Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Doet er voor mij 285 euro bij. 135 waar ik 100 mocht. Ging mijn SX inruilen, was een beetje laat. Vlak daarvoor nog 150+ gereden, maar leek me niet verstandig ivm rijbewijs, dus maar wat langzamer gaan rijden :P
 
Is dat 16 maanden voordat je er voor het eerst iets over hoort? Of weet je al eerder dat er iets aan zit te komen?

Ik heb behoorlijk wat gereden in de afgelopen 16 maanden..
 
Dochtertje van 5 gisteren:

pap heb jij al vaak centjes moeten betalen aan de politie? Ja.
Hoevaak dan? Zeker al 10x.
Was dat per ongeluk pap? Jazeker.
Nee dat kan niet pap. 1x is per ongeluk maar 10x is niet per ongeluk meer.

8-)

_O- _O-

De meeste boetes waren met de auto maar dat maakt het er niet beter op B|
Laat me raden.
Dit krijgt zei ook vaak te horen zeker :+
 
Ja ik heb die uitspraak ook wel eens toegepast nadat ze na 10x nog niet luistert en dan met het slappe excuus komt dat het per ongeluk was :+. Veel te slim die kinderen tegenwoordig.. pakken je terug met je eigen woorden :P. Stiekem wel trots natuurlijk :).
 
Ja ik heb die uitspraak ook wel eens toegepast nadat ze na 10x nog niet luistert en dan met het slappe excuus komt dat het per ongeluk was :+. Veel te slim die kinderen tegenwoordig.. pakken je terug met je eigen woorden :P. Stiekem wel trots natuurlijk :).
heb neefjes in die leeftijd _O-
 
Nou mijn eerste van dit jaar....
106 op een 80km/h weg, gecorrigeerd 22 te hard.
198 euro's oja 9 euro administratiekosten dus 207 euro.
Erg frustrerend want op die weg kan je zo makkelijk veel harder rijden (was ook avond en amper iemand op de weg). Overigens was dit 6 weken geleden, heeft de overheid toevallig ook vakantie of doen ze weer vrij weinig |(
 
full
 
Nou mijn eerste van dit jaar....
106 op een 80km/h weg, gecorrigeerd 22 te hard.
198 euro's oja 9 euro administratiekosten dus 207 euro.
Erg frustrerend want op die weg kan je zo makkelijk veel harder rijden (was ook avond en amper iemand op de weg). Overigens was dit 6 weken geleden, heeft de overheid toevallig ook vakantie of doen ze weer vrij weinig |(

Tering....Dit is een van de redenen dat ik me tegenwoordig exact aan de max. snelheid hou.
De fun of het gemak dat ik heb van die paar (wat dat is 20 km op een brommert) km's te hard weegt niet meer op tegen die belachelijke boetebedragen.
 
Ik schrok ook even toen ik het bedrag zag. Helaas is er niks aan te doen, gewoon betalen. Wat wel vervelend is dat in duitsland bijna alle vergelijkbare wegen 100kmh zijn, en daar zijn de boetes een stuk lager. Toch maar emigreren dan... haha
 
+ €48,00

Stommiteit en niet (voldoende) scherp! Notabene een flitspaal die er al 100 jaar staat. Krommenie, Provinciale weg, verkeerslichten. Ik wéét dat.

Trek ik toch in m'n enthousiasme iets te snel op en ja, dan zit je ongemerkt zo op 59, gecorrigeerd 56 km/u.
 
Zijn er mensen hier ooit gepakt door een lasergun controle?

Ik was vandaag met een maat rijden, die een meter of 50 voor me met hoge snelheid reed. Bovenop een heuvel langs de weg heeft de politie al het verkeer laten stoppen om die vriend aan de kant te zetten.

Wel wat geluk want met 45 te hard (41 na correctie) gemeten. Hier krijgt die nog een bekeuring van binnen. Nadeel is binnen bebouwde kom dus dat zal nog wel een flinke bedrag zijn. Ik gok op zo'n 550 euro. Maar ik meende dat je zoiets aan kan vechten omdat je gemeten bent met een hoogteverschil maar niet zeker, dus ik vraag me af of hier mensen mee bekend zijn.

Het is een bekende plek voor mensen uit Zoetermeer en omgeving, namelijk de verlengde Australiëweg, parellel aan de Prismalaan (industrie terrein) en Boels rental. Ze staan vaak daar boven de ophoging van dat weg mensen aan de kant te zetten aan een vluchthaven.

Alvast bedankt
 
Dit jaar ca 3500km door Frankrijk gereden. Door snelheidscontroles soms kramp in de rechterhand gehad. Tegenwoordig in F wel heel veel flitskasten. Vooral in de Ariège stikte het ervan. Ergste is dat ook ons CJIB(*) tegenwoordig samenwerkt met de Fransen. :(

Steeds (geprobeerd) de snelheid binnen de perken gehouden. Het is (voor mij) niet altijd duidelijk geweest welke snelheid in alle gevallen is toegestaan in F. Daarom verwacht ik nog wel akelige post te gaan krijgen uit Hexagone. (=F) :(

(*) Ergste is nu dat doorgeven van gegevens niet wederkerig is. Fransen die in NL te hard rijden hebben niets te vrezen. NL weer eens het braafste jongetje uit de klas? Verder is natuurlijk ook nog zo, dat het aantal Fransen hier maar een fractie is van het aantal NL-ers die in F rijden. Maw dit is weer de zoveelste geldstroom van 100.000-en euri naar Frankrijk. :(
 
Ik schrok ook even toen ik het bedrag zag. Helaas is er niks aan te doen, gewoon betalen. Wat wel vervelend is dat in duitsland bijna alle vergelijkbare wegen 100kmh zijn, en daar zijn de boetes een stuk lager. Toch maar emigreren dan... haha
Laast toevallig 1 binnen gekregen
30 euro voor 20 te hard.

Wat hier dus gewoon 160 kost.
Dat is dan nog zonder die oplichtingskosten ( wat ze in Duitsland ook niet kennen)
 
Wel wat geluk want met 45 te hard (41 na correctie) gemeten. Hier krijgt die nog een bekeuring van binnen. Nadeel is binnen bebouwde kom dus dat zal nog wel een flinke bedrag zijn. Ik gok op zo'n 550 euro. Maar ik meende dat je zoiets aan kan vechten omdat je gemeten bent met een hoogteverschil maar niet zeker, dus ik vraag me af of hier mensen mee bekend zijn.

Reken op 670 euro + 9 euro administratiekosten voor een first offender.

Hoogte verschil maakt niet uit. Een lasergun meet door heel veel gebundelde lichtstraaltjes op je motor af te vuren. Deze worden dan weerkaatst. Doordat de tijd tussen het sturen en ontvangen van deze lichtstraaltjes korter wordt kan het apparaat berekenen hoe snel je dichterbij komt. Als je zijdelings of in hoogte verplaatst ten opzichte van de lokatie van de bedienaar is dat in jou voordeel omdat je een deel van je snelheid niet in de richting van de lasergun gaat maar in een andere richting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan