Honda MSX125SF
quote:N-rijder schreef op 13 december 2017 @ 22:45:
Heel gaaf 015msx ik vind de nieuwe styling toch ook echt wel tof en stoer. Elke keer dat ik hem bij de dealer zie staan blijf ik er toch wel even naar kijken. Al wat leuke kilometers mee kunnen maken?
quote:
quote:cardiobiker schreef op 14 december 2017 @ 12:03:
Mooi Roelof! Dan hoef je straks dus ook dat olie-centrifuge ding niet meer schoon te maken en heb je een normaal 'oliefilter'.
Denk er bij de stalen remleidingen om, dat je een goede momentsleutel gebruikt om de banjo bouten vast te zetten: stalen banjobouten max 11Nm Alu banjobouten 8-9Nm.
Ik heb 10-tallen van die setjes gemonteerd voor de Suzuki's. Dan moest je ook nog rekening houden met fijne of normale schroefdraad.
quote:RoelofJH schreef op 19 december 2017 @ 22:23:
[...]
Volgens mij bedoel je N-Rijder. Hoe bevalt de GPR uitlaat? Ik zit zelf ook naar uitlaten te kijken en de GPR zag er goed uit, zit er veel verschil in qua gewicht met de standaard?
N-Rijder, ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe remmen bevallen. Welke remklauw heb je gekocht? Het schijnt dat de remmen al een stuk beter worden door alleen het vervangen van de remleidingen door staalomvlochten. Als je de kans ziet om eerst met alleen de nieuwe leidnigen te rijden ben ik erg benieuwd naar de bevindingen en vergelijking daarna mét brembo's. Remmerij upgrade staat bij mij hoog op de to-do.
Het verwijderen van de oil-spinner zou redelijk wat koppel verlies met zich mee brengen omdat het een groot deel van de bewegende massa in het blokje is. (Gelezen op het grom forum) Dat was voor mij een reden om deze upgrade niet uit te voeren, je zou namelijk meer acceleratie krijgen ten koste van top speed. Ik kan niet wachten of je er uberhaupt iets van merkt, want het verhoogt de fun-factor aanzienlijk!
Als mensen hier nog tips/aanvulling voor hebben dan hoor ik het graag!