Poser topic; Show hier je helm #3

_O-

Ik heb de Corsa gehad - qua pasvorm voor mij net niet helemaal, maar het gezichtsveld is echt... :o :}
Ik blijf de Corsa en Pista de allermooiste helmen vinden die er bestaan. :9~~

Ik heb dus een "AGV hoofd" blijkbaar. Deze zit echter minder lekker dan de voorgangers, heeft echter vooral te maken, denk ik, met de compacte"bouwvorm", ding zit rondom echt aan zonder (te) strak te zitten.
Vandaag eerste rijervaring en wat idd opvalt, in zéér positieve zin is het ruime blijkveld! Behalve de "neusafscherming" zie je niks van de helm/vizier randen, bijna alsof je geen helm draagt. })
Is wel een stuk luidruchtiger dan voorgangers, verwachte ik al want oordoppen meegeleverd. :$
Meest positieve vind ik vooral de "rust" in de helm qua turbulentie op hogere snelheden oftewel het volledig ontbreken daarvan. Alle andere versies voorheen wel ooit last gehad van tranentrekkende wervelingen/vacuum op m'n ogen, best wel eens lastig als je vlotjes onderweg bent. O-)
Verder lekker cpl afgeleverd met diverse wissel/passtukken om pasvorm naar eigen smaak/inzicht te optimaliseren. :}
Ff afwachten wat het strakke gevoel doet als ik hem uren achtereen op heb, tot nog toe geen klachten. :)
 
Nieuwe botsmuts voor op straat dit jaar. Ben eigenlijk best een beetje verbaasd over de kwaliteit van de K-3 SV. Serieus goed afgewerkt voor een "instapmodel". Strak in de lak en de pasvorm is voor mij wel heel prettig :) Wellicht als deze bevalt dat ik voor op het circuit dit jaar nog een Corsa aanschaf. M'n huidige HJC R-Pha 10 is volledig op en daar vond ik de kwaliteit eigenlijk niet voldoende van om nou weer een R-Pha 11 aan te schaffen.

full
 
Zoals je weet heb ik de bovenste, zag er laatst bij KAT motoren nog 1tje (nonchalant op de grond gelegd!).

En die onderste had ik bijna gekocht, vond ik nog mooier dan de Read replica maar helaas net de verkeerde pasvorm.

De "legs of man" celebration issue vind ik de mooiste en wordt misschien de volgende...

Late reactie, maar verstandig om de AGV niet te kopen. In tegenstelling tot hierboven beschreven, vind ik de K3 een grafhelm: amper voering en daarom geen comfort. En een pinlock kan er niet eens op, waardoor je in de bergen continu met een beslagen vizier rijdt. Het is dat ik hem voor een prikkie heb kunnen kopen en de looks mooi vond, maar heb hem amper gedragen. Daarentegen heb ik de Arai Phil Read 8 jaar gedragen met veel plezier. En na 5 jaar is hij nog naar Hocoparts gegaan om de binnenvoering en het bandje te laten vervangen. Puur omdat ik er geen afscheid van kon nemen, tophelm! En sinds 2011 voorzien van Phil's handtekening plus een blanke laklaag :)

Nu nog een keer hopen dat ik mijn held, Schwantz ergens ontmoet voor een handtekening op de Schwantz helm.
 
Laatst bewerkt:
Mooie plek. Nu nog een mooie helm :P


Ik ben zo stom geweest om mijn "oude" helmen bij het grof vuil te zetten |( |(

Mijn eerste 2 helmen zijn ook bij het afval geëindigd. Maar die waren dan ook echt lelijk! Zullen wel op jouw helmen geleken hebben _O- :P

Mijn replica helmen zullen niet weg gaan, zolang ik er de plaats voor heb.
 
Late reactie, maar verstandig om de AGV niet te kopen. In tegenstelling tot hierboven beschreven, vind ik de K3 een grafhelm: amper voering en daarom geen comfort. En een pinlock kan er niet eens op, waardoor je in de bergen continu met een beslagen vizier rijdt. Het is dat ik hem voor een prikkie heb kunnen kopen en de looks mooi vond, maar heb hem amper gedragen. Daarentegen heb ik de Arai Phil Read 8 jaar gedragen met veel plezier. En na 5 jaar is hij nog naar Hocoparts gegaan om de binnenvoering en het bandje te laten vervangen. Puur omdat ik er geen afscheid van kon nemen, tophelm! En sinds 2011 voorzien van Phil's handtekening plus een blanke laklaag :)

Nu nog een keer hopen dat ik mijn held, Schwantz ergens ontmoet voor een handtekening op de Schwantz helm.
Jij had een K3? Da's een compleet andere helm dan de K-3 SV ;) Echt niks is hetzelfde, alleen de naamvoering lijkt er nog op :P
 
Laatst bewerkt:
Jij had een K3? Da's een compleet andere helm dan de K-3 SV.
De hoeveelheid voering hangt ook af van de maat die je hebt natuurlijk. Hoe groter de maat, hoe minder voering ;) Pinlock kan er prima op, gewoon het juiste vizier kopen. Het heldere vizier heeft gewoon Pinlock pinnetjes en je krijgt er ook een Pinlock vizier bij.

De Barry Sheene replica is weer een opvolger van de K3 met een andere naam. En het kan uiteraard ook met je type hoofd en de pasvorm te maken hebben. Heb destijds geïnformeerd en er kon volgens meerdere dealers geen pinlock vizier voor mijn AGV helm geleverd worden. Daarom 1 motorvakantie gebruikt en daarna niet meer. In vergelijking met mijn Arai helmen, vind ik de AGV zwaar tegenvallen. Maar dat is uiteraard persoonlijk.
 
Laatst bewerkt:
En die Donkey helm blijft grappig, dat dan weer wel! :Y
Wil jouw pret dan ook niet bederven. Indien de SV een heel ander type helm is, dan gaat de vergelijking ook mank. Echter is dan de benaming verwarrend.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een Corsa gehad. Dikke prima helm, alleen mijn vorm hoofd was net niet compatibel.
Ik denk dat AGV de laatst jaren veel verbeteringen heeft gemaakt.
 
Als een seizoen deze helm, de Xlite x802r carbon.
Fijne helm, sinds maandje uitgerust met een dark smoke vizier...
15994765_10210391248110907_3529010426829889804_o.jpg

Alleen de x802r sticker moet vervangen worden door een Triumph sticker (alleen de juiste nog niet gevonden) en de oakley sticker gaat weg...
 
Als een seizoen deze helm, de Xlite x802r carbon.
Fijne helm, sinds maandje uitgerust met een dark smoke vizier...
[afbeelding]
Alleen de x802r sticker moet vervangen worden door een Triumph sticker (alleen de juiste nog niet gevonden) en de oakley sticker gaat weg...

mooie helm, wat kost dit model?
 
Ben voor m'n vriendin opzoek naar een sportieve helm, maar wel met een "vrouwlijk" tintje..

Heb al een paar mooie HJC's gezien, maar misschien dat mensen hier nog een goeie suggestie hebben?
 
Terug
Bovenaan Onderaan