Verschillen (bj 2008) R6 uit Amerika en R6 uit EU/NL

Fredzzz

MF'er
18 sep 2007
69
0
Groningen
Beste leden,

We zijn hier met een R6 bezig die afkomstig is uit Amerika (California), bouwjaar 2008.

Ik heb al goed gezocht, beide op het forum als op het internet, maar kon niet vinden wat de verschillen zijn tussen een R6 uit Amerika en een R6 uit Europa/Nederland.

Kan iemand mij hierbij helpen?

De motor hoort 280km/h te halen, maar haalt maar 250.

We vermoeden dat er een verschil zit in de ECU of ECU-instellingen. Iemand anders beweerde dat het aan de injectieleidingen ligt, of de nokkenas - maar het lijkt mij dat deze het zelfde zijn, toch?

Alvast bedankt,
Fred
 
Niet dat je er wat aan heb waarschijnlijk, maar mijn vader had r1 2008 model uit America nieuw laten overschepen toen en hij moest van de RWD de koplampen veranderen, want die waren te helder / verkeerde kant van de berm.
 
Ik weet dat motoren uit Californie zwaardere begrenzingen hebben qua emissie eisen, maar hoe dit zich vertaald in verschil qua vermogen en onderdelen weet ik niet. Neem eens contact op met een goede yamaha dealer of een goede yamaha tuner. Desnoods kan je de importeur ook benaderen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor is ook gemaakt voor de USA en heeft......oops had.....andere nokkenassen,andere carbs,andere cilinders,actieve koolstoffilters overal op aangesloten, een andere cdi en ik kon mn licht niet uitzetten (ik kon in een Haynes vinden wat de verschillen zijn en ik heb die dingen dus veranderd,want ik wou een vol vermogen GSXR)

Ik denk dat de dealer je niet kan vertellen wat de verschillen zijn en de importeur wil je het waarschijnlijk niet vertellen
Ik zou het gaan vragen aan de plaatselijke Antilliaan die aan dragracen doet want die heren weten wat anders is aan de motoren die voor de USA gemaakt zijn
 
Mijn motor is ook gemaakt voor de USA en heeft......oops had.....andere nokkenassen,andere carbs,andere cilinders,actieve koolstoffilters overal op aangesloten, een andere cdi en ik kon mn licht niet uitzetten (ik kon in een Haynes vinden wat de verschillen zijn en ik heb die dingen dus veranderd,want ik wou een vol vermogen GSXR)

Ik denk dat de dealer je niet kan vertellen wat de verschillen zijn en de importeur wil je het waarschijnlijk niet vertellen
Ik zou het gaan vragen aan de plaatselijke Antilliaan die aan dragracen doet want die heren weten wat anders is aan de motoren die voor de USA gemaakt zijn


_O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan