Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 5

Ik wil mijn best doen om m'n Rebel 12 juni rijdend te hebben. In de banden zitten scheurtjes. Dan kom ik ook naar Harderwijk.
 
vaste lokatie, 11u, dus hier is het:
full

terras: Hotel Restaurant Monopole
parkeren motoren: Wellenpad (was gratis voorheen, maar let even op, soms worden burgemeesters inhalig ...)
 
Laatst bewerkt:
Als ik kan, dan hobbel ik misschien ook wel die kant op.

Ben gisteren ook lekker wezen toeren. Dat ding loopt zo lekker. Ik kwam op een verbruik uit van 1 op 26. Klinkt dat bekend?
 
Tot mijn spijt moet ik afzeggen. het is erg druk met nakijkwerk. tis tentamentijd. graag tot de volgende keer.
 
Helaas gaat het mij niet lukken morgen. Jammer graag een volgende keer. Ik wens jullie een fijne dag.

groeten,
Simon.
 
Hallo mede forummers. mijn vriendin is bezig met haar rijbewijs en is verliefd geworden op de rebel. Weet iemand of heeft iemand hier nog een 250 te koop? Ik zou haar er graag mee verrassen.

Nick
 
Hallo mede forummers. mijn vriendin is bezig met haar rijbewijs en is verliefd geworden op de rebel. Weet iemand of heeft iemand hier nog een 250 te koop? Ik zou haar er graag mee verrassen.

Nick


Marktpaats, Speurders, Autotrader of Motorshopper. En anders Advertentiezoeker.nl

Succes.
 
Hallo Rebel-rijdsters en -rijders!
Ik lees al een tijdje mee hier maar ik mag me nu ook officieel melden: ik ben Ton, 55 jaar, woon in de provincie Groningen en ik heb vandaag een zwarte CMX450C uit 1986 gekocht, donderdag ga ik 'm ophalen. Erg nette fiets, slechts 9000 mijl, de bedoeling is wel dat ik 'm lichtelijk aan ga passen: voeten iets verder vooruit, een ander stuur met een klein ruitje er op, de buddyzit vervangen door een bagagerekje, andere koplamp/knippers, misschien een grotere tank scoren? Ik las ook al wat over hoofdsproeier 130 en tandwielverhoudingen, daar zal ook wel wat mee gaan gebeuren, het kan altijd beter natuurlijk.
In het verleden had ik al eens een CM400T en een CB450SC Nighthawk, en eigenlijk ben ik daardoor wel een liefhebber geworden van staande twins. Het is gewoon een heel logisch blok, het ziet er strak uit, en harder dan 130 mag toch niet dus power zat toch?
Ik heb de motor gekocht om weer wat te sleutelen te hebben, maar bij gebrek aan een deftige sleutelruimte komt hij gewoon in de huiskamer te staan, even ruimte maken en dan wil dat best. Na de aanpassingen zal de Rebel gebruikt worden om de relaxte ritjes te doen: voor het mooiweerwoonwerkverkeer staat hier al een tijdje een BMW K75 paraat. Die begint een beetje groot en zwaar te worden: ik ben dat zelf niet, en een oude sleutelbeenbreuk speelt soms nog wel eens op dus misschien ooit op een dag vervangt de Rebel de K75, we zullen zien.
Jullie alvast bedankt voor de topics vol kennis die ik de afgelopen tijd heb doorgelezen, het maakte de aanschaf van deze Rebel voor mij zeker wat makkelijker! :}
 
Laatst bewerkt:
Dank je, Peter! Zeg jij maar Ton hoor... Winshots is de verengelsing van mijn woonplaats.
En als dat verzamelmomentje niet in Zeeland of zo is dan komt dat er zeker nog eens van.

De motor staat inmiddels in de woonkamer mooi te wezen. De rit van de dealer naar huis ging prima, het apparaat loopt erg netjes en pakt verbazend goed op, zelfs van 120 naar 140, heerlijke blokken zijn het toch ook he.
Ik vond 'm wel erg heet toen ik thuis was, heeft iemand al eens een oliekoeler gemonteerd?
Als eerste maar de sissybar er af geschroeft, wat heb ik toch een frisse hekel aan die dingen.
Het volgende is twee strips maken om de voetsteunen een stukje naar voren te brengen. Weet iemand een adresje voor de langere remstang en schakelstang? Of verbouwen jullie die zelf?
Morgen ook mijn slotenverzameling er maar eens bij pakken, kijken wat het beste past, en wat makkelijk meeneemt natuurlijk.

Anyway, so far so good, happy! *O*
 
hi Ton,

ik zal proberen je naam te onthouden ... omdat die niet in je icoontje staat is dat in het begin even lastig. Want in de afgelopen 11 jaar zijn er nogal wat andere mensen langs gekomen ... dus vergeef me als ik de naam winshots dan weer gebruik.

Wat je voetsteunen aangaat: er zijn er een paar die er inderdaad een stangenstelsel voor gebouwd hebben. Ikzelf heb 2 rijdende rebels waarvan er één, de reb2 noem ik die maar even omdat hij als 2e rijdend is gemaakt, die heeft een verplaatst montage punt: die achterste is op dezelfde afstand ervoor gezet waardoor de voeten netto ca 20 cm naar voren konden en dat is merkbaar beter! bij mijn reb2 zijn daarnaast ook de stangen verlengd, ook weer door laswerk. Eigenlijk ziet het er wel redelijk uit. Je zult na het laswerk natuurlijk wel de lak van je frame moeten herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan