Poser topic; Show hier je helm #3

Iemand een suggestie voor een helm met soortgelijke versieringen zoals deze Arai Oriental?

Vorig jaar naar HvW geweest om het eens te zien en te passen. Blijkt dat de Oriental helaas niet meer wordt geleverd door Arai.

[afbeelding]

Zeer zonde. Vind het namelijk een geweldig mooi design!
Supervet die idd! Ooit gepast, maar vond de rx7gp lekkerder zitten. Suomy heeft idd nog als een van de weinige vaak echt vette/drukke designs. Deze lijkt er enigzins op en ook nog een pin up:

s-l500.jpg
 
Die is ook wel leuk en heeft indd veel wat van de Arai!
Heb ook heel ff naar de Shoei X-12 B-Boyz gekeken (helm die o.a. Baronvongrumble gebruikt)
maxresdefault.jpg


KBC, Shoei en Suomy lijken me toch wel de top 3 in dat soort designs. Die zal ik allemaal ff in de gaten houden.
 
Je kunt ook Termaat in Nijmegen eens proberen.
Ik zocht een paar jaar geleden een groene Arai Chaser Camouflage, Arai NL vertelde me dat hij in NL amper geleverd was, en hun hem niet meer konden leveren, en stuurde me door naar Termaat.

Termaat kon hem nog gewoon leveren!
 
Op de motorbeurs toch weer laten verleiden om een helm te kopen :)

De Rossi Five Elements helm. Staat nu mooi in de woonkamer lekker kleurrijk te zijn :)

rossihelmfiveelements.JPG
 
na wisseling motormerk van Kawa naar Triumph mijn oude kawa helm aan de wilgen gehangen en deze Shoei gekocht *O*

waarom :/ ? dit is een jubileum uitgave vanwege het feit dat Shoei , de Shoei Inception als eerste Shoei helm is uitgebracht in 1959 vandaar de 59 aan de rechterzijde , en laat ik nu in 1959 zijn uitgebracht door het geboortekanaal dus 2 vliegen in 1 klap :+ . het refereert enerzijds voor mij aan mijn geboortejaar dat vondt ik een leuk gegeven :Y
de helm is niet beschadigd overigens vcoor de oplettende kijker, de enigzins vervaagde graphics verwijzen naar de oudheid van het merk en ik vondt dat erg goed passen, ook bij mij overigens -O- daar is het beste er ook wel af :+

verder zat de Shoei NXR mij het allerbeste van alle helmmerken die ik gepast heb ging eigenlijk voor de GT-Air maar de NXR zat toch beter.
verder heeft de helm zeer geode ventilatie , standaard pinlock,is zeer licht , stabiel op het hoofd met rijden , en behoorlijk weinig windgeruis.

720.jpg

720.jpg
 
Laatst bewerkt:
Niet de beste foto, maar kwam het topic tegen dus deze even van mn Instagram gekopieerd :P
Scorpion EXO 1000 met spiegelvizier, Drift HD cam en BT Interphone headset.

11910105_1638813499669499_674768149_n.jpg
 
Ik ben sinds kort in het bezit van de Airoh GP 500. Wat een positief verschil met de HJC RHPA 10!
Door de afmeting van het vizier lijkt het net alsof ik van een 26" tv naar een 55" ben gegaan! Tevens valt de bovenste rand van de pinlock boven opening van de helm, waar het vizier voor zit(volg je me nog ?!).

13095984_10153751449318542_5364079805912541980_n.jpg


Inmiddels ook al voorzien van smoke vizier en dat maakt de helm echt af 8-)

Hier komen trouwens de kleuren iets beter uit:

GP500_zpsb000bf9d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sinds vrijdag deze X-Spirit III van Shoei :)

Ik had BIJNA de primeur bij Ten Kate vrijdag.. Die ochtend was de eerste verkocht, ik had de tweede vrijdag 's avonds.

IMG-20160513-WA0009.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe Arai *O*

1k0.jpg


Vandaag de pinlock erin gedaan, maar nu lijkt het net of ik mezelf zie. Iemand een idee wat ik verkeerd gedaan heb?
 
Vandaag een nieuwe helm besteld, omdat ik gek werd van mn headset die niet lekker wilde passen in mn helm omdat er geen uitsparingen in zitten.
Dus die helm ga ik wel gebruiken voor het circuit.

Oud:
rpha10-pinna-motorcycle-helmet-free-delivery--%5B5%5D-290-p.jpg


Nieuw:
l_hjc-integraalhelm-rpha-11-wit-6.jpg


Nieuwe helm is de HJC Rpha 11, de verschillen zijn voornamelijk aan de binnenkant. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan