Rempomp 11mm 7/16 losse rempot

alfaduc

MF veteraan
10 feb 2003
1.368
0
Vogelwaarde
Hallo ik heb bij het ombouwen van Triumph Thunderbird 900 naar cafe racer een andere rempomp gemonteerd met losse rempot.
Deze motor heeft enkele remschijf met dubbelzuiger remtang
De rempomp die ik heb gemonteerd komt van R1-R6 model 2000. ( Nissin 14mm 9/16 pomp)
De standaard rempomp was Nissin met vaste rempot ( Nissin 11mm 7/16)
Maar na poosje met de motor te hebben gereden deze zomer vond ik dat ik te hard moest knijpen om redelijke remkracht te hebben.

Dus ik zoek nu een standaard Nissin pomp met losse pot van 11mm om weer gelijke remkracht te hebben.

Kan iemand mij vertellen op welke motor met enkele schijfrem er deze pomp zit van zelfde model en diameter van 11mm
full
 
als ik me goed herinner hebben nagenoeg alle moderne schakelbrommers (yamaha tzr50, aprilia rs50 etc) een 11mm rempomp.. maar die hebben geen los rempotje..
 
In het geval van de Brembo die ik aanhaal, zeker wel. De genoemde verhouding is trouwens voor een enkele schijfrem voor. Ik ken geen een rempomp die een betere combinatie van dosering en remkracht biedt als dat radiale gevalletje hierboven.
kun je niet met zekerheid zeggen als je de diameter van de remzuiger in de remklauw niet weet :N
 
Hallo bedankt voor alle info.
Vanwege de grotere diameter van 14mm i.p.v 11mm(standaard) moet ik nu meer kracht uitoefenen met remhandel om zelfde remkracht op de originele remklauw te krijgen.
Alleen de hoeveelheid olie verplaatsing is groter bij dezelfde slag
(voor deze berekening hoef je geen ingenieur te zijn)

Zodoende wil ik een 11mm rempomp in de uitvoering zoals op detail foto.
 
Hallo bedankt voor alle info.
Vanwege de grotere diameter van 14mm i.p.v 11mm(standaard) moet ik nu meer kracht uitoefenen met remhandel om zelfde remkracht op de originele remklauw te krijgen.
Alleen de hoeveelheid olie verplaatsing is groter bij dezelfde slag
(voor deze berekening hoef je geen ingenieur te zijn)

Zodoende wil ik een 11mm rempomp in de uitvoering zoals op detail foto.
is er niet, dus pak een CB1 pomp

12,7 mm ( 1/2 inch) heb ik liggen voor je met losse pot.
 
Laatst bewerkt:
de aprilia rs 125 heeft zo'n rempomp 11mm volgens mij is het meer dan 11mm, let er wel op dat die van de rs50 etc. de schakelbrommers van mindere kwaliteit is en dat de rempomp op die rs125 een gewone axiale brembo rempomp is.

Wat wil zeggen dat het zeker geen goud is, is gewoon een budget rempompje waar je zeker niet meer dan 50 euro voor moet betalen, zou zelf 30 euro voor een pomp rekenen + een revisie setje.

zoals eerder al aangegeven, als je echt knap wil remmen is het wel de moeite waard om te kijken naar een echte radiale brembo rempomp, maar dan zou ik ook gaan kijken naar een vervangende 4 zuiger remklauw.

Vervolgens dus een rempomp bij de remklauw zoeken niet andersom.
 
Laatst bewerkt:
de aprilia rs 125 heeft zo'n rempomp 11mm volgens mij is het meer dan 11mm, let er wel op dat die van de rs50 etc. de schakelbrommers van mindere kwaliteit is en dat de rempomp op die rs125 een gewone axiale brembo rempomp is.

Wat wil zeggen dat het zeker geen goud is, is gewoon een budget rempompje waar je zeker niet meer dan 50 euro voor moet betalen, zou zelf 30 euro voor een pomp rekenen + een revisie setje.

zoals eerder al aangegeven, als je echt knap wil remmen is het wel de moeite waard om te kijken naar een echte radiale brembo rempomp, maar dan zou ik ook gaan kijken naar een vervangende 4 zuiger remklauw.

Vervolgens dus een rempomp bij de remklauw zoeken niet andersom.
RS 125 Aprilia heeft allemaal Grimeca spul :9 Niks Brembo's aan :+

Remt wel prima daar niet van :P
 
RS 125 Aprilia heeft allemaal Grimeca spul :9 Niks Brembo's aan :+

Remt wel prima daar niet van :P

zou kunnen, heb het over het oude model daar zitten brembo 4 zuigerklauwen op en een axiaal brembo rempompje. had zelf eigenlijk de rempomp (volgens mij 13 mm weet het niet zeker) willen kopen om voor mijn eigen motorfiets een 4 zuigerklauw op de enkele schijf te kunnen zetten. De verkoper wilde toen de rempomp niet apart verkopen, tja en aan een alleen rechts te monteren remklauw heb ik niet erg veel ;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan