Combinatie Michelin Power Pure en Power 2ct?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FZRalph

MF'er
12 jun 2011
59
0
Groningen
Hoi allen,

Moet binnenkort nieuw achterbandje.

Voor licht nog niet zo lang een Michelin Pilot Power Pure om. Ben er nu wel achter dat ik zo'n raceband niet nodig heb, maar goed.

Nu wil ik achter uiteraard ook Michelin, maar ik twijfel tussen de Power Pure en de Power 2ct.

Natuurlijk zou de Pure qua combinatie sowieso goed zijn, maar het zijn volgens mij banden die ongeveer gelijk zijn opgebouwd qua hardheid enz.
Heb het idee dat men over de 2ct over het algemeen meer tevreden is en de Pure is ietsje duurder. Vandaar de twijfel.

Wat zeggen jullie?
 
Ik heb behoorlijk wat bandjes versleten meestal ergens bij de 4000-5000km rij bijna geen autoweg aangezien ik zo in de eifel ben! Altijd met mppower 2ct gereden en toen de laatste was de pure 190/55. Vond dit echt een slechte band. Ik zou meteen voor de power gaan. Maar met die banden ga je niet rond rijden als je nog zoals andere zeggen ''schaamranden'' hebt. Totaal nutteloos, die banden zijn goed voor het rubber te laten vervellen en wanneer je je steps over de grond heb schuren zo hard mogelijk weer op het gas wilt gaan als je de bocht uitkomt. Doe je dit allemaal niet dan ga je niet te zijkanten wegrijden maar alleen het middenvlak. Dan is een band zoals road3 2ct een veel betere keus. Zelf rij ik nu Sportmax Sportsmart. Erg tevreden over !! waar de pure van achter uitbrak blijf deze nu lekker stabiel
 
Ok. Dat is duidelijk. Bedankt.
Omdat er voor nog een vrij nieuwe pure om ligt wil ik het wel bij deze sportbanden houden.
Gaat zo'n power 2ct achter goed combineren met de pure die er voor om ligt??
 
Deze combinatie heb ik ook gehad, reed alleen de voorband binnen 3000 km aan snot...verder wel een goeie combinatie, het is altijd beter voor een zachtere te hebben, andersom zou ik het niet doen

Nu weer 2x mpp2ct, voor mij geen pure meer, mss leuk op t circuit.
 
Deze combinatie heb ik ook gehad, reed alleen de voorband binnen 3000 km aan snot...verder wel een goeie combinatie, het is altijd beter voor een zachtere te hebben, andersom zou ik het niet doen

Nu weer 2x mpp2ct, voor mij geen pure meer, mss leuk op t circuit.

Edit: dit kan ik niet onderouwen, maar is wat ik fijn vind rijden :9
 
Ok. Dat is duidelijk. Bedankt.
Omdat er voor nog een vrij nieuwe pure om ligt wil ik het wel bij deze sportbanden houden.
Gaat zo'n power 2ct achter goed combineren met de pure die er voor om ligt??

Zoiets kan altijd alleen het is beter als het voor en achter het zelfde is aangezien elke band een andere loopvlakte heeft. Trouwens de pure is sowieso 2ct alleen staan het niet erop. Zonder is niet te krijgen als ik het allemaal goed heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan