Honda MSX125

@nielspbr, die ukkies zijn niet standaard neem ik aan? *D
De eerste was een pbr op motorkenteken, die heb ik verkocht.

Een chineesje op motorkenteken (origineel, het frame, tank en de electra :P)
Een honda baja 50 op bromkenteken (zie avatar)
Een honda monkey, zonder kenteken. (Tank is ondertussen ontroest, gedicht en geseald, zou dus op kenteken kunnen.)
Een 6V gorilla in opbouw, helaas een paar lastige ontbrekende delen, gaat er nu uitzien als Een 12v gorilla. (met uiteindelijk waarschijnlijk 88cc en schijfrem voor. Weet nog niet of ik gelijk voor motorkenteken ga.)

Er kunnen er helaas maar 2 in de schuur.


Ben over de msx aan het nadenken, maar vind hem te langzaam. (En weet niet of hij in de schuur past als ik de chinees verkoop(die moet dan eerst weer terug naar origineel ;) ).)
 
Laatst bewerkt:
Zit ook eraan te denken om stalen remleidingen te nemen, iemand die een goed zaak kent?

Hier haal ik ze altijd:
eBay Motors: Auto Parts and Vehicles | eBay

Goedkoop, goed (HEL), lengte naar wens en vlotte levering (binnen 5 dagen ongv), en met banjo's, dichtringen en stickers enz. enz.

Ben ze nog nergens goedkoper tegenkomen en qua service nooit wat te klagen gehad :Y



Balaceren lijkt me toch wel beter? Zeker omdat met de 12" wielmaat je band meer omwentelingen maakt dan gebruikelijk.

Hij maakt inderdaad meer omwentelingen maar daar staat tegenover dat de radius waarop de onbalans zich bevind ook veel kleiner is. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt.
 
Ik zoek iets in de provincie Utrecht, wil dan met de msx langsrijden als het kan.. bedankt voor het meedenken.
 
Nou omdat het kan :) en het ziet er mooier uit.

hmm even aan een kennis vragen wiens beste vriend monteur is bij molenaar.
 
Laatst bewerkt:
Kost je weer extra knaken, want remmen doet die MSX verder prima.
Zou zelf eerder geld steken in een andere remschijf om een slotje omheen te gooien. Hoe neem jij nu je slot mee eigenlijk? Meteen een extra beugel of oog aan het frame lassen ofzo om het schijfslot aan kwijt te kunnen. De ontwerper van de MSX woont waarschijnlijk in een buurt zonder criminaliteit.
 
lijkt me wel de max om in brussel (waar ik woon) mee rond te racen.
maar ik fietst ook graag en dat is nog sneller met al die eenrichtingstraten die je niet in mag met de moto of auto, en waardoor je ook meer rodel ichten hebt.

wel tof ding. zou er wel eens mee op kart circuit willen rijden
 
je vind veel modellen als je voor honda msx zoekt en yoshimura erbij schrijft, maar op de yoshimura website zelf vind je niks.
zal dus wel fake zijn, maar evenzeer vet toch..
 
Zet je zonnebril maar op.

(Dat schreeuwt gewoon om een dubbele demper onder de kont)

Vind het eigenlijk niets. Zo lijkt het net een goedkope midi-bike uit China. Heel de charme van de MSX weg.

Mooist is nog wel om de MSX te accenturen, zoals msx125 dat ook doet:

mini4temps-honda-msx-125-mini4temps.jpg
 
En dan nog een hele leuke van G-craft:

g-craft-honda-grom-honda-msx125-4.jpg


Zelfde insteek als jouw Baja, Niels. Kleine fiets op een grote offroad laten lijken.
 
NC700X of de CB500X, leuke rendering.


Een klein verschil, de(mijn) baja in mijn avatar is compleet origineel. (Nou had je daar wel weer een africa kit voor, je lacht je wild als je dat ziet.)
 
Laatst bewerkt:
NC700X of de CB500X, leuke rendering.


Een klein verschil, de(mijn) baja in mijn avatar is compleet origineel. (Nou had je daar wel weer een africa kit voor, je lacht je wild als je dat ziet.)

Volgens mij heb ik een Baja met Africa kit wel eens in Brugge of op Bobbejaan gezien...
 
Hier bij ons rijdt er eentje rond sinds deze week, maar ik vind hem toch maar klein uitvallen. (Beetje een grote dax)
Tof voor in het stad, maar dat is het dan ook? Xs

Fox
 
Laatst bewerkt:
Een beetje de essentie toch van een mini motor, dat deze klein uitvalt met hetgeen je gewend bent :+

En inderdaad vooral tof voor in de stad, al was het maar om de topsnelheid (of het ontbreken daarvan). Hoewel... tegenwoordig mag je in NL buiten de bebouwde kom nauwelijks harder als binnen, praktisch alles is 60 zone (jammer maar toch waar) en dat zal ook prima gaan met de MSX.
 
Laatst bewerkt:
Buiten de stad ookbprima, maar niet waar je 100km/u mag rijden. Ik blijf het de leukste 125cc'er vinden die op dit moment te koop is.
 
Kost je weer extra knaken, want remmen doet die MSX verder prima.
Zou zelf eerder geld steken in een andere remschijf om een slotje omheen te gooien. Hoe neem jij nu je slot mee eigenlijk? Meteen een extra beugel of oog aan het frame lassen ofzo om het schijfslot aan kwijt te kunnen. De ontwerper van de MSX woont waarschijnlijk in een buurt zonder criminaliteit.

Ik heb een XENA schijfremslot met ingebouwd alarm en stuurslot. Het is voornamelijk woon-werkverkeer wat ik rij, op werk staat ie in de garage waar je alleen binnen komt met een pasje. Op de sportschool zet ik hem op de schijfremslot en ook thuis maar dan gaat er een hoes erover heen zodat je niet ziet wat het is.

Update:
full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit zo! En wat voor uitlaat nu? Past dat Xena slot op die schijf? Ben wel benieuwd waar je 'm laat als je gaat rijden... al hoewel je natuurlijk ook slothouders kan gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan