Suzuki rm 125 twinshock

klaas69

MF'er
25 mei 2009
123
0
harkstede
Mijn suzuki rm twinshock loopt niet na ik de tank er afgehaald heb en cab schoongemaakt er zitten nog twee stekkers onder de tank maar waar gaan die heen een blauwe en een zwart geel ,een waar vind ik een schema van het stoom
 
Hallo,

Ik denk dat die van de ontsteking zijn aangezien er geen verlichting en remlichten en dergelijke op zo'n crossmotor zit.

Misschien een fototje?

Groeten en succes ermee.
 
Dat ze van de ontsteking snap ik ,er hoord ook een killswitch op en of er ook nog een naar de massa gaat weet ik niet de stekker kwam te voorschijn toen ik de tank er a haalde
 
Ik ben even voor je aan het Googelen geweest. Er zijn meer mensen die er naar op zoek zijn. Je kunt je zoekgebied verbreden, alle twin shocks tusen 1978 en 1984 tot 400cc hebben hetzelfde schema.
Maar er zal zo wel iemand een linkje naar een Russische manual site posten.

Oh ja, haal af en toe eens adem en zet dan een punt in je tekst, dat maakt het een stuk leesbaarder.
 
Laatst bewerkt:
Aan de tank zat niets vast.
Kill switch kon je zo los halen.
Je kan controleren of je bougie vonkt.
Ik denk dat het probleem eerder de benzine toevoer is.
Staat de kraan in de juiste stand ?
Komt er benzine uit ?
Geen knik in de slang ?

CAB schoongemaakt ? bedoel je daarmee de carburateur ?
Zit de carburateur wel goed in elkaar.

Doekje uit luchtfilter of spruitstuk gehaald ? ( mij ook eens gebeurd, dan doet hij het ook niet _O- _O- )
 
Klopt aan de tank zit niets vast ,maar toen ik de tank optilde kwam de stekker tevoorschijn
Kill switch zit er niet op ,dus heb ik 2 stekkertjes over blauw,zwart/geel moet daar ook een van aan massa
Bougie vonkt
Carburateur heb ik schoon gemaakt,maar er zit op de zijkant nog een aan sluiting voor een slang wat komt daar op ,de dikke die recht omhoog steekt zit aanvoer benzine onderop zit de overloop zijkant is mij onbekend
Geen knik in de slang
Haal hem morgen opnieuw uitelkaar
Zit geen doekje in
 
Wat ik van vroeger nog weet toen ik zelf nog met een RM420 crossde was dat de ontstekingen van die series een heel zwak punt was en regelmatig stuk ging.
Ook die van mijn crosser is stuk gegaan en heb ik opnieuw laten wikkelen.
Het was de spoel op het blok die altyd stuk ging.
Succes
 
Laatst bewerkt:
Heb gister een nieuwe bobine gekocht een de spoelen door gemeten (weerstand is gelijk aan nieuw)
Nieuwe bougiedop en hij vonkt goed ,staat ook op tijd
Wat kan er mis zijn met de carburateur,heb hem al 3x schoongemaakt
 
Heb je de carburateur wel echt helemaal uit elkaar gehad?
Dus alle sproeiers er uit en ook alle eventueel aanwezige stelschroeven?
En daarna alles goed door geblazen?
Misschien anders ultrasoon laten reinigen?
Als je de carb er af hebt en je spuit wat start piloot of remmen reiniger in het gat van de membraan en je probeert hem dan te starten. Slaat hij dan wel aan?
En wat heel belangrijk is bij een tweetakt is dat de compressie goed moet zijn. Oftewel geen versleten zuiger en cilinder want anders start hij never nooit niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan