Het 11 kw rijders topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Particulieren verkopen je, al dan niet bewust, ook gerust een zepert of lichten je op.

Van een motorzaak kun je iig nog recensies zoeken op internet.

Persoonlijk denk ik dat je ervoor moet zorgen dat je iemand meeneemt die verstand van de techniek heeft, dan maakt het niet uit waar en van wie je iets koopt.
 
Ja dat ga ik sowieso doen MeanBlueMan. Als ik alleen zou gaan voor een motor kunnen ze me alles wijs maken! Absoluut geen verstand van techniek. Als er KTM op staat, dan kan ik zeggen: Hé kijk! Een KTM! :+
 
Die handelaar/dealer waar ik me motor gekocht heb heeft me uiteindelijk ook behoorlijk slim afgezet. Dus reken inderdaad maar niet op goede garantie daar oid.

Maarre, ik zou dan wel even tempo acht je theorie zetten dan. Je wilt niet hebben dat je straks geen avd examen kan doen ondat je je theorie jog niet hebt ;) . Ik neem aan dat je een B-rbw hebt zodat je wel AVB mag doen?
jepjepjep
 
Net wezen lessen met een gloedjenieuwe YBR 125. Best wel drama. Zaten ook nog nieuwe banden op, wat niet echt bepaald fijn rijden is met dit weer... Nu hopen dat ik morgen slaag!

Dat snap ik dus niet, laat die rijschool lekker zelf die eerste 100km de banden opruwen.
Gaan ze een onervaren persoon met nieuwe banden op een natte weg laten rijden. Nouja, dan ben je wel meteen goed bezig...
 
Nee, maar je rijdt niet zoals je normaal zou rijden. Ik reed vaandaag toch onwijs voorzichtig vanwege de angst om grip te verliezen. Je concentratie ligt dus niet compleet om hoe je zou moeten rijden om te slagen, maar deels op, "niet te veel remmen" of "rustig rustig rustig". Heb 1x zelfs een rood verkeerslicht meegepakt wat oranje was omdat ik niet stevig in de ankers durfde te gaan.

En ik weet wat de grenzen van nieuwe banden zijn met droog weer, die heb ik al eens opgezocht (en helaas overschreden :+), in dit geval was het wegdek zeiknat.. Maargoed, ik heb de eerste 80km van dat ding op de teller gezet (we haalden m op bij de dealer) en me instructeur zou vanavond de banden nog verder opschuren en wat km's maken zodat hij morgen in orde zou zijn bij me laatste les en examen
 
Herken het hoor Tommy! Op mijn examendag had mijn lesmotor (KTM 125 Duke) ook pas 28 km erop staan. Hadden alleen ff de ABS getest en alle motorinstructeurs hadden een paar km's erop gemaakt om te voelen, maar meer niet. Me instructeur had het voor de zekerheid tegen de examinator gezegd dat ik de opdracht had om dus niet te grof te rijden en goed rekening met de banden te houden (en dat ik op tijd moest schakelen haha) en examinator had hier begrip voor.

Even iets anders. Heeft er iemand van jullie ooit de Keeway Speed 125 geprobeerd? (Hij laat mij best aan de YBR denken, alleen dan goedkoper) Blijkt een motor te zijn voor nog geen €1800 nieuw, maar kan er nauwelijks info over vinden (maar een keer proberen maar hoor ook graag van anderen hun ervaring).
 
Laatst bewerkt:
nieuwe banden merk je niet eens als je normaal rijd

Oh vandaar dat ze je waarschuwen bij de dealer als je nieuwe banden hebt gekocht.
En vandaar dat m'n broer op een rotonde op z'n bek ging met nieuwe banden er net 3km onder. Blijkt dus dat het niet die nieuwe banden waren, maar dat ie gewoon niet kan rijden. _O-
 
Even iets anders. Heeft er iemand van jullie ooit de Keeway Speed 125 geprobeerd? (Hij laat mij best aan de YBR denken, alleen dan goedkoper) Blijkt een motor te zijn voor nog geen €1800 nieuw, maar kan er nauwelijks info over vinden (maar een keer proberen maar hoor ook graag van anderen hun ervaring).

Niet geprobeerd, maar koop dan een 2e hands YBR. Yamaha heeft betere kwaliteit (ondanks dat deze uit Brazilie en China komen).. kom maar eens aan Keeway onderdelen over een paar jaar. Zal wel lukken, maar een stuk lastiger. Of koop dan een Kymco K-Pipe 125 voor datzelfde bedrag.
 
Is de K-Pipe 125 ook niet Chinees? Het blok dat eronder hangt zit ook onder diverse Skyteam modellen.
 
Niet geprobeerd, maar koop dan een 2e hands YBR. Yamaha heeft betere kwaliteit (ondanks dat deze uit Brazilie en China komen).. kom maar eens aan Keeway onderdelen over een paar jaar. Zal wel lukken, maar een stuk lastiger. Of koop dan een Kymco K-Pipe 125 voor datzelfde bedrag.

Nou zat net inderdaad ook je review te lezen over de Kymco K-Pipe (van de andere tester, van stadsmotor, ook net gelezen) en die klinkt idd ook niet verkeerd.

Ik vertrouw de mensheid niet zo goed wat er allemaal wel niet uitgespookt kan zijn met een tweedehands motor, zeker als ik voor dezelfde prijs een nieuwe kan krijgen. Al heeft de Kymco wel ECHT heel weinig vermogen. Maarja, die YBRetjes gaan ook niet veel harder dan 110 ofzo, dus dan maakt het ook niet meer uit of ze 100 of 110 gaan :+

Maar ben ook gewoon de keuzes aan het uitpluizen wat misschien geschikt is. Kan ik vervolgens het rijtje laten zien en proef rijden (zodra het kan).
 
Nee, moet je in dat andere topic maar ff de prachtige review lezen.

Na het kijken van diverse YouTube filmpjes en de review van Monomuis, herken ik 100% een bamiblok. Zowel in hoe het blok eruit ziet (vliegwieldeksel, koppelingsdeksel, beschermkap voortandwiel, cilinderkop, plaatjes om bij kleppen en nokkenasketting te komen, startmotor, bedrading rubbers) alsmede het schakelpatroon (N1234). Ik heb er genoeg in mijn handen gehad om te weten hoe die dingen er meestal uit zien.

Weinig mis mee, maar het verklaart de lage prijs. En hou rekening met veel onderhoud. Met mijn PCX durf ik 8000km tussen kleppen stellen te doen, maar dat moet je met een bamiblok zeker niet doen.
 
YBR ben ik trouwens 116 mee op de autoteller gegaan op topsnelheid, van me best wel meeviel. Had het iets langzamer ingeschat.
 
Hebben jullie t ook dat als je te snel schakelt naar de 2 met de duke dat ie dan redelijk vaak in de vrij schiet? Erg irritant


Heb er niet echt last van, je weet gewoon dat je wat harder moet doortrappen, ook al met brommer geleerd ;)

Heb alleen met terugschakelen dat ie affentoe in het 'niks' zit de laatste paar versnellingen :? Dan moet ik de koppeling iets op laten komen en dan schiet ie erin..
 
Klinkt inderdaad netjes Tommy! Maar was dat de teller van een ander of die van je eigen motor?
Van een auto die achter me reed.

Echt heel leuk dat AVD examen vandaag. Reed een perfecte rit, maar toch vond die tyfushond het nodig me te laten zakken. Zijn excuus was dat ik 1x invoegde in een woonwijk, waarbij de auto achter me (die 30 reed en niet hoefde af te remmen voor mij) zogenaamd te weinig ruimte had. Hierom concludeerde hij dat ik doe alsof ik in me spiegels kijk maar ze niet echt gebruik, wat gewoon de reinste bullshit is. Direct toen ik daar naar binnen liep gaf hij me al een blik van "ik ga jou hoe dan ook laten zakken ventje". Mijn instructeur (die net als ik laaiend is) heeft nog gediscusseerd maar het mocht niet baten.

Nieuw examen pas 15 mei, en weer leuk €200 euro verder. Ik zou die vent zen kop zo dolgraag willen verbouwen dat hij zichzelf niet keer herkend in de spiegel. Helemaal klaar mee dat cbr.
 
Van een auto die achter me reed.

Echt heel leuk dat AVD examen vandaag. Reed een perfecte rit, maar toch vond die tyfushond het nodig me te laten zakken. Zijn excuus was dat ik 1x invoegde in een woonwijk, waarbij de auto achter me (die 30 reed en niet hoefde af te remmen voor mij) zogenaamd te weinig ruimte had. Hierom concludeerde hij dat ik doe alsof ik in me spiegels kijk maar ze niet echt gebruik, wat gewoon de reinste bullshit is. Direct toen ik daar naar binnen liep gaf hij me al een blik van "ik ga jou hoe dan ook laten zakken ventje". Mijn instructeur (die net als ik laaiend is) heeft nog gediscusseerd maar het mocht niet baten.

Nieuw examen pas 15 mei, en weer leuk €200 euro verder. Ik zou die vent zen kop zo dolgraag willen verbouwen dat hij zichzelf niet keer herkend in de spiegel. Helemaal klaar mee dat cbr.

_O- _O- _O-

1342215325946.jpg
 
Laatst bewerkt:
Van een auto die achter me reed.

Echt heel leuk dat AVD examen vandaag. Reed een perfecte rit, maar toch vond die tyfushond het nodig me te laten zakken. Zijn excuus was dat ik 1x invoegde in een woonwijk, waarbij de auto achter me (die 30 reed en niet hoefde af te remmen voor mij) zogenaamd te weinig ruimte had. Hierom concludeerde hij dat ik doe alsof ik in me spiegels kijk maar ze niet echt gebruik, wat gewoon de reinste bullshit is. Direct toen ik daar naar binnen liep gaf hij me al een blik van "ik ga jou hoe dan ook laten zakken ventje". Mijn instructeur (die net als ik laaiend is) heeft nog gediscusseerd maar het mocht niet baten.

Nieuw examen pas 15 mei, en weer leuk €200 euro verder. Ik zou die vent zen kop zo dolgraag willen verbouwen dat hij zichzelf niet keer herkend in de spiegel. Helemaal klaar mee dat cbr.

Ach, zo is jou voorlopig het A1 rijbewijs niet gegund, bij mij ging het om een A.


En nu heb ik een A1.

:+
 
Van een auto die achter me reed.

Echt heel leuk dat AVD examen vandaag. Reed een perfecte rit, maar toch vond die tyfushond het nodig me te laten zakken. Zijn excuus was dat ik 1x invoegde in een woonwijk, waarbij de auto achter me (die 30 reed en niet hoefde af te remmen voor mij) zogenaamd te weinig ruimte had. Hierom concludeerde hij dat ik doe alsof ik in me spiegels kijk maar ze niet echt gebruik, wat gewoon de reinste bullshit is. Direct toen ik daar naar binnen liep gaf hij me al een blik van "ik ga jou hoe dan ook laten zakken ventje". Mijn instructeur (die net als ik laaiend is) heeft nog gediscusseerd maar het mocht niet baten.

Nieuw examen pas 15 mei, en weer leuk €200 euro verder. Ik zou die vent zen kop zo dolgraag willen verbouwen dat hij zichzelf niet keer herkend in de spiegel. Helemaal klaar mee dat cbr.
exames kosten 101 euro
en je zal wel meer fout hebben gedaan want op 1 ding laten ze je niet zakken ;)
 
Heb er niet echt last van, je weet gewoon dat je wat harder moet doortrappen, ook al met brommer geleerd ;)

Heb alleen met terugschakelen dat ie affentoe in het 'niks' zit de laatste paar versnellingen :? Dan moet ik de koppeling iets op laten komen en dan schiet ie erin..
Maakt niet uit hoe hard ik doortrap, ik moet per se even een halve seconde er tussen laten zodat ie niet uit de versnelling schiet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan