Koppelingsvloeistofreservoi zelfde als remvloeistofreservoir

Bimotacorse

Die hard MF'er
3 sep 2006
848
331
Amersfoort
Halloa,
Ik wil de saaie plastic rem en koppelingsreservoirs vervangen voor aluminium uitvoeringen
Van rizoma. Nu is mijn vraag, kan ik een grote remvloeistofreservoir van rizoma gebruiken voor de koppeling? Lijkt mij wel, maar wie weet denk ik er te makkelijk over.
Hoor graag ervaringen of oplossingen.

B.v.d.
 
Volgens mij gaat er in beide DOT 4 of DOT 5 remvloeistof. De reservoirs zijn daarom gelijk. Ik weet niet of er aan de binnenkant (membraam) nog verschillen zitten, maar ik vermoed het niet.
 
Halloa,
Ik wil de saaie plastic rem en koppelingsreservoirs vervangen voor aluminium uitvoeringen
Van rizoma. Nu is mijn vraag, kan ik een grote remvloeistofreservoir van rizoma gebruiken voor de koppeling? Lijkt mij wel, maar wie weet denk ik er te makkelijk over.
Hoor graag ervaringen of oplossingen.

B.v.d.


Maakt niet uit......
Je denkt er te moeilijk over :+
 
Let wel ff op of je koppeling ook remvloeistof gebruikt. Bij mijn motor gaat er minerale olie in. Niet dat je naderhand alles staat te vullen met remvloeistof en later je koppelings cilinder aan bonken is :P
 
Waarom is dat eigenlijk zo dat er vaak minerale olie in de koppeling moet?

Ik weet dat het bij een Yamaha FZR750 Genesis ook moest. Maar geen idee waarom nou eigenlijk.

Maakt verder geen aarsch uit voor het reservoir natuurlijk. :P
 
Laatst bewerkt:
Waarom is dat eigenlijk zo dat er vaak minerale olie in de koppeling moet?

Ik weet dat het bij een Yamaha FZR750 Genesis ook moest. Maar geen idee waarom nou eigenlijk.

Maakt verder geen aarsch uit voor het reservoir natuurlijk. :P
Als je dot 4 in een systeem doet dat bedoeld is voor mineraal olie dan gaan de rubbers er aan.
Misschien geld dit ook voor het harmonicarubber in het deksel.
 
Waarom is dat eigenlijk zo dat er vaak minerale olie in de koppeling moet?

Ik weet dat het bij een Yamaha FZR750 Genesis ook moest. Maar geen idee waarom nou eigenlijk.

Maakt verder geen aarsch uit voor het reservoir natuurlijk. :P

Dat is niet vaak. Dat is soms.

En dot 3, dot 4 en dot 5.1 hebben bijtende eigenschappen. Niet alle materialen kunnen daar tegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Remvloeistof, is geen olie..

Tis maar hoe je het bekijkt.

Tis iig geen standaard olie.

Toch heb ik laatst wat technische artikelen gelezen, en je zou het best onder één van de categorieën olie kunnen laten vallen.

Zelf houd ik wel een beetje de gangbare aanduiding aan; er staat op verpakking nergens 'remolie'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan