problemen tijdens het rijden .

dave76magna

Rookie
6 jan 2013
13
0
Kontich
als ik gewoon aan het rijden ben gaat het maar als ik vertrek of hoger in snelheid ga dan begint hij te haperen en kan niet snellen dan 120 a 130 km pu ... snap niet wat het kan zijn ... afstelling misschien ? en zo ja hoe stel ik hem tegoei af ? het is een magna vf750s van 1982 . grtjs
 
als ik gewoon aan het rijden ben gaat het maar als ik vertrek of hoger in snelheid ga dan begint hij te haperen en kan niet snellen dan 120 a 130 km pu ... snap niet wat het kan zijn ... afstelling misschien ? en zo ja hoe stel ik hem tegoei af ? het is een magna vf750s van 1982 . grtjs

Een snelle gok: een heel klein gaatje in het membraam(en) van 1 van de gasschuiven.
 
ja denk het ook , en is blijkbaar weinig volk hier in omgevenig dat er iets van kent ... :-/

Volk zat dat er verstand van heeft, maar je denkt toch niet dat iemand vanaf wat letters op een computerscherm een goede diagnose kan maken, laat staan aan je motor kan sleutelen en het zomaar even voor je kan maken ?


Waarom is er aan die schroefjes gedraaid en ga aub terug naar die gast om het door hem te laten maken. Klinkt dat niet veel logischer ?
 
maar ja, die iemand gaat er lijkt mij niet voor niets aan draaien. Dus voor de 4 schroefjes verstellen liep het ook al iets minder?

Als het voor de tijd gewoon goed liep kan ik je op weg helpen.

Clymer werkplaatshandboek zegt: pilot screw initial setting 2 3/4 turn out.
Dus de vier CO schroefjes lichtjes met gevoel indraaien, tot aan de zitting. Hierna 2 3/4 slag uitdraaien. Dan staan ze in elk geval weer op de fabrieksinstelling.
(dit is voor een 1982 750cc Sabre).
 
Tip,breng je motor naar een goed motorbedrijfje je weet wel zoon éénmans bedrijfje die heeft er verstand van, dus geen megastore of zoiets. En voor 40 euro heb je een perfect lopende afgestelde motor. Tenminste dat was mijn ervaring met een vergelijkbaar probleem met mijn Maxim xj700x succes
 
Laatst bewerkt:
ja denk niet dat ik veel keus heb ... thanks

Denk niet dat je je magna weer herkent als ie netjes afgesteld is. Zo lekker smeuig en soepel.
Zag trouwens net dat in je eerste post dat je magna vf750s 1982 vermeld. Dacht dat er vf750s van Sabre stond. Nu blijkt gelukkig dat voor een Magna VF750 1982 hetzelde geld, ook 2 3/4 slag uit.
Ik had alleen even moeten vermelden dat je de slagen van de oude instelling op had moeten schrijven. Als het met de fabrieksinstellingen slechter was geworden, had je nog terug gekund naar de betere instelling |(
Maarja de fijntuning kun je toch niet zelf, daar heb je wel apparatuur voor nodig.

Het wazige aan het verhaal vind ik nog steeds, dat je minimaal 1 keer hebt gezegt dat er niets aan mankeerde, totdat er iemand aan ging draaien.

Je hebt de vraag nog steeds niet beantwoord>waarom.
 
hoop het :-) en ja hij had ook gaskabels vervangen , en heel de luschtfilter ervoor afgenomen anders kon hij er niet aan .... en dan heb ik nog gezien dat het fietskabels zijn achteraf ....

Njaa, kan er zo ook niet over oordelen wat die man goed of fout heeft gedaan.
Fietskabels klinkt wel heel provisorisch.
Het klinkt in elk geval dat jij het achteraf een prutser vind.

Ik weet niet of een eenpersoonszaak pérse moet. Ik zou wel wat meer vertrouwen hebben in een ouder iemand, die opgegroeid is met carbtechniek.
Ik heb nooit problemen gehad met mijn Hondadealer. 2 jonge gasten in de werkplaats, en een "werkplaatschef" van nog geen 40. Nooit iets van gedacht of gemerkt, met de afstelling van de carbjes, dat is niet goed.
Volgens mij woon je in Belgie, kweet niet hoe het daar gesteld is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan