Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Weer een boete binnen gekregen, nu 114 euro voor een gecorrigeerde 13KM/u te hard binnen de bebouwde kom.
 
33,- 4 km te hard gereden met de off-the road motor xD

is al de 2e keer dat ik met 4 km per uur te hard ben geflitst :/
 
Spijtig genoeg mag ik ook op deze lijst genotuleerd worden.

8-1-2013 (het was toen mooier weer dan nu!)
Na meet correctie 31 km/h te hard binnen bebouwde kom in Apeldoorn.

Transactievoorstel €360.-

Goed begin van het motorjaar.

En voor degenen die het zich afvragen, het was met die zwarte XS. De rooie stond te wachten op mooier weer.

db
 
Autoweg buiten bebouwde kom (Piet Heintunnel, Amsterdam):

Toegestaan: 50
Gereden: 71
Gecorrigeerd: 68
Boete: €152,00

Snelweg (Rijksweg A10 Amsterdam):

Toegestaan: 100
Gereden: 115
Gecorrigeerd: 111
Boete: €87,00

*O*

Mijn eerste bekeuringen op de motor!

Voor die laatste wil ik bezwaar aantekenen, iemand ervaring daarmee? Of een topic wat ik kan doorlezen? :)
 
Mijn eerste en hopelijk ook de laatste bijdrage aan dit topic:

90euro voor geïntegreerde knipperlichten in achterlicht..
 
Laatst bewerkt:
achterlicht ja vergeten erbij tte zegge :+

klopt agent zei 15cm..maar het blijft onzin vindt ik :(

nog stommer is dat ze met een actie bezig waren dus ik denk dat hij wel wat moest verzinnen om mij een bekeuring te geven..

denk niet dat een agent je normaal gesproken staande zou houden voor geïntegreerde knippers
 
Laatst bewerkt:
achterlicht ja vergeten erbij tte zegge :+

klopt agent zei 15cm..maar het blijft onzin vindt ik :(

nog stommer is dat ze met een actie bezig waren dus ik denk dat hij wel wat moest verzinnen om mij een bekeuring te geven..

denk niet dat een agent je normaal gesproken staande zou houden voor geïntegreerde knippers

Nouja, ik vind het geen onzin..
Iedereen die ik heb zien rijden met geïntegreerde knipperlichten had ik behoorlijk wat moeite om duidelijk te zien of nou rechts of links knipperde. Ik weet niet hoe het er bij jou uitziet, maar als ik bedenk dat er mensen zijn die met een SV650 (2003 -> ) geïntegreerde knipperlichten hebben.. Die dingen zitten 3 cm bij elkaar vandaan :')

Gewoon zorgen dat ze naast je kentekenplaat zitten, heb je altijd de goede afstand :)
 
njaa mischien heb je daar wel een punt. waren effe de frustraties die spraken..

maar 90euro kom op ??!! :N

Tja, hoogte van verkeersboetes in NL is belachelijk inderdaad..
Dat er iets aan gedaan wordt kan ik volledig begrijpen, alleen de manier waarop :N
 
Ik denk in zijn achterlicht? :+

Knipperlichten moet een minimale afstand tussen zitten (ik dacht 18cm), dat is eigenlijk nooit het geval bij geïntegreerde knipperlichten..

De vanzelfsprekendheid hiervan is niet supergroot, je kunt namelijk ook spiegels met geintegreerde knipperlichten kopen ;) maar ik moet toegeven, nu het zo gezegd werd vind ik ook wel logisch dat het daarover zou gaan O-)
 
Vanmiddag 159 gereden waar 100 is toegestaan :X

dus voorlopig niet meer rijden en een aanzienlijke toevoeging aan de boetepot. Meneer agent zei dat ik 2 maanden m'n rbw kwijt ben, klopt dat?
het is m'n eerste overtreding maar dat schijnt niet uit te maken....
 
De vanzelfsprekendheid hiervan is niet supergroot, je kunt namelijk ook spiegels met geintegreerde knipperlichten kopen ;) maar ik moet toegeven, nu het zo gezegd werd vind ik ook wel logisch dat het daarover zou gaan O-)

Maar dat is niet illegaal, voor zover ik weet :+

Vanmiddag 159 gereden waar 100 is toegestaan :X

dus voorlopig niet meer rijden en een aanzienlijke toevoeging aan de boetepot. Meneer agent zei dat ik 2 maanden m'n rbw kwijt ben, klopt dat?
het is m'n eerste overtreding maar dat schijnt niet uit te maken....

Volgens mij is het nu standaard gelijk 2 maanden kwijt inderdaad :o
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag 159 gereden waar 100 is toegestaan :X

dus voorlopig niet meer rijden en een aanzienlijke toevoeging aan de boetepot. Meneer agent zei dat ik 2 maanden m'n rbw kwijt ben, klopt dat?
het is m'n eerste overtreding maar dat schijnt niet uit te maken....

Je bent staande gehouden neem ik aan dan?
of
Geflitst?

Staande gehouden ben je hem volgens mij eerst 10 dagen kwijt, en word je later een keer gedagvaard, waar het OM inderdaad 2 maanden rijontzegging en een smerige boete gaat eisen. De rechter beslist dan wat je straf wordt.

Ben ik niet zeker van, ik weet wel dat met geflitst het zo is, minus de 10 dagen kwijt, omdat die niet afgenomen is omdat je niet bent staande gehouden.

Het lijkt me vreemd dat je hem nu 2 maanden kwijt zou zijn zonder een rechtszaak o.i.d.

Gewoon ff nazoeken op de site van rijksoverheid enzo

En sterkte, ik ken je pijn (ik wacht al een paar maanden op m'n dagvaarding)
 
Vanmiddag 159 gereden waar 100 is toegestaan :X

dus voorlopig niet meer rijden en een aanzienlijke toevoeging aan de boetepot. Meneer agent zei dat ik 2 maanden m'n rbw kwijt ben, klopt dat?
het is m'n eerste overtreding maar dat schijnt niet uit te maken....

Dat is balen. De temperaturen gaan volgende week weer wat omhoog. :P
 
Tja. balen idd.
Maar eigen schuld dus ik ga er niet te veel over nadenken :X

Het zal nog wel erger worden als het eindelijk 20 graden is :( Ik ga dus maar gauw een circuitdagje inplannen, kan ik tenminste nog wat rijden :Y
 
Je bent staande gehouden neem ik aan dan?
of
Geflitst?

Staande gehouden ben je hem volgens mij eerst 10 dagen kwijt, en word je later een keer gedagvaard, waar het OM inderdaad 2 maanden rijontzegging en een smerige boete gaat eisen. De rechter beslist dan wat je straf wordt.

Ben ik niet zeker van, ik weet wel dat met geflitst het zo is, minus de 10 dagen kwijt, omdat die niet afgenomen is omdat je niet bent staande gehouden.

Het lijkt me vreemd dat je hem nu 2 maanden kwijt zou zijn zonder een rechtszaak o.i.d.

Gewoon ff nazoeken op de site van rijksoverheid enzo

En sterkte, ik ken je pijn (ik wacht al een paar maanden op m'n dagvaarding)

De OVJ krijgt 10 dagen om een beslissing te nemen wat hij ermee doet.
Dat is tegenwoordig standaard minimaal 2 maanden invordering.

Dan krijg je vanzelf weer een brief dat je voor mag komen bij OVJ waar het boete bedrag bepaald zal worden. Of je moet bezwaar aantekenen tegen de 2 maanden invordering. Dan moet je voor de rechter komen en met een hele goede smoes je rijbewijs eerder terug zien te krijgen.
 
De OVJ krijgt 10 dagen om een beslissing te nemen wat hij ermee doet.
Dat is tegenwoordig standaard minimaal 2 maanden invordering.

Dan krijg je vanzelf weer een brief dat je voor mag komen bij OVJ waar het boete bedrag bepaald zal worden. Of je moet bezwaar aantekenen tegen de 2 maanden invordering. Dan moet je voor de rechter komen en met een hele goede smoes je rijbewijs eerder terug zien te krijgen.

Oh dat is dan veranderd... Knap zuur, dan ben je hem idd gewoon twee maanden kwijt.

Wel vreemd, want wanneer je geflitst ben heb je kans dat de rechter beslist dat obm niet nodig is, terwijl de OvJ dit wel eist.
Vreemd dat het OM dus weer meer macht heeft gekregen om dit soort zaken af te handelen, juist voor delicten als deze is niet voor niets die rechtsgang ingesteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan