Motor-Forum

Select Forum

Ducati Multistrada 620 /1000 /1100

Piet piraat

Reg. datum:
07 jun. 2005
Daarom koop ik altijd een motor waar ook een leuke community omheen zit. Dat alleen rijden heb je wel een keer gezien. :Z
Il Corsaro il potere di stretto.

president ?? who ?? WHAT :? :?

Reg. datum:
13 dec. 2002
MTS1100
Van de week wat lastig ontkoppelen, dus ik denk laat ik de dot4 even verversen.
Gelijk maar even nieuwe 15w50 synthetische olie erin (op advies) en een vers filter
Nu gaat het ontkoppelen zo mogelijk nog slechter
Gisteren nog eens goed ontlucht (denk ik)
En probleem blijft
Slave cilinder zit goed vast op het blok (nav Posts op ducforum gechecked)
Iemand andere tips of trucs??
Kan er een belletje in slave cilinder zitten gezien locatie ontluchtingsnippel??
Is het de juiste soort olie?? (Natte koppeling)
problemen ?? .... uitdagingen ?? ....
Ik heb een zoon !!!!

...

Reg. datum:
07 mrt. 2006
Zo'n Multistrada 1100, is dat een beetje een betrouwbare allrounder?
En is het onderhoud nog enigszins betaalbaar?
Ik rij veel woon-werk en de nodige plezier en vakantie ritjes en vind het wel een interessant ding.
Wat kunnen de ervaringsdeskundige hier erover zeggen, en wat verbruikt ie ongeveer?

Gijs
Mijn werk is zo geheim, ik heb zelf ook geen idee wat ik doe!

president ?? who ?? WHAT :? :?

Reg. datum:
13 dec. 2002
quote:
Salami schreef op 03 september 2017 @ 15:33:
Zo'n Multistrada 1100, is dat een beetje een betrouwbare allrounder?
En is het onderhoud nog enigszins betaalbaar?
Ik rij veel woon-werk en de nodige plezier en vakantie ritjes en vind het wel een interessant ding.
Wat kunnen de ervaringsdeskundige hier erover zeggen, en wat verbruikt ie ongeveer?

Gijs

verbruik ong. 1 op 15
onderhoud : en dat geldt vrijwel voor elke motor

jaarlijks of 10000 km olie en filter, alsmede rem- en koppeling vloeistof verversen 50 euro is goed zelf te doen
elke 15K - 20K km een keertje remblokken vervangen rondom 100 euro is ook goed zelf te doen. de levensduur is afhankelijk van je rijstijl.
koppelingsplaten kan je ook zelf, maar een knappe set gaat toch 150 euro kosten, al gaan ze bij normaal gebruik goed lang mee.
Ketting en tandwielen vervangen zou je zelf kunnen doen, maar ik laat hem graag goed klinken dus 150 - 200 euro. Levensduur ook weer afhankelijk van rijstijl. ik reken in het algemeen een set per 25K km

specifiek Ducati:
kleppen stellen
riemen vevangen
elke 12.000 km dacht ik bij een 1100
ook goed zelf te doen met wat sleutel ervaring, maar veel mensen laten het liever doen.
Materiaalkosten 100 - 200 euro afhankelijk van merk en leverancier
problemen ?? .... uitdagingen ?? ....
Ik heb een zoon !!!!

...

Reg. datum:
07 mrt. 2006
quote:
FastFriend schreef op 03 september 2017 @ 20:37:

[...]

verbruik ong. 1 op 15
onderhoud : en dat geldt vrijwel voor elke motor

jaarlijks of 10000 km olie en filter, alsmede rem- en koppeling vloeistof verversen 50 euro is goed zelf te doen
elke 15K - 20K km een keertje remblokken vervangen rondom 100 euro is ook goed zelf te doen. de levensduur is afhankelijk van je rijstijl.
koppelingsplaten kan je ook zelf, maar een knappe set gaat toch 150 euro kosten, al gaan ze bij normaal gebruik goed lang mee.
Ketting en tandwielen vervangen zou je zelf kunnen doen, maar ik laat hem graag goed klinken dus 150 - 200 euro. Levensduur ook weer afhankelijk van rijstijl. ik reken in het algemeen een set per 25K km

specifiek Ducati:
kleppen stellen
riemen vevangen
elke 12.000 km dacht ik bij een 1100
ook goed zelf te doen met wat sleutel ervaring, maar veel mensen laten het liever doen.
Materiaalkosten 100 - 200 euro afhankelijk van merk en leverancier

Koppelingsplaten bij een 1100? Die heeft toch een natte koppeling ipv. de droge koppeling van de 1000? Of moeten de platen evengoed vervangen worden?
Juist die kleppenstel beurten ben ik wel nieuwsgierig naar, daar wordt een hoop (onzin) over verteld, met name over enorme kosten voor het stellen/ onderhoud daarvan.
Verder is het dus niet anders dan elke andere motor.
Wie weet meld ik me hier nog eens met een Multi :P
Mijn werk is zo geheim, ik heb zelf ook geen idee wat ik doe!

Multistrada 1000 DS 2005

Reg. datum:
10 mrt. 2009
Een hele tijd hier niet geweest, wel heeeeeel rustig hier.

Nu helemaal, dat er een paar actieve leden overgestapt zijn naar een andere merk of naar de grotere MTS 1200.

Of is Facebook dan toch de grote boosdoener, er is speciaal voor dit type Ducati een vrij actieve groep op Facebook.

Zou je toch actief willen blijven mee babbelen met gelijkgestemde over de passie of info over deze geweldige Ducati, kun je jouw zelf natuurlijk ook aanmelden bij deze Facebook Group.
.
Je kan ze vinden onder de naam " Dutch Ducati Classic Multistrada Group ( 620/1000/1100 )".

Misschien kom ik jullie daar nog tegen.

DKM

Reg. datum:
18 dec. 2003
quote:
siep59 schreef op 05 oktober 2017 @ 13:33:
Een hele tijd hier niet geweest, wel heeeeeel rustig hier.

Nu helemaal, dat er een paar actieve leden overgestapt zijn naar een andere merk of naar de grotere MTS 1200.

Of is Facebook dan toch de grote boosdoener, er is speciaal voor dit type Ducati een vrij actieve groep op Facebook.

Zou je toch actief willen blijven mee babbelen met gelijkgestemde over de passie of info over deze geweldige Ducati, kun je jouw zelf natuurlijk ook aanmelden bij deze Facebook Group.
.
Je kan ze vinden onder de naam " Dutch Ducati Classic Multistrada Group ( 620/1000/1100 )".

Misschien kom ik jullie daar nog tegen.
1200 gedeelte hier is ook heel stil.
Feesboek zit bijna iedereen en is hoe jammer ook om te zeggen veel makkelijker dan hier qua postings en reacties.
Heb nu ook een 1200 en met de 1000 rij ik nu gewoon niet meer en dan blijf ik hier ook weg mede omdat bijna iedereen hetzelfde doet.

De classic groep op feesboek doe ik ook weinig momenteel maar gebeurt sowieso meer dan hier.
De andere voor alle Multistradaas toegangelijke groep op feesboek zit ik nu vrij vaak en is ook altijd wel aardig druk qua reacties.
Ben onlangs twee weekies weg geweest . Had wat vragen over mijn 1200 onderweg en je hebt gewoon binnen 10 minuten al diverse reacties dat werkt gewoon goed.
Fotoos plaatsen is ook heel makkelijk in tegenstelling tot hier waar je alles weer via via moet doen voorzover ik het weet.
Toch blijf ik MF leuk vinden sowieso omdat je ALTIJD de eerder geposte berichten makkelijk kunt terug vinden in tegenstelling tot feesboek waar je na een paar dagen de berichten al amper meer kunt vinden .
Ik kan ze amper vinden bedoel ik dan :+

Kortom : Zou er hier op MF meer gebeuren zit ik er ook weer heel simpel al ben ik nooit weg want ik volg alles wel voor zover ik het kan..
Duc MTS 1000 + Voxan 1000 CR + Duc MTS 1200 Enduro

DKM

Reg. datum:
18 dec. 2003
Dit bedoel ik.. Gisteren rond deze tijd mijn reactie hier neergezet en 0 reacties. Op feesboek inmiddels al 50 of meer reacties in diverse onderwerpen. Ook vaak flauwekul maar het is wel continu in beweging. En dat vindt ik wel leuk.
Duc MTS 1000 + Voxan 1000 CR + Duc MTS 1200 Enduro

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.