Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 5

Zoiets ja.
Al zie ik uiteraard geen reden tot concurentie.

Ik heb er de afgelopen paar jaar al wel een dozijn gehad denk ik. Allemaal slopers. Ik ben ook continue aan het zoeken naar 450's. Alleen maar voor onderdelen. Maar ook zadeltassen, windschermen, higway steps en Sissy Bars komen ook langs.

(Spam on) Dus als er iemand onderdelen zoekt, vraag me gerust, of zoek op Marktplaats naar advertenties van Leo (Spam off)

Het gaat zo ver dat ik nu zelfs een 450 frame met achterbrug aan het dak heb hangen, wat nieuw in de poeder coat staat. Uiteraard met kenteken, en nieuwe luxe kentekenplaat.
 
Hallo,

Ik ben al een tijdje forumlid en heb 2 bikes versleten.

1. Bobber honda vt600 uit 1990
2. Honda Hornet CB600F uit 2013

Als het goed is word ik morgen nieuwe eigenaar van rebel 250 :)

Omdat ik deze meteen naar mijn eigen smaak wil maken ga ik waarschijnlijk eerst beginnen met een andere kleur. Wat vinden jullie?

Ik vind rood en wit erg mooi!

Standaard:
standaard.jpg


Opties:
black.jpg

blue.jpg

grey_Dark.jpg

grey_Light.jpg

rood.jpg

white.jpg


Tnx!
 
Eerlijk gezegd... vind ik 'm op foto 1 nog het mooist. :)
Foto 2 kan ook nog.

Ligt aan mij hoor. Zwart met chroom... hmmmm lekker :9~
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd... vind ik 'm op foto 1 nog het mooist. :)
Foto 2 kan ook nog.

Ligt aan mij hoor. Zwart met chroom... hmmmm lekker :9~~

Nee hoor, ligt niet alleen aan jou. Mijn vorige bobber was een en ander zwart met schroom en maar glimmen :)

11201564_477867112371838_959847656_n.jpg


Nu wilde ik iets anders uitproberen. Overigens rebel wordt gewoon door mij zelf gespoten met spuitbus.
 
Niet geheel ontevreden, kijken hoelang ik volhoud voor dat ie een andere kleurtje krijgt :)

42316574_B2_F0_4350_9660_BEC00708_EFA4.jpg
 
Gaaf ding man.

Maar ja, wanneer ben je tevreden.

Mochten er trouwens nog onderdelen van de 250 gezocht worden, dan heb ik ook nog wel wat liggen.

Tnx. Zelf spuiten is gewoon goedkoop dus dat zal vaker gebeuren.

Ik moet een deze dagen starter motor gaan vervangen. Aangezien ik geen monteur ben en daar geen verstand van heb zal het spannend worden :?

Als er iemand een filmpje heeft hoe je een starter motor moet vervangen dan zou ik die heel graag willen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ehm, da's niet zo moeilijk hoor.

1) De minpool losmaken (je weet nooit)
2) De kabel van de startmotor eraf
3) Twee boutjes eruitdraaien waar de startmotor mee vast zit
4) Startmotor uit het blok trekken/wrikken/vloeken
5) Indien het succesvol slagen van alle voorgaande punten; Tadaa, startmotor verwijderd!
 
Ehm, da's niet zo moeilijk hoor.

1) De minpool losmaken (je weet nooit)
2) De kabel van de startmotor eraf
3) Twee boutjes eruitdraaien waar de startmotor mee vast zit
4) Startmotor uit het blok trekken/wrikken/vloeken
5) Indien het succesvol slagen van alle voorgaande punten; Tadaa, startmotor verwijderd!


TNX!

Mij is verteld, eerst olie aftappen dan carterdeksel eraf en dan ongeveer dat wat jij benoemt. Maar zijn dan 2 punten die ik dus noem niet nodig?

Alvast bedankt weer!
 
Laatst bewerkt:
Nou gedaan :)

Jouw stappen gevolgd om startmotor uit te halen. Dan olie afgetapt en carterdeksel afgehaald zodat ik nieuwe startmotor aan de ketting kon vastmaken. Alles weer aansluiten, eerst ff starten om te controleren of alles werkt dan olie bijgevuld en klaar is kees!

Ik heb overigens geen torque sleutel gebruikt om de moeren weer vast te maken. Doe het gewoon op gevoel zei een van de monteurs op internet :D

Dank voor de hulp!
 
No probs.

Als je iets moet weten, vraag gerust.


Vanavond nog een set reflectortjes op mijn originele Rebel gemonteerd. Die rode, aan de zijkanten van het achterspatbord. Die zaten er niet op. Zo rustig aan wil ik 'm helemaal kompleet en origineel maken.

Heeft er nog iemand een chroom stuurgewichtje liggen? Of een set?
 
Overigens kwam er een originele Honda set crash bars af. Stickertje van 'Hondaline' zat er nog op.

Die ben ik nu aan het repareren want zat vol gaten. Den kdat ik 'm later opnieuw laat verchromen.
Hier een paatje als voorbeeld;

full
 
Eindelijk tijd gehad om eens m'n Rebel 250 onderdelen uit te zoeken. Alles genoteerd en nu ook geadverteerd. Mocht er iemand nog onderdelen zoeken, vraag gerust!
 
Ai -O-

Ik word net ebeld door Peter (niet de Rebelpeter) en die heeft een 450. Die zou ik deze winter onder handen nemen om even de puntjes op de i te zetten. Daar ziet ie toch maar van af, want hij is bang geworden. Bang om te rijden, vrees voor ongelukken etc. Peter is bijna 71, en ik begrijp het wel. Dan rij je niet lekker. Punt.

Hij heeft wel een redelijk mooie Rebel 450! Da's dan wel weer *O*

Dus, mocht er iemand een leuke zwarte en komplete Rebel zoeken, neem even contact met mij op via PM, of vertel het aan iedereen die het horen wil.
 
Hallo mannen,

Heeft er iemand hier een elektrisch schema van een CMX250 voor me?
Ik vond wel al eentje op google, maar daarvan is de tekst/kleurcodes nauwelijks leesbaar.
Als iemand een echt goede foto zou kunnen mailen op zo groot mogelijk formaat wordt ik erg blij :)
email: koppeling@ziggo.nl

tnx
 
Hallo mannen,

Heeft er iemand hier een elektrisch schema van een CMX250 voor me?
Ik vond wel al eentje op google, maar daarvan is de tekst/kleurcodes nauwelijks leesbaar.
Als iemand een echt goede foto zou kunnen mailen op zo groot mogelijk formaat wordt ik erg blij :)
email: koppeling@ziggo.nl

tnx

mij ook :)
 
ja hoor ik kijk ...af en toe. Volgend jaar zomer wil ik proberen van mijn 5 rebels 450 er zeker 4 weer in elkaar te zetten en rijvaardig te hebben. Ik denk dat ik er dan 3 ga verkopen en de rest van de onderdelen weg ga doen. Eentje, de mooiste wil ik over houden.

Er komt zeker nog één frame vrij. Is daar nog een liefhebber voor? Voor 50 eu kun je hem krijgen. Ik moet hem als je hem nu wilt hebben nog wel vrij maken van onderdelen, maar dat kan ik met een weekendje doorwerken wel zo fixen.
 
Ja zeker!

Winterklaar gemaakt.

- Olie ververst
- Ketting ingesmeerd
- Volgetankd incl. Forte moto power 2
- Schoongemaakt


15338279_1825054501102572_1706657060961124352_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan