Vliegroest remschijven

MCE

Die hard MF'er
21 jun 2009
268
0
Omdat we met de motor in de winter niet rijden (ivm pekel en kou) staat hij een tijdje stil. Ik zag zojuist dat er een begin van vliegroest optreedt op de remschijven. Wat kunnen we hier het beste aan doen? Is dit erg, lijkt me beter als je het niet hebt.

Alvast dank!
 
Laatst bewerkt:
Omdat we met de motor in de winter niet rijden (ivm pekel en kou) staat hij een tijdje stil. Ik zag zojuist dat er een begin van vliegroest optreedt op de remschijven. Wat kunnen we hier het beste aan doen? Is dit erg, lijkt me beter als je het niet hebt.

Licht opschuren en in het vet zetten?

Alvast dank!

Serieus??? B|
Gewoon laten staan en na de winter eerst even voorzichtig remmen en klaar. :Y

Ik heb altijd geleerd, hoe harder de remschijf roest, hoe beter ie remt (auto's dat dan weer wel)
 
Vet icm met remmen is niet het allerbeste plan.... Zou ik dus niet doen.

Als het alleen wat oppervlakkige roest is dan gewoon zo laten. Een auto die drie dagen niet rijdt en in de regen staat heeft ook roest op de schijven, 3 keer remmen en het is weg.

Wat je er verder aan moet doen zou ik ook niet weten, afhankelijk van hoe erg het is zou ik me er niet druk om maken.
 
Omdat we met de motor in de winter niet rijden (ivm pekel en kou) staat hij een tijdje stil. Ik zag zojuist dat er een begin van vliegroest optreedt op de remschijven. Wat kunnen we hier het beste aan doen? Is dit erg, lijkt me beter als je het niet hebt.

Licht opschuren en in het vet zetten?

Alvast dank!

ik zou de remschijven opschuren met een schuurpapiertje en daarna zorgen dat de motor in een verwarmde garage staat,heb je dit niet, dan gewoon lekker in de woonkamer neerzetten :+


ff serieus: wat roest aan de remschijf is niet erg hoor, zodra je weer de eerste keer in het nieuwe seizoen gaat rijden en de rem gebruikt is dat meteen er weer af...
 
Oke, klinkt logisch inderdaad!!
Thanks, stelt weinig voor idd die roest maar ziet er zo lelijk uit haha.

En dat invetten is idd niet slim!

Ok bedankt, laat ik het lekker door roesten :)
 
vaselinespray hebben we wel, en hij staat netjes schoon in de garage. De schijven van yamaha hebben inderdaad nergens last van, BMW echter wel klein beetje.

Zal even met de spray in de weer, bedankt!
 
Jongens, ten eerste helemaal NIKS op de schijven zelf. :) Desnoods nog eens extra ontvetten met remreiniger.

En als je de overige delen van de schijf (middengedeelte, waar niet mee geremd wordt) schoonpoetst en dan met Vaseline insmeert, dan blijft elk stofje er aan hangen. Na 1 rit zien je schijven er dan uit alsof je net terug bent van een wereldreis. :+
 
lekker laten roesten die schijven, vaseline bevordert de remwerking niet.
mijn motor heeft ook altijd roestige schijven als die een week in de schuur heeft gestaan, gewoon rijden met dat ding en de roest is weer weg. als je het dan toch weg wil halen doe het dan met een stukje scottsbrite, dat gaat redelijk goed maar beter doe je er niks aan.
 
Omdat we met de motor in de winter niet rijden (ivm pekel en kou) staat hij een tijdje stil. Ik zag zojuist dat er een begin van vliegroest optreedt op de remschijven. Wat kunnen we hier het beste aan doen? Is dit erg, lijkt me beter als je het niet hebt.

Alvast dank!

De oplossing. :Y
vliegenmepper.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan