een vonk te komen, is onder druk hoger dan in de buitenlucht.
meestal is vervangen de enige manier om erachter te komen of je de juiste keuze hebt gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook een gereden, die starte na de winter ook wel eens lastig.
Auto ernaast, start kabels eraan, auto stationair laten draaien en net zolang doorstarten tot hij aanslaat. kan zoals gezegd wel ff duren. maar werkt als een trein.

succes ermee.
RFast
 
ik laat hem nu zo staan tot morgen avond en dan zou de benzine wel verdampt zijn, als hij het dan nog niet doet ga ik de bougies maar controleren of ze doorgeslagen zijn.

heel erg bedankt voor jullie hulp :) laat morgen wel ff weten wat ik er van gebakken hebt :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan