kabelboom

dennis_put

MF'er
9 feb 2009
221
0
zwolle
ik wil mijn kabelboom verlengen welke diktes van de kabel is het beste .

het gaat om verlichting .
spannings regelaar .

het gaat om een kabelboom van een honda cbr 900 rr 97
 
Laatst bewerkt:
Dan gaan het wel erg stugge leidingen worden.

Omdat de maximale lengte minder dan 2 m is, is verlichting 1 mm2 en laadregelaar 1,5 mm2 voldoende.

Even een vergelijking. Elk kontakt of verbinding heeft een weerstand die ca. 50 keer hoger is dan de leidingweerstand.
Gevaarlijk advies, als de laadkabel doorbrand heb e pas echt problemen. Stugge kabel. Kun je prima 1x in de goeie bocht leggen...

Een beetje motor kan in het slechtste geval 30A trekken, dat wil je echt niet door 1,5mm hebben als je de keuze hebt...
 
Dan gaan het wel erg stugge leidingen worden.

Omdat de maximale lengte minder dan 2 m is, is verlichting 1 mm2 en laadregelaar 1,5 mm2 voldoende.

Even een vergelijking. Elk kontakt of verbinding heeft een weerstand die ca. 50 keer hoger is dan de leidingweerstand.
van origine is alles 1,5 of 0,5 ofzo. heb nu een verse kabelboom met het grootste gedeelte 2mm² en de spanningsregelaar 2,5mm² accu>hoofdzekering 6mm² accu startmotor 16mm²

www.rdae.nl :} en heb alles aan elkaar hangen met seal connectors. kost wat maar je heb wel wat. :Y
 
Alvast ff excuses voor het bevuilen van je topic.

Maar ik ben dus ook bezig met het opknappen van een paar fietsjes, en daar wil ik ook nieuwe kabelbomen in hebben, ivm kroonsteentjes etc.
Nu heb ik deze motoren al helemaal gedemonteerd en kan nog niet beginnen met het opbouwen ivm de prijs van het poedercoaten. Nu wil ik alvast gaan beginnen met het maken van de kabelboom. Ik zat er zelf aan te denken om hem na te maken en alle begin en eind stukjes, waar iets op komt een cm of 20 langer te maken zodat ik dat netjes op lengte kan gaan maken op het moment dat hij daadwerkelijk in de motor komt.
Is dit een handig idee of zeggen jullie, begin er niet aan en wacht tot hij daadwerkelijk in de motor kan. De stukken draad die worden afgeknipt gaan geen probleem vormen, ik heb er genoeg van.
 
Alvast ff excuses voor het bevuilen van je topic.

Maar ik ben dus ook bezig met het opknappen van een paar fietsjes, en daar wil ik ook nieuwe kabelbomen in hebben, ivm kroonsteentjes etc.
Nu heb ik deze motoren al helemaal gedemonteerd en kan nog niet beginnen met het opbouwen ivm de prijs van het poedercoaten. Nu wil ik alvast gaan beginnen met het maken van de kabelboom. Ik zat er zelf aan te denken om hem na te maken en alle begin en eind stukjes, waar iets op komt een cm of 20 langer te maken zodat ik dat netjes op lengte kan gaan maken op het moment dat hij daadwerkelijk in de motor komt.
Is dit een handig idee of zeggen jullie, begin er niet aan en wacht tot hij daadwerkelijk in de motor kan. De stukken draad die worden afgeknipt gaan geen probleem vormen, ik heb er genoeg van.

Volgens mij bied je beter geen excuus aan, maar start je gewoon een nieuw topic, zo hoort dat.
 
Alvast ff excuses voor het bevuilen van je topic.

Maar ik ben dus ook bezig met het opknappen van een paar fietsjes, en daar wil ik ook nieuwe kabelbomen in hebben, ivm kroonsteentjes etc.
Nu heb ik deze motoren al helemaal gedemonteerd en kan nog niet beginnen met het opbouwen ivm de prijs van het poedercoaten. Nu wil ik alvast gaan beginnen met het maken van de kabelboom. Ik zat er zelf aan te denken om hem na te maken en alle begin en eind stukjes, waar iets op komt een cm of 20 langer te maken zodat ik dat netjes op lengte kan gaan maken op het moment dat hij daadwerkelijk in de motor komt.
Is dit een handig idee of zeggen jullie, begin er niet aan en wacht tot hij daadwerkelijk in de motor kan. De stukken draad die worden afgeknipt gaan geen probleem vormen, ik heb er genoeg van.

Verlengen door solderen en met een stukje krimpkous isoleren.
Wachten totdat de boom in de motor zit en dan verlengen lijkt mij het beste.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft dezelfde dikte als de kabel die er al loopt, ook 1,5mm. En als ik jouw pdfje erbij pak (trouwens bedankt ervoor, altijd handig ;) ) mag ik voor 60Watt zelfs 7 meter kabel trekken. Dan maakt die 20cm extra ook niet heel veel uit.
[edit]Wat zit ik nu te bazelen :? 60Watt is wat anders dan 60Volt _O- Maar goed, nu begin ik zelfs te twijfelen aan de kabeldikte. Het is in ieder geval even dik als de rest. Dus met andere woorden: negeer alle voorgaande berichten van mij :Z [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan