Poser topic; Show hier je helm #3

Nieuwe helm gekocht Shark Raw
full
 
Oehh nieuwe helm besteld...en de eerste helm van mij die het waard is om te showen

De Xlite x802r carbon/ Xlite x802r Full Carbon/ Puro Carbon etc etc Hoe hij ook genoemd word.

11731808_10206130950566131_3792680803871237343_o.jpg


Ging uiteindelijk tussen de HJC rpha 10 plus carbon en deze...vond deze een stuk gaver!! Me eerste 200 euro + helm...maar meteen een beauty
 
Ook even mijn nieuwe botsmuts showen! Heb een hele hoop merken op mijn hoofd gehad... Arai, Shoei, Suomy, Nolan, Fox.... uiteindelijk toch tot de conclusie gekomen dat deze Bell het beste zat en binnen het budget paste. (en er daarnaast ook nog eens goed uit ziet)

2dhek4w.jpg
 
Ook even mijn nieuwe botsmuts showen! Heb een hele hoop merken op mijn hoofd gehad... Arai, Shoei, Suomy, Nolan, Fox.... uiteindelijk toch tot de conclusie gekomen dat deze Bell het beste zat en binnen het budget paste. (en er daarnaast ook nog eens goed uit ziet)

[afbeelding]


mooie helm. :D

Ik vind die helemaal witte helmen ook wel altijd wat hebben.
Plus als je erop uit gekeken bent kan je dr nog altijd wat mee doen..

RL-designs doe de laatste tijd vaak MX helmen beplakken. [of dat wat is weet ik ook niet,Maar word wel vrij veel gedaan de laatste tijd.]

Die laurense sticker had wel wat lager gemogen trouwens ;)
 
p.s. in dit topic nog mensen [actief] die een goede aanrader hebben voor een goede stille helm. [voorkeur eigenlijk toch wel het liefste systeem helm]

Ik heb als beginner die caberg duke gekocht.
vind hem TE luidruchtig heb al een groter/hoger windscherm gemonteerd op mijn versys maar dan nog vind ik er teveel lawaai in de helm.

Wil nu dus een fatsoenlijke helm gaan halen. twijfel tussen shoei en schubert C3.

Ik lees echter van die 2 merken veel uiteenlopende reacties.
schubert las ik veel dat er mensen waren die er problemen mee hadden.
shoei de een zegt stil de ander zegt veel lawaai..


+ is het raar als je bij een dealer helmen gaat passen en daar vraagt of je er even een testrondje mee mag rijden kijken hoe hij zit/aanvoelt kwa geluid.... Vind t zelf vrij apart mja voor die prijzen..?
 
Inmiddels heb ik em alweer een paar weken maar links mn nieuwe butsmuts en rechts de oude *O*
full.jpg
 
mooie helm. :D

Ik vind die helemaal witte helmen ook wel altijd wat hebben.
Plus als je erop uit gekeken bent kan je dr nog altijd wat mee doen..

RL-designs doe de laatste tijd vaak MX helmen beplakken. [of dat wat is weet ik ook niet,Maar word wel vrij veel gedaan de laatste tijd.]

Die laurense sticker had wel wat lager gemogen trouwens ;)
Jep, en het past ook overal bij dat wit. Hoef ik niet gelijk een ander helmpje te kopen mocht ik een keer een ander crosspak halen. Die laurense sticker heb ik niet zelf geplakt :P zat erop toen ik hem ophaalde.
 
p.s. in dit topic nog mensen [actief] die een goede aanrader hebben voor een goede stille helm. [voorkeur eigenlijk toch wel het liefste systeem helm]

Ik heb als beginner die caberg duke gekocht.
vind hem TE luidruchtig heb al een groter/hoger windscherm gemonteerd op mijn versys maar dan nog vind ik er teveel lawaai in de helm.

Wil nu dus een fatsoenlijke helm gaan halen. twijfel tussen shoei en schubert C3.

Ik lees echter van die 2 merken veel uiteenlopende reacties.
schubert las ik veel dat er mensen waren die er problemen mee hadden.
shoei de een zegt stil de ander zegt veel lawaai..


+ is het raar als je bij een dealer helmen gaat passen en daar vraagt of je er even een testrondje mee mag rijden kijken hoe hij zit/aanvoelt kwa geluid.... Vind t zelf vrij apart mja voor die prijzen..?

Volgens mij kan je best wat proberen, maar het hangt wel een beetje van je relatie met de motorboer af.

Je kan nooit tevoren weten welke helm voor jou stil is: het hangt zo van de pasvorm af.
 
Volgens mij kan je best wat proberen, maar het hangt wel een beetje van je relatie met de mtoorboer af.

Je kan nooit tevoren weten welke helm voor jou stil is: het hangt zo van de pasvorm af.
Inderdaad. Als je ergens vaste klant bent of ze kennen je dan zal er vast wat geregeld kunnen worden. Anders zou het weleens moeilijk kunnen worden. Ik bedoel het gaat toch al snel om een aantal honderd euro's en dan ga je mensen meestal niet op hun blauwe ogen vertrouwen.
 
Mijn nieuwe aanwinst van vandaag.
Een Shark Openline in het effen wit.
Na bijna 5 jaar dienst en een toch ietwat zware schuiver (bijna drie jaar geleden :$ ), werd het toch eens tijd om een vervanger voor mijn C3 aan te schaffen.
full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren, nadat ik na mijn werk thuiskwam, zei mijn vrouwtje dat mijn ogen rood zagen.
Ik zei, ja dat kan, want met mijn nieuwe helm krijg ik veel wind binnen en gaat ook over mijn ogen. Dat is best wel irritant, en zal het nog meer zijn wanneer het weer koud wordt.

Origineel heet ie geen windvanger in het kinstuk.
Maar gelukkig kun je dat optioneel bijkopen.
Vandaag terug naar RAD in Zaventem, en er eentje gekocht en meteen erin gezet.
full

Daarna door naar het werk, even de snelweg op en effe doorgetrokken naar ... eu ... 150 :X
Nog steeds gevoelig wat wind rond de kin, maar zeer weinig rond de ogen.
Bij een "normale" kruissnelheid valt het wel goed mee nu.

Volgens de gegevens op de site van RAD was er niet alleen geen windvanger bij, maar ook geen beschermhoes.
Bij het afrekenen echter kreeg ik die er wél bij. Is een eis van Shark dat bij elk nieuw gekochte helm een beschermhoes geleverd wordt.
full

Daar ben ik dan ook blij lee, want op het werk moet die eerst door de X-ray machine alvorens ik aan mijn dienst kan beginnen.
Niet dat dieX-ray stralen kwaad kunnen, maar die rubber flappen voor en na het scannen ... tja, het nadeel van een nieuwe helm he, bang dat er snel krasjes op komen :')
 
Nieuwe botsmuts :)
HJC IS-MAX II, kostte me een flinke duit (21 tientjes), maar is het wel waard.
Zie en hoor een groot verschil in vergelijking met m'n vorige LS2 ff370easy.
Wel een beetje wiebelig zonnevisier, maar wel goed.

20150821_212923_zpsvusfsgs2.jpg


20150821_212937_zps6uqshhfl.jpg


Er was keuze tussen zwart, mat zwart, lelijk grijs en wit, jullie weten wat ik heb gekozen :')

Het rubber van de LS2 liet los (hangt nu een los sliertje) dus dan maar snel een helm gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Scheer je weg oma!
Vandaag mijn vervangingshelm opgehaald, gratis en voor niets!
Nieuwe versie van de LS2 FF370 Easy met betere pinlockvoorbereiding:

20150911_124542_zpsa5guyfai.jpg


20150911_124555_zpsbx6ltabf.jpg


20150911_124608_zpstulolx4l.jpg


In mat zwart, want ik heb al een witte :+
Moeten nog speakers in, want in m'n vorige LS2 had ik er ook, wat zeer handig was met een MP3. (in de HJC zit al een Sena 3S :P )
 
Oprotten OMA!

Iemand hier in het bezit van een Airoh GP500?
Had een hele gave gezien, ben wel benieuwd naar de ervaringen..
Wel jammer dat de Capirossi versie gewoon bijna 200€ meer moet kosten dan een iets simpeler design..

Andere optie is de HJC RPHA 10, ondanks dat m'n huidige Arai toch ook nog wel heel erg fijn zit..
 
Maatje van me heeft een GP500, hij is er heel tevreden mee. Lijkt ook goede kwaliteit :Y

Zelf ben ik ook heel tevreden over mijn RPHA10. Enkel de matte lak chipt heel snel, dus volgende die ik neem wordt een gelakte versie.
Overigens zit er tussen de RPHA10 en de RPHA10 Plus bijna geen verschil, dus laat je daar niet mee in het ootje nemen. De Plus is doorgaans duurder maar wel in nieuwere prints te krijgen/

De RPHA11 komt ook binnenkort uit. Die heeft eyebrow vents en lijkt me dan wel weer heel fijn..
 
Terug
Bovenaan Onderaan