Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

is dat de boete voor alleen 'zonder rijbewijs' te rijden of ook dat de kentekenpapieren niet in orde waren.

Het gaat om een rijbewijs van de verkeerde categorie (klik). Ik had het rijbewijs en kentekenbewijs bij mij. Ook nog mijn vermogensuitdraai laten zien, maar het mocht niet baten.
 
Laatst bewerkt:
1. rijden op een motor van een vriend die niet officieel op kenteken begrensd was 337 euro...( niet zelf betalen gelukkig) en bezwaar aagetekend.

2. 7km te hard min correctie 4km is 33 euro

3. 30km te hard waar je 50 mocht (DOM) min correctie was 27 is 270 euro of 277 euro.

gaat lekker dus -_- haha
 
1. rijden op een motor van een vriend die niet officieel op kenteken begrensd was 337 euro...( niet zelf betalen gelukkig) en bezwaar aagetekend.

2. 7km te hard min correctie 4km is 33 euro

3. 30km te hard waar je 50 mocht (DOM) min correctie was 27 is 270 euro of 277 euro.

gaat lekker dus -_- haha

Dan zitten we in hetzelfde schuitje wat betreft punt 1 (behalve dat ik op m'n eigen motor reed). Wat voor argument(en) gebruik je voor je bezwaar?
 
Aii. Tourritje gereden verleden week. Op de Rijksweg N50 de maximale snelheid van 70 km/u overschreden met 7 km/u (4 km/u na correctie). Tel er voor mij maar 30 euro bij de pot op.
 
En ja hoor.
5 jaar boetevrij op de motor en nu numero 2 in een week tijd.

Helaas heeft de A4 een andere definitie van traject controle, dan dat de A20 heeft.

A4 op de terugweg.
118 in de 100.
14 te hard na correctie
109 euro.
 
Zover ik weet is het met een vermogensuitdraai niet 100% legaal, tenminste dat heeft het politie bureau mij verteld. Je mag alleen de motoren die zijn goedgekeurd terug draaien. Dus in principe zit jij gewoon fout, desalniettemin er lullig
 
Zover ik weet is het met een vermogensuitdraai niet 100% legaal, tenminste dat heeft het politie bureau mij verteld. Je mag alleen de motoren die zijn goedgekeurd terug draaien. Dus in principe zit jij gewoon fout, desalniettemin er lullig

Hij moet gewoon op kenteken teruggedraait zijn, dat is de enige officiele weg
 
ja klopt ik heb hem ook legaal op kenteken maar bezwaar aantekenen kan altijd er zijn mensen die in het gelijk zijn gesteld
 
ja klopt ik heb hem ook legaal op kenteken maar bezwaar aantekenen kan altijd er zijn mensen die in het gelijk zijn gesteld

Nee, er zijn zaken waar na aanleiding van een bezwaarschrift aan de Offiecier van Justitie deze besluit om de zaak te seponeren. Er zijn mij geen gevallen bekend waarbij een rechter ook daadwerkelijk een uitspraak over het 'rijden met uitdraai' heeft gedaan.

Een sepot is geen vrijspraak, en dus ook geen jurisprudentie.
 
Nou vandaag was het bingo, een glow in de dark dildo (verder was 't een beste kerel) met laser op een brug; 30 k/m te hard (gecorrigeerd). Schade: 303 euro (zonder administratiekosten).

Uiteraard daarvoor een ruim uur gereden en netjes op de snelheid gelet omdat ze overal stonden te flitsen. Vlak voordat je thuis bent nog even aan het gas en bam. Voel me nog genaaid ook maar goed, eigen schuld.
 
Nou vandaag was het bingo, een glow in de dark dildo (verder was 't een beste kerel) met laser op een brug; 30 k/m te hard (gecorrigeerd). Schade: 303 euro (zonder administratiekosten).

Uiteraard daarvoor een ruim uur gereden en netjes op de snelheid gelet omdat ze overal stonden te flitsen. Vlak voordat je thuis bent nog even aan het gas en bam. Voel me nog genaaid ook maar goed, eigen schuld.



Je rijdt rond in het district Ijsselland, het is mooi weer en je durft het gas open te draaien ? Dapper, ze staan tijdens de eerste mooie weekenden van het jaar op alle populaire motor weggetjes te controleren op motorrijders, die in het voorjaar iets te dartel zijn. Gebeurt elk jaar weer opnieuw. Het eerste mooie weekend van het jaar kost ook altijd wat rijbewijzen.
 
Gemeten 107 corrigeert 103 bij 80 + 7 admin 204,-

@Daanzzzzz ja eigenschuld dat wel alleen die bedragen gaan nergens over, dit was dan ook woon werk verkeer, voor me plezier rijden doe ik hier al niet meer ga ik wel naar de buren.
 
Gemeten 107 corrigeert 103 bij 80 + 7 admin 204,-

@Daanzzzzz ja eigenschuld dat wel alleen die bedragen gaan nergens over, dit was dan ook woon werk verkeer, voor me plezier rijden doe ik hier al niet meer ga ik wel naar de buren.

Politie is (helaas!) niets anders meer dan een geldmachine/incassodienst..

Reed gisteren nog langs een groepje politie agenten (stuk of 8) die aan het inladen waren, want "het werk" er weer op hadden zitten. Ik vind het niet gek dat ze nergens anders meer tijd voor hebben zo. Moet toch langzamerhand ook bij die agenten gaan knagen.. :?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt nu in de regio Amsterdam onbeperkt hard rijden. Alle agenten zijn op het Leidseplein, zag ik net.
 
Politie is (helaas!) niets anders meer dan een geldmachine/incassodienst..

Reed gisteren nog langs een groepje politie agenten (stuk of 8) die aan het inladen waren, want "het werk" er weer op hadden zitten. Ik vind het niet gek dat ze nergens anders meer tijd voor hebben zo. Moet toch langzamerhand ook bij die agenten gaan knagen.. :?
Echt hey maar je moet er wel respect voor hebben :') tuurlijk zitten ook gewoon boa's tussen met hun container in de bosjes maar toch.
 
Vrees dat ik er ook wel bij kan, straks. 90 km te hard, waar je 80 mag, met staandehouding.
Heb een tamelijk schoon verleden de afgelopen 20 jaar. Weet iemand wat ik ongeveer kan verwachten? Ben eigenlijk wel serieus geschrokken ook...
 
Vrees dat ik er ook wel bij kan, straks. 90 km te hard, waar je 80 mag, met staandehouding.
Heb een tamelijk schoon verleden de afgelopen 20 jaar. Weet iemand wat ik ongeveer kan verwachten? Ben eigenlijk wel serieus geschrokken ook...

Gecorrigeerd 90 te hard? +/- 1350/1500 euro bekeuring en ga maar uit van 4 á 6 maanden rijontzegging die de OvJ per post gaat mededelen :W als je geluk hebt krijg je hem eerder terug
 
Laatst bewerkt:
Gecorrigeerd 90 te hard? +/- 1350/1500 euro bekeuring en ga maar uit van 4 á 6 maanden rijontzegging die de OvJ per post gaat mededelen :W als je geluk hebt krijg je hem eerder terug

Thx! Ga m'n vakantiegeld maar alvast opzij zetten. Wie z'n billen brandt...
Gaat me geen tweede keer gebeuren.
 
Thx! Ga m'n vakantiegeld maar alvast opzij zetten. Wie z'n billen brandt...
Gaat me geen tweede keer gebeuren.

Je gaat nu je motor compleet uitrusten met alle mogelijke radarverklikkers op de markt? :)
Ik zou denk ik echt oprecht huilen bij zo'n boete en rbw invordering. Ergens in een hoekje, in foetushouding.
 
90km te hard? Dus je hebt 170 gereden waar je 80 mag? |(

Praat het niet goed, maar zelfs dan is nog niets te zeggen over de gevaarzetting tijdens die snelheidsovertreding; andere weggebruikers, inrichting van de weg, weersomstandigheden, etc.

Ik ken zoveel 80km wegen die kaarsrecht zijn (zonder kruisingen enzo), goed breed asfalt en waar op bepaalde tijden geen hond te bekennen is.

full


Haarlemmerweg, als 1 van de tig voorbeelden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan